أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۸۲۰۴
زمان انتشار: ۰۰:۴۷     ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
تأکید بر چیزی به نام «انتخابات آزاد»! در جریان انتخابات مجلس نهم بعنوان یک توطئه، کشف شد و حتی مورد هشدار رهبری نظام نیز قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در شماره روز شنبه گذشته روزنامه اعتماد، در لابه‌لای یک یادداشت نوشته است:

«نمی‌توان مجلسی را در رأس امور دانست اما به الزامات این در رأس امور بودن توجهی نداشت. اصلی‌ترین الزام نیز میزان قرار گرفتن رأی مردم است که در یک انتخابات آزاد، عادلانه و قانونی قابلیت جریان‌سازی دارد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که اصلاح‌طلبان از یک سو باید به سازوکار اساسی برای انسجام بخشی بیندیشند و از سوی دیگر نیز به اصل مساله یعنی الزامات یک انتخابات با مولفه‌هایی که گفته شد توجه داشته باشند. به طور قطع و یقین رعایت این گفتمان ارتباط مستقیم با کنش جریان اصلاح‌طلب خواهد داشت و هر گروه و جریانی بخواهد خارج از مدار بر سازی ناکوک بدمد به دست خود از ریل قطار اصلاحات خارج خواهد شد»

ماجرای اشاره‌های یک جریان سیاسی خاص بر «قانونی بودن انتخابات» نیز نوستالژی تلخ انتخابات سال ۸۸ را در اذهان زنده می‌کند که چگونه متعلقین زن و مرد این جریان به بهانه قانون! ادعای قانونی نبودن انتخابات را علم کردند و فتنه‌ای بزرگ رخ داد.

همچنین جریان اصلاحات نیز بر خلاف نظر خانم منصوری، بیشتر از آنکه دغدغه قانونی برگزار شدن انتخابات مجلس دهم را داشته باشد؛ بر اساس گفته‌های اخیر محمد خاتمی باید به فکر رفع بدبینی‌ها و تردیدهای نظام نسبت به خود باشد که مشخصاً تأکید بر امری واهی به نام «دغدغه قانونی بودن انتخابات» بر عمق به حق بدبینی‌های اعتراف شده توسط خاتمی خواهد افزود.

صحبت‌های خانم منصوری در اشاره به «جریانی که بخواهد ساز ناکوک بزند از ریل اصلاحات خارج می‌شود» نیز بازتکرار صحبت‌های عبدالواحد موسوی لاری در همایش اخیر اصلاح‌طلبان است که گفته بود: «جریان اصلاحات با آن‌ها که به فکر سوء استفاده هستند و یا در راه عوضی حرکت می‌کنند تسویه قلمی، قدمی و اندیشه‌ای می‌کند»

شایان ذکر است، خانم اشرف بروجردی، دیگر فعال زن اصلاح‌طلب، چند ماه قبل در بخشی از یک یادداشت انتخاباتی در روزنامه آرمان‌امروز نوشته بود: «دولت باید یک استراتژی را برای برگزاری انتخابات تعیین کند که اساسا فارغ از ترکیب آینده مجلس، مبنای حمایت و اصل کار دولت باید حفظ و صیانت از آرای مردم باشد! اگر واقعا این استراتژی در جنبه عمل هم خودش را نشان دهد، ترکیب آینده مجلس می‌تواند متفاوت از ‌آن چیزی باشد که امروز شاهدش هستیم»!

یک جریان سیاسی خاص، از ۲ سال قبل، مشغول فعالیت زودهنگام برای انتخابات مجلس دهم است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها