کد خبر: ۲۸۸۲۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
دکتر عبدالوحید فیاضی اظهار داشت: با ورود تبلیغات تجاری به مدارس ذهن دانش آموزان درگیر می شود در حالی که مدرسه باید حامل پیام تربیتی و آموزشی باشد و فضای مدرسه باید آذین شده به آموزه های علمی و دینی باشد و ورود تبلیغات اقتصادی در فضای درونی مدارس اصلا مجاز نیست.
دکتر عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد و همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598، در مخالف با طرح خصوصی سازی مدارس اظهار داشت: تبلیغات در فضای درونی مدارس اصلا مجاز نیست و استفاده از محوطه های بیرونی هم چندا زیبنده مدارس نیست و اقتصاد آموزش و پرورش را نیابد از این منظر تامین شود و زمانی که هجوم کالاهای تبلیغاتی را به سمت مدارس برود مدرسه تبدیل می شود به یک بازار که هر تاجری به دنبال تبلیغ کالای خودش در این فضا می افتد.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: با ورود تبلیغات تجاری به مدارس ذهن دانش آموزان درگیر می شود در حالی که مدرسه باید حامل پیام تربیتی و آموزشی باشد و فضای مدرسه باید آذین شده به آموزه های علمی و دینی باشد و ورود تبلیغات اقتصادی به مدارس کار صحیحی نمی باشد.

عبدالوحید فیاضی گفت: اعتقاد بنده است این است که با خصوصی سازی مدارس به نوعی تاراج سرمایه معنوی کشور رخ می دهد و به همین راحتی نمیتوان در مقوله مهمی مثل تعلیم و تربیت فرزندان این کشور را به بخش خصوصی بسپاریم و با توجه به اهمیت موضوع نهاد حاکمیت باید برای این بخش وقت بگذارد و هزینه کند.

نمایند مردم محمود آباد و نور اظهار داشت: نگاهی در کشور وجود دارد که می پندارد که آموزش و پروش مصرفی و هزینه بر است و برای کاهش هزینه ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و این فکر غلطی است و تعلیم تربیت همانند نظافت و تولید کالا نیست که به بخش خصوصی واگذار شود و باید خود دولت برعهده بگیرد و مدیریت کند.

وی افزود: البته دولت می تواند هزینه ها را از منابع دیگر تزریق کند اما واگذاری مدارس به اشخاص و بخش خصوصی می تواند فاجعه ای بزرگی رخ دهد و این نگاه متناقض با قانون اساسی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها