أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۷۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
فيلمنامه توليدات مذهبي براي ارتقاي سطح كيفي اين آثار نبايد در مسير فيلمنامه نويسي با ساختار كليشه اي حركت كند.
اميد زندگاني بازيگر سينما و تلويزيون به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ساخت فيلم ها و سريال هاي مناسبتي مربوط به ايام محرم جرياني طبيعي در عرصه فيلمسازان كشور گرفته است.

وي افزود: فيلمسازان توليدات مذهبي به ويژه آثاري متناسب با ايام عزاداري امام حسين(ع) در مسير ساخت چنين توليداتي هدف آن ها در جذب مخاطب بيشتر عوام جامعه هستند.

اين بازيگر سينما و تلويزيون تصريح كرد: اصول و ضوابط موجود در ساخت فيلم هاي مناسبتي بايد طوري طراحي شود كه آثار و پيامدهاي آن به وضوح در جامعه نمايان شود.

زندگاني اضافه كرد: قيام امام حسين(ع) يك حادثه عظيم در دنيا و جهان اسلام محسوب مي‌شود، كه پرداختن به اين رخداد مهم و به تصوير كشيدن آن از سوي فيلمسازان بايد با نگاهي درست، دقيق و كارشناسي صورت گيرد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون ادامه داد: توليدات مذهبي ويژه ماه محرم بايد از قالبي برخوردار باشند كه آثار اين حادثه عظيم در بدنه زندگي مردم ديده شود.

زندگاني ابراز داشت: هم اكنون سوژه ها و داستان ها در چارچوب فيلم ها و سريال هاي مناسبتي و به خصوص توليدات ايام محرم به صورت يك سويه توليد و به مخاطبان عرضه مي‌شود.

اين بازيگر سينما و تلويزيون بيان كرد: همزاد پنداري در ساخت توليدات مذهبي به دليل سطحي نگري هاي موجود عنصري مفقوده در بدنه اين آثار به شمار مي‌رود.

زندگاني تاكيد كرد: ما در جامعه از قشر روشن فكر و تحصيلكرده برخودار هستيم كه نگاه آن ها به مسائل مختلف چالشي است و اينگونه افكار سطحي در ساخت فيلم هاي مناسبتي آن ها را از چنين آثاري در حوزه فيلمسازي دور خواهد كرد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون اضافه كرد: فيلمسازان ما بايد گره هاي موجود در عرصه ساخت توليدات مناسبتي را ديده و با آن ها ارتباط برقرار كنند.

زندگاني اظهار داشت: فيلمنامه نويسان آثار مذهبي براي ارتقاي سطح كيفي توليدات مذهبي نبايد درگير كليشه نويسي شوند.

اين بازيگر سينما و تلويزيون خاطرنشان كرد: رسانه ملي هم اكنون فعاليت هاي گسترده اي با ساختار ارزشي در حوزه توليد آثار مناسبتي انجام داده و فيلمسازي اين توليدات نبايد براي ادامه اين مسير مانع ايجاد كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها