أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۸۳۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
گزارش آماری موسسه ی Henley & Partners از ایران:
در دولتی که منتقدین مدعی اند عزت و احترام از پاسپورت ایرانی برداشته شده بود، 9 کشور به کشورهایی که می توان بدون روادید به آنها سفر کرد اضافه شد. این در حالی است که دولت نهم و دهم هیچگاه ادعا نکرده بود عزت و احترام را به پاسپورت ایرانی برمی گرداند!/ در سال 2013 اگرچه ایران توانسته بود 3 کشور دیگر را به فهرست کشورهایی که از مسافرین ایرانی طلب روادید نمی کردند اضافه کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، یکی از وعده های انتخاباتی دکتر حسن روحانی که تبلیغ گسترده ای در نشریات و سایت های مختلف حامی وی در انتخابات داشت بازگشت احترام و عزت به پاسپورت ایرانی بود. ایشان که یکی از تندرو ترین مخالفین سیاست خارجی دولت های نهم و دهم هستند معتقدند در دولت گذشته عزت ایرانیان در خارج از مرزها حفظ نشده است! آن چه در ادامه می خوانید بررسی تطبیقی ارزش پاسپورت ایرانی در چند دولت مختلف و سالهای مختلف است.



البته در فرهنگ اسلامی قطعا ملاک عزت و احترام، چیزی ورای ملاک های انسانی مخصوصا از این دست است اما به هر حال دولت محترم مدعی چیزی بودند (و هستند) که با گذشت بیش از یک سال و نیم از آغاز بکار آن، هنوز محقق نشده است.

موسسه ی خارجی Henley & Partners در پایان هر سال میلادی جدولی ارائه می دهد که نشان دهنده ی آزادی سفر برای شهروندان کشورهای مختلف است. بدین معنی که به عنوان مثال یک شهروند ایرانی یا امریکایی آلمانی بدون ویزا به چند کشور می تواند سفر کند؟ یا چند کشور در دنیا هستند که عزت پاسپورت ایرانی را آنقدر بالا بدانند که برای حضور ایرانیان در کشورشان روادید طلب نکنند؟!

در رتبه بندی جهانی سال 2008 که موسسه ی Henley & Partners که با کمک اتحادیه ی حمل و نقل هوایی (IATA) ارائه شده بود نشان می دهد ایران در انتهای سال 2007 بین 193 کشور جهان جزو پنج کشور آخر جدول بوده است. در این رده بندی ایرانیان اجازه داشته اند بدون ویزا فقط به 25 کشور جهان مسافرت کنند. ایران در پایان سال 2007، با رتبه ی 86 بالاتر از سومالی، پاکستان، عراق و افغانستان قرار داشته است.



در سال 2010 یعنی سال 88 و آغاز به کار دولت دهم که به علت بی بصیرتی و فتنه انگیزی عوامل داخلی و دشمنان خارجی، چالش های بین المللی فراوانی پیش روی دولت وجود داشت، ایران با امکان مسافرت به 34 کشور، رتبه ی 92 را به خود اختصاص داده بود. در دولتی که منتقدین مدعی اند عزت و احترام از پاسپورت ایرانی برداشته شده بود، 9 کشور به کشورهایی که می توان بدون روادید به آنها سفر کرد اضافه شد. این در حالی است که دولت نهم و دهم هیچگاه ادعا نکرده بود عزت و احترام را به پاسپورت ایرانی برمی گرداند! بلکه در عمل نشان داد تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور به کار خواهد بست. استقبال بی نظیر ایرانیان خارج از کشور از ایشان، دلیلی قاطعانه تر از آمار و نمودار ای بین المللی است.

اما در سال 2012 ایران اگرچه باز هم در جمع پنج کشور آخر جدول (از بین 100 کشور) حضور داشت اما می توانست به 37 کشور بدون ویزا سفر کند. ایران در جدول سال 2012 رتبه ی 96 را به خود اختصاص داده بود.



اما در سال 2013 اگرچه ایران توانسته بود 3 کشور دیگر را به فهرست کشورهایی که از مسافرین ایرانی طلب روادید نمی کردند اضافه کند اما در رقابت با دیگر کشورها ضعیف عمل کرده و با رتبه ی 86 و اجازه ی سفر بدون ویزا به 40 کشور، بالاتر از لبنان، نپال، پاکستان و افغانستان قرار گرفت.



در سال 2014 ایران با یک پله سقوط ولی با همان تعداد کشورها در رده ی 87 ایستاد. حال باید دید احترام و عزت به پاسپورت ایرانی برگشته است و یا از پاسپورت ایرانی رو برگردانده است!! لازم به ذکر است آقای ابوطالبی سفیر جدید ایران در سازمان ملل ده ماه منتظر صدور ویزا از سوی ایالات متحده است!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
۱۱
۱۳
لطفا" عزت پاسپورت ایرانی حالا را با چهل سال پیش نیز یک مقایسه ای بکنید.
پاسخ
خسرو ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
۷
۶
در حاشيه قدم زدن اقاي ظريف با جان كري
قدم زدن ايرادي نداردولي القاي دوستي خيانت است اميدوارم فكر مديريت مذاكرات توسط اقاي ظريف غلط باشدولي در صورت صحت واقعا خودزني است كه نماينده ايران بخواهد فضاي مذاكرات را به نفع تفكر راست افراطي تيم هاشمي مديريت كند و نهايتا بر هر همه دستاوردهاي انقلاب و رنج و تلاش ملت براي جايگاه برابر در صحنه جهاني خط بطلان بكشد
پاسخ
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
۸
۹
عجب دست پاکی داشت این خط قرمز احمدی نژادخاک بر سر آن دولت دست ناپاک وحامیانش که اینگونه معاون اول دولت به زندان محکوم شده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
اقا یا خانم اناری
بهتره ببینید که چه کسانی از رحیمی به خاطر فساد شکایت کردند ایا غیر از اصول گرایان بودند در حالی که گروهی دولت را به اصول گرایان نزدیک میدانستند

حالا کسی بین اصلاح طلبان پیدا میشه از اقای مهدی هاشمی و زنگنه و ... بخاطر فسادهای اقتصادی و اداری ، از اقای مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، خاتمی کروبی و موسوی و ... بخاطر مفاسد سیاسی و از معاون اول و وزیر خارجه بخاطر فساد امنیتی نه شکایت بلکه یک اعتراض ساده و کوچک بخاطر مسائل ملی و مردمی انجام بده!!!!!!!
دانشجوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
۸
۷
زمان خاتمی که اطلا احترام نداشتیم
گفتگوی خنده دار تمدن ها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
۷
۸
بابا خفه شین شما دیگه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
اطلا اطلا اطلا . بیچاره زبونش میگیره
کرمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
۷
۳
این سخنان سخیف است البته از نظر آقای نوبخت
بازم از آقای نوبخت به خاطر ادبیات ملایمشان در برابر بقیه دولتی ها باید تشکر کرد
پاسخ
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۹
۳
طرف میگه چهل سال پیشو نگاه کن!! چهل سال پیش تو خونه عزت ندارشتیم چه برسه به داخل
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
آقا پسرشو خوب امدی
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۱
۵
به علت اینکه احتمال داشت در اتاق مذاکرات شنود گذاشته شده باشد .برای مذاکرات اصلی فضای ازاد را انتخاب کردند
چرا اصل را ول میکنید و به فرع میچسبید
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
توجیهات مضحک!
کی شنود کنه؟ از امریکایی ها جاسوس تر هم هست؟
امریکا ارباب همه شونه
کی مثلا می خواد ازشون شنود کنه؟
چراغ خاموش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۳
۱
مردم تمام بدبختی ها را تحمل کردند و لی عزتشون را نفروختند و بعضی آقایان هیچ احساس بدی از این تحریم ها بهشون دست نداد ولی ... ایرانی ها رو فروختند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۵
۲
تو اناري جا نبازي يا ضد جا نباز مرد حسابي كدو م خط قر مز نا پاك او لا اين بر نامه اي كه به اقاي رحيمي نسبت داد شده در سال 82 بو ده نه در 8 سال دو لت خد متگزار ثانيا كسانيكه دو لت را باين سند تهديد كردند كه يا معاو ن او لي را به گرو ه ما خو اهي داد يا ما سند افشا مي كنيم و لي احمد ي به انها با ج نداد و معاو ن او لي مردمي را تحت اراده يك گرو ه سياسي قرار نداد و انها فكر مي كردند كه احمدي نژاد كم خو اهد او رد و لي چنين نشد در ضمن اگر قرار با شد رجيمي محاكمه شو د بايد تمام كسانيكه در ان جريان نقش داشتند نيز بي نصيب نما نند اقا يان پو ل را جهت تبليغات نما يندگي خو د گرفته اند و لي مي خو اهند دو دره بازي در بيا و رند و كا سه كو زه ها را سر اين بنده خدا بشكنند !اگر 598 اين كا منت را ثبت نكند بي انصافي كرده چو ن تو هين مي كنند با يد پا سخ انرا هم بشو ند
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۳
۶
عزت پاسپورت یعنی احترامی که به ایرانی سفر کرده به کشورهای دیگه میگذارند .
فکر کنم به نظر شما بهتر بود ظریف محکم با مشت میکوبید تو دهن کری . بعدم یه جنگ حسابی . بعدم دوباره 50 سال عقب موندگی مملکت . با خودتون فکر کردید بچه های ما چه گناهی دارند ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
حتما از نظر شما امام حسین هم باعث عقب
موندگی شیعه شده!
آره خب!
بچه هاش چه گناهی کرده بودن آخه؟
تمام خرجش یه لبخند به یزید و کوتاه اومدن از عزتش بود
ولی در عوض بچه هاش سختی نمی کشیدن
!!!

خدا ذره ای هم بهت انصاف بده کفایت می کنه
خدایا! به حق اولیائت ازش دریغ نکن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
فاطمه خانم امام حسین و مقطع زمانیشا با الان مقایسه نکنید . امام حسین معصوم با هیچ کس و هیچ چیز قابل مقایسه نیست . راه امام حسین عزت بود . شرق و غرب با هم فرقی نمیکنند . اگر قرار باشد که تن به غرب ندهیم به شرق هم نباید بدهیم . امپریالیسم و کمونیسم با هم برابرند و البته و همانگونه که قبلا ثابت کرده کمونیسم هزار درجه بدتر از امپریالیسم است همانگونه که بهائیت را در ایران بدست بهاء الدین گسترش داد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۶
۱
خاك بر سر تو انار ي و امثال تو كه انهمه فساد اقتصاد ي و اد راي در دو لت هاي كا گزاران و اصلاحات نديديدي و لي اين يكي كه در سال 82 بو د و چنده و چو ن مشخص نيست در شيپو ر مي كني از خو اب بيدار شو
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
۴
۱
این آقا یا خانم اناری اصلا جانباز نیست
هیچ جانبازی اینجوری از کاری که مثلا برای خدا کرده مایه نمیذاره
بعدشم اینجا که کسی سند نمی پرسه
خب منم میگم جانباز نود درصدم
دروغ که کنتور نمیندازه
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
۱
۳
عزت هر کشوری به شکوفایی اقتصادو برخورداری از علم ودانش وفناوری روز هست همچنانکه بزرگترین معجزه علمی قرآن کریم و اشارات علمی فراوانی دارد که هنوز بشر ناتوان از کشف اوناست. ما نمی توانیم با دنیا قهر باشیم وشعار عزتمندی بدهیم پیامبر عظیم الشان اسلام با سلاح علم به مبارزه با جاهلان پرداخت این مذاکرات هم بدون نظر رهبری انجام نمیشه ،بنده فرقی بین آقای روحانی واحمدی نژاد نمی بینم هر دوی این آقایان شهروند همین کشورند وایرانی اختلاف سلیقه نباید منجر به این بشه که ما همدیگرو طرد کنیم به هر حال آقای ظریف به عنوان یک ایرانی درحال مذاکره با قدرتهای جهانی است اینو هم یادمون باشه مذاکره کنیم وبه حقوق خود برسیم بهتر است تا بهونه جنگ به بعضی فرصت طلبان ندهیم هر کشوری در سایه امنیت به پیشرفت میرسه پس بیاییم به عنوان یک ایرانی که همواره پرچمدار صلح همراه با عزت بوده است از تیم مذاکره کننده تا زمانی که رهبری عزیز حمایت میکند حمایت جانانه داشته باشیم .
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
اطلاعات غلط بهتون دادن!
عزت اون نیست که به اسم تعامل با دنیا گردن کج کنی که بهت سخت نگیرن
عزت اونه که سه سال توی شعب یه خرما رو چند نفر بمکن تا از گرسنگی نمیرن اما از اعتقادشون برنگردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
۱
۱
رهبر ي بزرگو ار گفته تا هر زماني مي خو اهيد مذذاكره كنيد تا ثابت بشه اعتماد ي به غر بيها نيست و اگر اين همه پيشرفت هسته و 20% نبو د اقايو ن با چه دست پري مي خو استند مذاكره كنند الان كه اون هارانداريم و دستمو ن خالي و در ضمن تا تسليم نامه سعد اباد تكرار و امضا ئ نشه يعني تعطيلي كامل هسته اي ياماكت هسته ا ي هيچ تو افق كاملي براي رفع تحريم ها به نظر نمي رسه امكان پذير باشه اگر قبو ل نداري تا پا يان مد ت 6 ماه صبر كنيد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها