کد خبر: ۲۸۶۸۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۷ دی ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران/ کارگردان «رخ ديوانه» گفت: از دهه ي 70 که به سراغ فيلم هاي اجتماعي آمدم دغدغه‌ي انسان ها در جامعه هميشه در فيلم هاي من ديده مي‌شود و مخاطب نبايد فکر کند که يک فيلم را فقط براي سرگرمي مي بيند.
نشست خبري فيلم "رخ ديوانه" باحضور "ابوالحسن داوودي" کارگردان، "بيتا منصوري" تهيه کننده و "طناز طباطبايي"، "امير جديدي" و "ساعد سهيلي" بازيگر در پرديس سينمايي ملت برگزار شد.

"ابوالحسن داوودي" کارگردان فيلم «رخ ديوانه» در ابتدا نشست گفت: "رخ ديوانه" يک اصطلاح در شطرنج است، زماني که بازي مي تواند تا ابد ادامه پيدا کند رخ يک بازي مي کند و در اصل فداکاري کرده و خود را قرباني مي کند تا شاه را نجات دهد.

"بيتا منصوري" تهيه کننده فيلم «رخ ديوانه» در ادامه نشست افزود: پروانه‌ي ساخت قصه‌ي فيلم "رخ ديوانه" را در سال 87 دريافت کرديم ولي پس از توقيف فيلم "زادبوم"، "ابوالحسن داوودي" از ساخت آن انصراف داد و اين قضيه ماند تا به امروز که توسط وي اين فيلم جلوي دوربين رفته و ساخته شد.

"طناز طباطبايي بازيگر "فيلم «رخ ديوانه» نيز در ادامه عنوان کرد: "رخ ديوانه" از لحاظ ريتم به حال و هواي امروز ما نزديک است و اساسا با فيلمانه‌ي خيلي جذابي طرف هستيم، فيلمنامه يک بستر قصه‌ي اصلي دارد و مجموعه اي خرده داستان و در مجموع تماشاگر را ارضاء خواهد کرد.

"امير جديدي" ديگر بازيگر اين فيلم در ادامه گفت: حس من به اين فيلم خيلي خوب و مثبت است و ممنونم از "ابوالحسن داوودي" که من را براي بازي در اين نقش انتخاب کردند و فکر مي کنم که هر بازيگري دوست داشته باشد که با "ابوالحسن داوودي" کار کند که خيلي خوش شانسم که در اول راه من اين اتفاق افتاد.

کارگردان فيلم "رخ ديوانه" در ادامه عنوان کرد: معمولا فيلم هاي من براي گروه سني خاصي ساخته نمي شود ولي اين فيلم از ابتدا قرار بود جوانانه باشد. سر ساخت و اکران فيلم "تقاطع" چند تن از اين جوان ها مطلبي به من گفتن که آن را تا به امروز فراموش نکرده ام. آن ها به من گفتند: شما ما را از دريچه‌ي ذهن خودتان قضاوت نکنيد بلکه از دريچه‌ي ذهن ما قضاوت کنيد به همين خاطر من هم سعي کردم در اين فيلم جوان ها را از دريچه‌ي ذهن خودشان قضاوت کنم.

وي افزود: "رخ ديوانه" متفاوت ترين فيلم من از لحاظ ريتم، ساختار، دکوپاژ و تدوين نسبت به فيلم هاي قبلي ام است.

تهيه کننده‌ي اين فيلم در ادامه نشست گفت: فروش بيشتر در سينما يعني اينک مخاطبان بيشتري به تماشاي فيلم آمده اند و اميدوارم که نتيجه ي کار ما که ارتباط با مردم است خوب باشد. پيش بيني من نسبت به فروش فيلم در اکران عمومي خوب است چون فيلم علاوه بر اينکه درباره ي جوان ها است درباره ي بزرگ ترهاي آن جوان ها هم است، زيرا متاسفانه بسياري از خانواده هاي ما جوان ها را به اشتباه قضاوت کرده و آن ها را ناديده مي گيرند.

"طناز طباطبايي" درباره‌ي سيمرغ بلوري جشنواره فيلم فجر گفت: من براي همه‌ي فيلم هايم انرژي مي گذارم. براي فيلم هاي "مرهم" و "هيس..." من خيلي زحمت کشيدم ولي نمي دانم چرا در جشنواره اتفاقي براي من نيفتاد. بعد از "هيس..." اهميت سيمرغ گرفتن براي من از بين رفت.

وي دامه داد: زماني که ما کرمان را شروع مي کنيم و سر لوکيشن مي رويم يک انگيزه اي داريم و خدا را شکر که در جشن منتقدان سينما اقبال با من بوده ولي در جشنواره ي فيلم فجر نمي دانم مناسبات به چه صورت است، واز يک جايي به بعد در پروسه ي کاري و حرفه اي، بازيگري براي من از جايزه گرفتن مهم تر شده است.

"امير جديدي" در ادامه نشست گفت: براي من سخت ترين صحنه اي که وجود دارد صحنه اي بود که با يک بازيگر کار مي کردم که پدرش اسم وي را گذاشته بود "کيلر" که اين سکانس براي من يک اکشن معنوي به حساب مي آمد.

"ابوالحسن داوودي" در ادامه نشست عنوان کرد: اين فيلمنامه حدود هفت سال پيش يک فيلمنامه ي 3 اپيزودي با 3 داستان مجزا بود که من از يکي از آن داستان ها خوشم آمد و تصميم گرفتيم آن داستان را گسترش دهيم و يک شخصيت هم از داستان هاي ديگر به آن اضافه کرديم و نتيجه ي کار فيلم "رخ ديوانه" است.

وي افزود: براي اولين بار در تيتراژ پاياني من يک ترانه وجود دارد که آن را "کاوه آفاق" اجرا کرده است.
"ساعد سهيلي" ديگر بازيگر "رخ ديوانه" در ادامه نشست گفت: من به خاطر ندارم بازيگراني که در اين فيلم حضور دارند هيچ کدام پيش از اين چنين نقش هايي را بازي کرده باشند و معتقدم همه ي ما انتخاب هاي ويژه اي براي "ابوالحسن داوودي" بوديم.

وي ادامه داد: به نظر من "رخ ديوانه" کار متفاوتي است اما در انتخاب يک نقش بيشتر سعي مي کنم فيلنامه هايي را انتخاب کنم که حرف جديدي براي گفتن دارند و دغدغه اي اجتماعي داشته باشند و اينکه "ابوالحسن داوودي" شخصيت ويژه اي در کارگرداني هستند.

"امير جديدي" شعار فيلم را اينگونه عنوان کرد: وقتي که رخ تنها مي شود که ديگر هيچ کس نيست کمکش کند و وقتي همه چيز را از دست مي دهد خودش را قرباني مي کند تا همه چيز درست شود. داوودي نيز شعار "رخ ديوانه" را اينگونه مطرح کرد: تنها اشتباه اين بود که چاقو را نشان داد.

وي ادامه داد: من به شخصه تمام سعيم را کردم که سليقه ي خودم را به تماشاگر تحميل نکنم و فيلمي بسازم مطابق با درکي که از جامعه ي امروز و جوانان دارم و نمي دانم که چقدر در اين کار موفق بوده ام و تما سعيم را کردم که مسائل نسل جوان را در نظر بگيرم.

"ساعد سهيلي" در ادامه عنوان کرد: هرکه خواست فيلم ما را ببيند و هرکه نخواست نبيند ما تمام تلاش خود را کرديم.

"طناز طباطبايي" نيز افزود: با توجه به اينکه بازار فيلم هاي خارجي و هاليوودي خيلي داغ است معتقدم فيلم ما چيزي از استانداردهاي جهاني کم ندارد اما اينکه سليقه ي مخاطب را ارضاء خواهد کرد من خود به شخصه اميدوارم هستم.

کارگردان فيلم "تقاطع" ادامه داد: بايد به نکته اي اشاره کنم و آن هم اين است که واقعا اين فيلم با مردانگي "بيتا منصوري" ساخته شد و شرايط در طول توليد فيلم براي ما بسيار سخت بود و مسائلي در توليد اين فيلم به وجود آمد که باعث شد اين فيلم سخت ترين ساخته ي من باشد.

وي باتوجه به پوستر فيلم خود گفت: بدليل شرايط جديدي که در جشنواره به وجود آمده، آدم احساس جنيفر لوپزي مي کند. يکهو اعلام مي کنند که در عرض دو روز پوستر را به دبيرخانه ارسال کنيد در نتيجه بايد اعلام کنم که اين پوستر موقت است و پوستر اصلي در حال طراحي است.

و در انتهاي گفت: من با اين فرش هاي پهن شده و اين شکل آمدن و رفتن ها بيگانه هستم و سن و سالم هم به آن نمي خورد و سعي مي کنم بي سروصدا بيايم.

طباطبايي نيز در ادامه‌ي نشست گفت: "ابوالحسن داوودي" فيلم هاي ماندگاري دارد از جمله "سفر جادويي" و "جيب برها به بهشت نمي روند" و انقدر اين حال و هوا و فضاسازي اين فيلم ها در ذهن من شکل گرفته که بود که وقتي داوودي پيشنهاد بازي در اين فيلم را دادند دوست داشتم آن حال را دوباره تجربه کنم. فيلم هاي داوودي حالي دارد که براي نسل من بسيار ملموس است.

"ابوالحسن داوودي" در انتها خاطرنشان کرد: براي من پروسه‌ي ساخت فيلم هايم از اهميت بالايي برخوردار بوده به خصوص از دهه ي 70 که به سراغ فيلم هاي اجتماعي آمدم اين بود که دغدغه ي انسان ها در جامعه هميشه در فيلم هاي من ديده مي شود. در فيلم هاي من بايد هم حرمت سينما حفظ شود و هم تصوير درستي از جامعه ارائه شود و مخاطب نبايد فکر کند که يک فيلم را فقط براي سرگرمي مي بيند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها