يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۵۲۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۲۱ دی ۱۳۹۳
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور از برگزاری همایش بسیج رسانه در 23 دی‌‌ماه خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 4000 خبرنگار در بسیج رسانه عضو می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور امروز در نشست خبری همایش بسیج رسانه که در محل لانه جاسوسی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها در طول این سال‌ها در عرصه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور بخوبی حرکت‌ کرده‌اند و بر خود واجب دانستیم یاد و خاطره شهدا را از جمله شهید بسیج غلامرضا رهبر و همچنین شهید احمد رستگار را گرامی بداریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه‌ کشور در ادامه افزود: سازمان بسیج رسانه حدود 3 سال است که راه‌اندازی شده است و کارکرد این سازمان جذب، ساماندهی، آموزش و سازماندهی خبرنگارانی بوده که مایل هستند با بسیج رسانه در ارتباط باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه از نگاه ما تمام خبرنگاران در زیر چتر جمهوری اسلامی ایران بسیج محسوب می‌شوند، ادامه داد: البته در این میان عده‌ای از بسیجی‌ها موفق به اخذ کارت بسیج شده‌اند و عده‌ای هنوز این امکان را برای ثبت‌نام نیافته‌اند.

وی با انتقاد از تشکیل دیر هنگام سازمان بسیج رسانه، ابراز داشت: تعریف بسیج رسانه یک تعریف خاص، نظامی و همچنین دارای کارکردهای نظامی نخواهد بود، چرا که بسیج رسانه یک مجمع صنفی خبرنگاران است که افراد کنار هم جمع می‌شوند و از محل تشکیل این انجمن اموری را در حوزه رسانه پیش می‌برند.

بصیری در ادامه یادآور شد: عبور از خبر رسانه به جهت افزایش آگاهی‌بخشی از دیگر اهداف برگزاری راه‌اندازی سازمان بسیج رسانه کشور محسوب می‌شود و باید شرایط رسانه را در دنیای امروز تقویت کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: باید از حدود و مرزهای ایران بیشتر خارج شویم به این معنی که صدای جمهوری اسلامی ایران را از طریق رسانه‌ها به جهان برسانیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه غربی‌ها امروز در حوزه رسانه قدرتمند عمل می‌کنند، ادامه داد: چاره‌ای نیست برای رساندن حرف حقیقت ایران، رسانه‌ها را تقویت کنیم.

بصیری همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون یک میلیون رسانه مکتوب در ایران فعالیت می‌کند، اضافه کرد: تیراژ برخی از رسانه‌ها در دنیا به چند ده میلیون می‌رسد، این در حالی است که هنوز در عرصه زبان‌های غیر فارسی از جمله انگلیسی و عربی، رسانه‌های کشور ما نتوانستند توانمندی‌های لازم را برای حضور در عرصه‌های مختلف کسب کنند.

به گفته بصیری هم‌اکنون سازمان بسیج رسانه در پی کشف راهکاری برای حرکت به سمت جهانی شدن است.

وی به برنامه‌های پیش‌روی این سازمان با استفاده از مرکز سازمان بسیج رسانه به سمت تقویت رسانه‌های داخلی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در این برنامه‌ها به سمت تقویت رسانه‌های داخلی می‌رویم.

بصیری جذب، تقویت و آموزش رسانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: مهمترین حرکت ما جذب بسیجیان خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد:‌در حال حاضر دو هزار نفر از خبرنگاران در سازمان بسیج رسانه ثبت نام کرده‌اند و کارت عضویت دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به 4 هزار نفر افزایش یابد.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه‌ای کشور انتظار می‌رود تا پایان سال آینده تعداد ثبت‌نام کنندگان در بسیج رسانه به 8 هزار نفر برسد.

وی همچنین به تسهیلاتی که برای خبرنگارانی که در بسیج رسانه عضو می‌شوند، اشاره کرد و بیان داشت: دفتر بسیج رسانه تهران امسال با همکاری سپاه حضرت رسول اکرم(ص) راه‌اندازی شده است و به زودی دفاتر و انجمن‌های جدید رسانه در عرصه‌های مختلف افتتاح خواهد شد.

وی به برگزاری همایش بسیج رسانه یادبود شهید غلامرضا رهبر با حضور خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها در 23 دی ماه و در محل سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: در این همایش شاهد سخنرانی سردار نقدی و همچنین محمدحسین صفار هرندی خواهیم بود.

بصیری یادآور شد:‌ در این همایش از خانواده شهدای سقوط هواپیمای C130 و همچنین خانواده شهید باغبانیان که در خارج از کشور به شهادت رسید و شهید غلامرضا رهبر و شهید سید احمد رستگار تقدیر می‌شود.

به گفته وی هر فردی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند و خطوط قرمز را رعایت می‌کند، مورد دعوت ما قرار گرفته است، چرا که درصدد هستیم جبهه رسانه قدرتمند شامل تمام گروه‌ها و جناح‌ها را تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون خبرنگاران یک انجمن قدرتمند ندارند و از حقوق آنها برای رفع معضلاتشان دفاع کند، ادامه داد: بسیج رسانه می‌تواند محلی برای این انجمن باشد.

بصیری گفت: بر همین اساس سازمان بسیج رسانه دفاتر مختلفی را راه‌اندازی می‌کند تا خبرنگاران با حضور در آن امور خود را پیش ببرند.

وی به راه‌اندازی بانک اطلاعات خبرنگاران، اشاره کرد و بیان داشت: از دیگر اموری که سازمان بسیج رسانه بر آن تاکید دارد، راه‌اندازی بانک اطلاعات خبرنگاران و همچنین بیمه تکمیلی خبرنگاران در سطح قابل قبول است.

بصیری به راهپیمایی گسترده و عظیم در اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سازمان بسیج رسانه، 80 نفر از خبرنگاران را در این راهپیمایی عظیم شرکت داد، ضمن آنکه اردوهایی را به مشهد مقدس فراهم کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه‌ کشور از برگزاری اردوی راهیان نور و همچنین بازدید از تولیدات ملی در استان‌های مختلف توسط سازمان بسیج رسانه، اشاره کرد و افزود: سازمان بسیج رسانه قرار نیست جای انجمن‌های صنفی مختلف در عرصه رسانه را بگیرد، چرا که ما نمی‌خواهیم در کار دیگران دخالت کنیم.

وی درباره بازداشت خبرنگاران، گفت:‌اگر خبرنگاری غیر قانونی و خارج از چارچوب‌های اخلاقی در داخل و خارج از کشور بازداشت شود، بدون شک سازمان بسیج رسانه نسبت به ان واکنش نشان می‌دهد، اما اگر اقدامی علیه نظام کشور صورت گیرد و بر اساس قانون و قوه قضائیه بازداشت شود، این امر مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

وی یادآور شد: خبرنگاری که در آمریکا عکس کشته‌های ایالات متحده در جنگ عراق را منتشر کرد، از کار برکنار شد، ضمن آنکه رسانه این خبرنگار نیز تعطیل شد. همچنین خبرنگاری که مخالفت خود را با رژیم صهیونیست مطرح کرده بود از رسانه خود اخراج شد.

وی در ادامه به تعداد قابل ملاحظه‌ خبرنگاران در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در کشور ما چندین هزار خبرنگار به ثبت رسیده است اما واقعا چه تعداد خبرنگار وجود دارد؟

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور متذکر شد: تعدادی خبرنگار در این میان وجود دارد که از این طریق امرار معاش می‌کند و باید آنها را از سایر خبرنگارانی که به شکل موردی فعالیت می‌کنند، تفکیک کنیم.

بصیری با بیان اینکه در هفته 14 دفتر بسیج رسانه در شهرستان‌ها افتتاح می‌شود، یادآور شد:‌تا پایان سال آینده این تعداد به 250 دفتر می‌رسد، البته باید گفت، تعداد دفاتر سازمان بسیج رسانه در این دوره نسبت به دوره‌های قبل 7 برابر شده است.

وی به راه‌اندازی دفتر بسیج رسانه و پایگاه اطلاع‌رسانی دانا اشاره کرد و گفت: بزودی نیز دفاتر بسیج رسانه در خبرگزاری‌های مهر و دفاع مقدس و همچنین روزنامه وطن امروز افتتاح می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها