کد خبر: ۲۸۵۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۰۸ آذر ۱۳۹۰
خبرگزاري فارس با تأكيد بر سابقه آقاي زارعي در موضع گيري عليه جريان انحرافي كه هم در مصاحبه ها و عملكردهاي شخصي وي و هم در قالب بيانيه هاي جبهه پايداري عليه جريان انحرافي منعكس شده است، به دليل انعكاس اشتباه اين خبر از آقاي زارعي عذرخواهي مي كند.
به گزارش پايگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاري فارس؛ عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي و نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در جوابيه اي واضح در خصوص خبر اشتباهي كه در خصوص مصاحبه وي با خبرنگار ايرنا در زنجان؛ در خبرگزاري فارس درج و منتشر شده بود به نكات مهمي اشاره كرد ؛ در همين راستا خبرگزاري فارس نيز با توجه به روشن شدن نقايص مشهود و موجود در انعكاس خبر خود؛ از دكتر علي اصغر زارعي عذر خواهي كرد.
دكتر زارعي همچنين ، با اشاره به اين كه كارنامه من در مقابله با جريان انحرافي شفاف است و با اشاره به سابقه خود در مرزبندي و مقابله با جريان انحرافي ، از نحوه انتشار سخنانش در زنجان درباره اين جريان توسط خبرگزاري فارس انتقاد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي به نقل از خبرگزاري فارس ؛ علي اصغر زارعي با انتشار جوابيه اي درباره اظهارات منتشره به نقل از وي در زنجان درباره جريان انحرافي ، از نحوه انعكاس سخنانش در اين خبرگزاري و اشتباهات مشهود موجود در آن ابراز ناخشنودي كرد.
متن كامل جوابيه دكتر زارعي به شرح ذيل است:
خبرگزاري فارس در تاريخ 5 آذر 90 خبري را روي خروجي خود قرار داد كه در حقيقت القاكننده اين نكته بود كه اينجانب نه تنها انتقادي به جريان انحرافي ندارم بلكه اساسا معتقد به انحراف اين جريان نيستم!
 
اين خبر بلافاصله با استقبال دو جريان تخريب گر جبهه پايداري يعني سايت ها و رسانه هايي كه مدافع مردودين و ساكتين فتنه 88 شده اند و دوم رسانه هايي كه مدافع جريان انحرافي اند، مواجه شد.

هر دو جريان عليرغم اختلافي كه در ظاهر دارند، در يك تيتر به توافق رسيدند كه علي اصغر زارعي گفته است "سندي براي انحراف مشايي نداريم!"

اينجانب هر چند بلافاصله در تماس با خبرگزاري فارس نسبت به اين خبر اعتراض كردم و مدير عامل محترم وعده داد خبر مذكور اصلاح شود و خبرگزاري هم آن را اصلاح كرد اما مجددا در ذيل خبر اصلاح شده نوشت كه متن پياده شده نوار مصاحبه را منتشر خواهد كرد و يك روز بعد نيز آن را با عنوان "متن پياده شده مصاحبه زارعي درباره جريان انحرافي در زنجان" منتشر و باز تلاش كرد تا القا كند خبر منتشر شده اوليه درست بوده است!
 
در خصوص اين حركت خبرگزاري فارس عليرغم احترامي كه براي مدير عامل محترم و بدنه زحمتكش آن قائلم و همچنين استقبالي كه دو جريان رسانه اي ديگر از آن كردند و اصل اين موضوع، نكاتي را بيان مي كنم و اميدوارم در چارچوب اخلاق رسانه اي واقعيت  منعكس شود:
 
1. علي اصغر زارعي در عرصه سياسي كارنامه و شناسنامه اي شفاف دارد كه به راحتي قابل دسترسي است؛ از جمله مواضع صريح و روشن در برابر جريان انحرافي و فتنه كه در رسانه ها به ويژه خبرگزاري فارس منتشر شده است.

آن روز كه هنوز بسياري از مخالفان سينه چاك امروز جريان انحرافي نمي دانستند كه انحراف دولت چيست و از كجاست، بنده و بسياري از دوستانم در مجلس و بيرون مجلس در حال مقابله با كجي ها در دولت و كمك به بقاي شاخصه هاي مورد تأييد رهبري در شخص رئيس جمهور بوديم كه الله اعلم؛ نمونه هاي علني شده آن هم بسيار است كه فقط يك نمونه آن يعني سيلي محكم در مجلس شوراي اسلامي به صورت فردي كه چك 5 ميليوني جريان انحرافي را به برخي از مخالفان امروز جريان انحرافي اهدا مي كرد، براي يادآوري كافي است.

2. عليرغم تلاشي كه صورت گرفته تا اثبات شود خبر فارس از مصاحبه بنده درست بوده، هنوز چنين مطلبي ثابت نشده و بر خلاف متن خبر اول كه ادعا شده اينجانب گفته ام "هيچ سندي درخصوص انحرافي بودن برنامه هاي مشايي وجود ندارد و تاكنون نيز استناداتي به مجلس در اين زمينه ارائه نشده است" و در پايان آن تاكيد شده "زارعي حاشيه سازي هايي همچون مكتب ايران در برابر مكتب اسلام، قرار دادن روحانيت در حاشيه و روحيه خاص فرهنگي اين گروه را عامل انحرافي خواندن مشايي عنوان كرد."، در متني كه تحت عنوان پياده شده از نوار، منتشر شده، آمده است "به گزارش خبرنگار فارس از زنجان، علي اصغر زارعي در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ايرنا درباره اينكه آيا مجلس به مستنداتي در خصوص جريان انحرافي موسوم به مشايي دست يافته، اظهار داشت: طبق اطلاعاتي كه من دارم، ما چيزي الان در مجلس در اين زمينه مستند نداريم، اگر باشد اخبار و اطلاعاتي است كه در اختيار كميسيون اصل  90است."

آيا در متن پياده شده جمله اي به اين صراحت است كه "هيچ سندي براي انحراف مشايي نداريم" يا گفته شده كه اين اسناد، در اختيار كميسيون اصل نود است؟
 
جالب اينجاست كه در پاراگراف بعدي همان خبر نخست، اعلام شده كه زارعي نمونه هايي را براي نشانه انحراف مشايي ذكر كرده است كه به نظر بنده نشانگر تناقض در نحوه تنظيم خبر است كه از يك سو اعلام شده هيچ سندي نيست و بعد، نشانه هايي از انحراف در آن ذكر شده است!

3. سئوال مذكور توسط خبرنگار خبرگزاري ايرنا پرسيده شد و پاسخ بنده هم بسيار شفاف و روشن بود؛ به همين دليل خبرگزاري ايرنا كه امروز به تريبون جريان انحرافي تبديل شده، حاضر به درج و استفاده از آن خبر نشد؛ چون برايش سودي نداشت اما خبرگزاري فارس با كمي تغيير آن را مطابق ميل خود منتشر كرد و جالب اينجاست كه رسانه هاي جريان انحرافي بعدا" از خبر منتشره توسط خبرگزاري فارس در راستاي اهداف خود بهره برد! آيا كساني كه در فارس اين اقدام را انجام دادند، به جريان انحرافي خدمت نكردند؟

4. متاسفانه مدتي است كه در كشاكش موضوع انتخابات، برخي رسانه هاي منتسب به اصولگرايان نيز تخريب جبهه پايداري را در دستور كار خود قرار داده اند و همواره اين سؤال را بي پاسخ گذاشته اند كه آيا با وسيله نامقدس مي توان به هدفي مقدس رسيد؟

جبهه پايداري انقلاب اسلامي تركيبي از نيروهاي ولايي و ارزشمند است كه هيچ دغدغه اي جز دفاع از انقلاب و حركت در خط ولايت ندارند و همانطور كه آيت الله مصباح اعلام كرده، افتخار اين جبهه بهره مندي از مشورت بزرگاني چون ايشان است.

* توضيحات خبرگزاري فارس:
همانگونه كه در توضيحات آقاي علي اصغر زارعي نماينده محترم مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي آمده است، سخنان وي در زنجان به دليل سوء برداشت خبرنگار به صورت نادرست منتشر شده، به گونه اي كه از صحبت هاي وي، حمايت از جريان انحرافي برداشت مي شود.

خبرگزاري فارس با تأكيد بر سابقه آقاي زارعي در موضع گيري عليه جريان انحرافي كه هم در مصاحبه ها و عملكردهاي شخصي وي و هم در قالب بيانيه هاي جبهه پايداري عليه جريان انحرافي منعكس شده است، به دليل انعكاس اشتباه اين خبر از آقاي زارعي عذرخواهي مي كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها