يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۸۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۱۰ آذر ۱۳۹۰
بدیهی است که آقازاده های لندن نشین از قطع شدن پل ارتباطی شان نگران باشند و به هیچ وجه اقدام جمعی از دانشجویان انقلابی و یا به قول آنها خودسر و تندرو (!) را تائید نکنند که البته در این میان واکنش پایگاه رسمی هاشمی رفسنجانی از همه جالب تر است.
سفارت انگلیس در تهران یا به قول مردم ایران " لانه روباه پیر "، برای هر کس خیر و فایده ای نداشته برای آقازاده های برخی مسئولین همواره سرشار از برکات و خیرات بوده است!

به گزارش بی باک، بدیهی است که آقازاده های عاشق غرب بویژه لندن نشین ها از قطع شدن پل ارتباطی شان نگران باشند و به هیچ وجه اقدام جمعی از دانشجویان انقلابی و یا به قول آنها خودسر و تندرو (!) را تائید نکنند که در این میان واکنش پایگاه رسمی هاشمی رفسنجانی از همه جالب تر به نظر می رسد.

سایت هاشمی رفسنجانی در واکنش به تسخیر لانه پیر توسط دانشجویان انقلابی، سعی کرد اظهارات هاشمی رفسنجانی در سال 60 را تحت عنوان " عده ای خیال می کنند هر چه خودسرتر باشند انقلابی ترند ! " بازخوانی کند و بدین صورت نظر قلبی وی را اعلام نماید.

به گزارش بی باک، متن کامل اظهارات منتشر شده توسط سایت هاشمی رفسنجانی بدین شرح است:

آیت الله هاشمی رفسنجانی ۳۰ سال قبل گفت :  " من این اطمینان را امروز از تریبون نماز جمعه می‏ دهم و به‏ عنوان ‏رئیس مجلس و یک مسلمان که سیاست کشور را می ‏داند می‏گویم، سیاست ‏کشور ما این نیست که با بی ‏قانونی و با شعار، با مردم برخورد بکنیم. هر جا که‏ دیدید یک ارگانی، چه  انقلابی و چه غیرانقلابی، چه اداری و چه غیر اداری،می‏خواهد برخورد غیرقانونی بکند، این دوست نیست، دشمن است. یا  دوست نادان است که کار دشمن را می‏ کند! . "
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛. گزیده خطبه های نماز جمعه ایشان در سال ۱۳۶۰ بدین شرح است :

* من می‏خواهم امروز این بحث رإ بازکنم و نتیجه بگیرم. مرحله جدیدی که جمهوری اسلامی در آن پا گذاشته یک‏ بینش صحیح و شعور و آگاهی بالا احتیاج دارد.با شعار نمی ‏شود کاری از پیش برد. باید با حساب و کتاب دقیق، حرکات دوست و دشمن را از هم جدا کرد تا مسأله دشمنان دانا و دوستان نادان هم‏ مشخص شود.

 * روشی که ما تعقیب می‏ کنیم ایجاد حالت اعتماد در مملکت است. دراینجا باید هر کسی مطمئن باشد. کاسب، متخصص در جای خودشان اعتماد داشته باشند. حتی کسانی که پول دارند و می‏ خواهند به‏ کار بگیرند، مطمئن‏ باشند. مستضعف به‏ آینده خودش و آنها  که داعیه سیاسی دارد در مملکت‏ خودشان راحت باشند. خلاصه حدود و حقوق همه معین شود و تا به‏ این نقطه‏ نرسیم، نمی‏توانیم یک کشور جا افتاده داشته باشیم. این را بدانید. برای این‏ مقصود، ما هم باید دوستان را کنترل کنیم و ما هم باید دوستان را کنترل کنیم و هم جلوی توطئه‏ های دشمن را بگیریم این که می‏گویم دوستان، منظورم آنهایی است که در لباس دوست کار دشمن را می‏ کنند!


* به‏ جای این‏ که فعالیتها رونق پیدا کنند، کارها متوقف می‏ شود. یعنی به‏ جای این ‏که زمین را آباد کنند، کارخانه ‏ها را راه بیندازند و ماشینها را درست کنند، مردم دست روی دست‏ ‏بگذارند و بنشینند و بگویند: "صبر کنیم تا ببینیم فردا چه می‏ شود؟"

* تازه خوبهاشان این کار را می‏کنند. آنهایی که قدری بد هستند، ضربه‏ های دیگری هم ‏برای جبران این کار می‏زنند. پولها را به‏قیمت نازل، تبدیل به ‏دلار و مارک ‏می‏کنند و به ‏خارج می‏فرستند. به‏کویت می‏روند و دینار آنجا را به‏ صد تومان‏ می‏خرند. با این همه زحمت پول را چهاربرابر کوچک می‏کنند تا از این مملکت خارج بشود. چرا که می‏بینند اینجا امن نیست. گرفتن یک سرمایه‏ دار کار آسانی است، ولی او کسی ‏است که دارد کار و تولید می‏ کند، شما این را بگیرید، مثل این است که به ‏اقتصاد این ‏کشور کبریت کشیده‏اید.

*  این خودسری ها و تجاوز از مرز قانون، چه به‏ دست دوست و چه به‏ دست ‏دشمنان دوست نما، سبب ایجاد بی‏ اعتمادی مردم و فلج ماندن نیروهای‏ سازنده در اقتصاد کشور می‏ شود. ما باید یک حد و حسابی را در این گونه امور رعایت کنیم. از طرف دیگر می‏خواهم بگویم تجاوزکاران اقتصادی، آنهایی که‏ به‏ خیال خودشان با درآمدهای شخصی خودشان از راه قانون شکنی و احتکاردست به‏ تشدید جو بی‏اعتمادی می‏زنند باید شناخته و کشف شوند. اینها اگر دشمن باشند که حسابشان معلوم است؛ امّا اگر فقط به‏ دلیل سودجویی و منافع‏ شخصی اقدام کرده باشند، احمق هستند. چون به‏زودی شناخته می‏ شوند ومردم نسبت به ‏این تیپ افراد بی‏اعتماد می ‏شوند.

* جامعه فردا می‏گویند: " زود باشید و این‏طور آدمهایی که با اموال و امکاناتشان دارند حرکت مخرب می‏کنند از جامعه دورشان کنید با این وضع اجرایی نمی‏شود به‏ هیچ کس اعتماد کرد. این رسم دوستی نیست ‏والبته آن‏ طور که در چند مورد کشف شده، عاملین این باب نابسامانی ها دشمنان‏ ما هستند. یکی از کارهایی که منافقین در آن دخالت دارند همین است. امروز ازهمه‏جا مأیوس شده‏اند و دیگر در شهر نمی‏توانند دست به‏خرابکاری بزنند،آمده‏اند و در ارگانها با این که به‏طور رسمی حضوری ندارند، مع‏ذالک به‏طورحیله‏گرانه و مخفیانه دست به‏عمل زده‏اند. شلوغی و بی‏اعتمادی راه می‏اندازند.این روش را از قبل هم داشته‏اند، امّا چون حالا دیگر راهی برایشان نمانده در آن‏قالب‏ ها رفته‏اند و کار می‏کنند.

* نتیجه ‏ای که می‏ خواهم از این خطبه بگیرم، این است که ما امروز نیاز نداریم ‏کشورمان را به‏ صورت انقلابی اداره کنیم. دوران، دوران نظم و قانون است.وضعیت کشور را باید تثبیت کرد تا اعتماد مردم جلب بشود. باید این مردم‏ بفهمند و  مطمئن بشوند حقوقشان را قانون می‏گیرد،تا نخواهند با بی‏ قانونی بگیرند. آنهایی که اموال نامشروع دارند، مطمئن باشند اخذ خواهد شد و هیچ‏وقت به ‏اموال حلال آنها کاری نداریم. همه تلاش دشمن‏ این است که نگذارد ما وارد این مرحله بشویم. یک کلمه در جایی گفته می‏ شود و در بین مردم هیاهو راه می‏اندازد. مثلاً پولها را می‏ خواهند در بانک مصادره ‏کنند. یک چنین شایعه‏ای کافی است که هرکس پولی دارد، بیرون بکشد. پول‏ بانکها که نامحدود نیست. در چاپ اسکناس حساب شده عمل می‏شود.به ‏مقدار اعتبار هر کشور، همان مقدار اسکناس چاپ می‏کنند. این اسکناسها اگر در گردش بیاید طبق همان سرمایه در گردش، درست می‏شود.

*  در نهایت من این اطمینان را امروز از تریبون نماز جمعه می‏ دهم و به‏ عنوان ‏رئیس مجلس و یک مسلمان که سیاست کشور را می ‏داند می‏گویم، سیاست ‏کشور ما این نیست که با بی ‏قانونی و با شعار، با مردم برخورد بکنیم. هر جا که‏ دیدید یک ارگانی، چه  انقلابی و چه غیرانقلابی، چه اداری و چه غیر اداری،می‏خواهد برخورد غیرقانونی بکند، این دوست نیست، دشمن است. یا  دوست نادان است که کار دشمن را می‏کند. بدون این اعتماد و بدون حکومت ‏قانون یا اطمینان مردم نمی ‏توان کشور را اداره کرد. با مردم باید برطبق قانون رفتار شود. حالا ممکن است قانون اشتباه باشد، این مهم نیست. قانونی که‏ اشتباه شد، در عمل تجربه می ‏کنند و قانون را اصلاح می‏کنند. اگر مردم مطمئن‏ نباشند که برطبق قانون با آنها رفتار می‏شود، مردد می‏شوند. به‏دادگاه می‏روند،نمی‏ دانند چه حکمی صادر می‏ شود، شهرداری احضارشان کرده نمی ‏دانند چه ‏حکمی در کار است، زمین دارند، می‏گویند نمی‏گذارند رویش کار بکنیم، کسی ‏در دکانش برود، نگذارند کار بکند، دم گمرک می‏رود نمی ‏داند چه کار بکند،...اگر این ‏طور باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‏شود و جامعه نمی‏تواند به‏راه ‏خودش برود. با شعار هم که نمی‏شود همیشه جامعه را اداره کرد. پس این ‏توصیه را بپذیرید و اطمینان داشته باشید که امام گفته است و ما هم روی‏ حرف امام می ‏ایستیم که سال، سال قانون است. و سال آینده محکم‏ تر ازامسال، سال قانون است و همیشه چنین خواهد شد."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
متاسفم
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
حضرت امام خميني(قدس سره):
امـروز هم الان توطئه هست براى «...اينكه از حسن نيت جوان هاى ما، از صفاى سـريـره جـوان هـاى مـا اسـتفاده سوء بكنند فرض كنيد بيخ گوش آنها بخوانند كه خوب انـگـليـس هـم مـثـل آمـريـكـا چـه فـرقى مى كند، بريزند آنجا را خراب كنند، خوب عراق هم مـثـل آنـجـا چـه فـرقـى مـى كـنـد، بـريـزنـد آنـجـا را هـم بـگـيـرنـد، فـرانـسـه هـم مـثل آنجا، كه ما را معرفى مى كنند كه نه تنها قضيه روى موازين نيست قضيه روى هرج و مرج است . اينها مى خواهند ما را معرفى كنند كه ما مملكتمان هرج و مرج و درهم و برهم و هر كـه هـر كـارى دلش مـى خـواهـد بـكـند، تا به دنيا بفهمانند به اينكه يك مملكتى است كه مـحتاج به قيم است...» (بيانات امام خمينى در جمع گروهى از دانشجويان اصفهان، صحيفه نور، ج10 )
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۵
۰
آیت الله مکارم شیرازی و وزارت خارجه هم که این اقدامات را درست ندانستند به خاطر آقازاده هایشان بوده؟!!!
پاسخ
h
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
ولى مهم اين است که گاهى کارهايى فراتر از قوانين از سوى بعضى از جوانان عزيز احساساتى انجام مى‌گيرد، که بهانه مهمى به دست دشمن ماجراجو مى‌دهد و هزينه‌هاى زيادى بايد براى آن بپردازيم، مانند همين حادثه اشغال سفارتخانه که سبب شد آنها با جنجال و هوچى‌گرى سعى کنند شکستى را که از مجلس خورده بودند، جبران کنند و إن‌شاءالله موفق نخواهند شد.

به احتمال بسيار قوى در اين‌گونه موارد افراد نفوذى خود را به ميان جوانان پاکباز مى‌فرستند تا دست به تخريب و اقدام‌هاى ديگرى بزنند و در سطح جهان بر ضد ما تبليغات وسيعى راه بيندازند که انداختند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
چه نتیجه گیری ساده لوحانه ای کردی ،چه ربطی داره ،عقل هر آدم عاقلی میگه کار کار اشتباه وخودسرانه ای هست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
مخالفت احمدخاتمی باحمله به سفارتخانه‌ها
ايسنا:
حجت الاسلام سيد احمد خاتمي با بيان اينكه «نفرت از استكبار و داشتن روحيه ضد استكباري ريشه در اعتقادات ما دارد و نمونه آن لااله الا الله است كه خود شعاري ضد استكباري است»، اظهار كرد: با اين نگاه اقدام مجلس شوراي اسلامي و ابراز نفرت از دولت كهنه‌كار استعمار انگليس كاري ستودني است.

خاتمي افزود: من در نماز جمعه اوج نفرت به انگليس را ابراز كردم و پيشنهاد كردم كه پس از مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس نيز بگوييم و معتقدم كه بايد بر روحيه ضد استكباري تاكيد كنيم و لحظه به لحظه نفرت خود را از دولت‌هاي مستكبرمانند انگليس ابراز كنيم، اما اين روحيه انقلابي به معناي آن نيست كه سفارتخانه‌هاي كشورهاي ديگر كه در جمهوري اسلامي ايران هستند، احساس ناامني كنند و اين به مصلحت كشور نيست و من به صراحت مي‌گويم كه اينجانب با حمله به سفارتخانه‌ها و اشغال آنها در جمهوري اسلامي مخالفم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
پیام مهم آیت الله مكارم شیرازی درباره تسخیر سفارت انگلیس:
...گاهى کارهایى فراتر از قوانین از سوى بعضى از جوانان عزیز احساساتى انجام مى‌گیرد، که بهانه مهمى به دست دشمن ماجراجو مى‌دهد و هزینه‌هاى زیادى باید براى آن بپردازیم، مانند همین حادثه اشغال سفارتخانه که سبب شد آنها با جنجال و هوچى‌گرى سعى کنند شکستى را که از مجلس خورده بودند، جبران کنند و إن‌شاءالله موفق نخواهند شد.به احتمال بسیار قوى در این‌گونه موارد افراد نفوذى خود را به میان جوانان پاکباز مى‌فرستند تا دست به تخریب و اقدام‌هاى دیگرى بزنند و در سطح جهان بر ضد ما تبلیغات وسیعى راه بیندازند که انداختند.
اینجانب به همه این عزیزان نصیحت پدرانه مى‌کنم در این‌گونه موارد فراتر از قانون گام بر ندارند و بدون اجازه رهبر بزرگوار انقلاب و مقامات مسئول اقدامى نکنند، شرائط منطقه کاملا به نفع ما و به زیان آنهاست. آنها درصددند با بهانه‌هایى این شرایط را بر هم زنند، بسیار باید هوشیار باشیم و بهانه به دست آنها ندهیم...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها