کد خبر: ۲۸۸۸۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
پیام‌های تسلیت سران آمریکا، انگلیس و فرانسه به عربستان/
سران کشورهای غربی و عربی درپی مرگ ششمین پادشاه عربستان، مرگ وی را به مقامات سعودی تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، درپی اعلام خبر مرگ پادشاه عربستان سران کشورهای مختلف مرگ وی را به مقامات دولت ریاض و پادشاه جدید عربستان تسلیت گفتند.

بنابراین گزارش، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بلافاصله پس از مرگ ملک  عبدالله با صدور پیامی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفت و تاکید کرد که ملک عبدالله رهبری شجاع و صادق بود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم همانند اوباما یکی از اولین کسانی بود که پیام تسلیتی به مناسبت مرگ پادشاه عربستان صادر کرد و این پیام تاکید کرد که واشنگتن دوست خودش را از دست داد.

جورج بوش پسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم که روابط گرمی با خاندان پادشاهی عربستان داشت، در پی مرگ ملک عبدالله بیانیه‌ای صادر و عنوان کرده است که از شنیدن خبر «عمیقا ناراحت» شده است. وی در این بیانیه، پادشاه متوفی عربستان را «دوست و شریک عزیز» ایالات متحده توصیف و تصریح کرده است که او حمایت عربستان سعودی در طول حمله عراق به کویت در دهه 90 را «هرگز فراموش» نمی‌کند

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز در پیامی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفت و وی را مردی مهم برای تاریخ کشور عربستان عنوان کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم در پیامی در صفحه توئیتر خود مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت.

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل هم با تسلیت مرگ پادشاه عربستان تاکید کرد که ملک عبدالله نقش مهمی در صلح در خاورمیانه داشت.

سران کانادا، ژاپن، پاکستان و هند هم مرگ پادشاه عربستان را به مقامات سعودی تسلیت گفتند.

همچنین دفتر عبدالفتاح السیسی ریاست جمهور مصر هم با تسلیت خبر مرگ پادشاه عربستان سعودی، اعلام کرد که سفر برنامه ریزی شده عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور به داووس سوئیس لغو شده است.

براساس این گزارش، دولت مصر هم 7 روز عزای عمومی در این کشور به مناسبت مرگ پادشاه عربستان اعلام کرده و السیسی نیز به عربستان سفر می‌کند تا در مراسم تشییع پادشاه شرکت کند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه هم با امروز با لغو سفرش به سومالی امروز به عربستان می‌رود تا در مراسم تشییع ملک عبدالله حضور پیدا کند.

عبدالله دوم پادشاه اردن هم با نیمه کاره رها کردن سفرش به داووس سوئیس برای حضور در مراسم تشییع پادشاه عربستان راهی این کشور شد.

همچنین عبدالله اردن درپی مرگ پادشاه عربستان 40 روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

پادشاه بحرین هم با تسلیت مرگ پادشاه عربستان سعودی 40 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

امارات متحده عربی نیز با تسلیت مرگ پادشاه عربستان، 3 روز عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

پادشاه کویت هم با تسلیت مرگ همتای سعودی خود تصریح کرد که یکی از بزرگان تاریخ جهان در گذشته است.

سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان نیز مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت.

محمد ششم پادشاه مغرب هم در پایمی با تسلیت گفتن مرگ پادشاه عربستان تاکید کرد که ملک عبدالله زندگی خود را وقف مسائل جهان عرب کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز با تسلیت مرگ پادشاه عربستان به مقامات ریاض، 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

نبیل العربی رئیس اتحادیه عرب نیز درگذشت پادشاه عربستان را به مقامات این کشور تسلیت گفت.

أحمد الطیب شیخ الأزهر در پیامی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفت و تاکید کرد: کسی نمی‌تواند مواضع ملک عبدالله در قبال مسائل منطقه عربی و اسلامی نادیده بگیرد.

شبکه تلویزیونی العربیه بامداد امروز اعلام کرد که پادشاه عربستان که در بستر بیماری به سر می‌بُرد، درگذشت.

براساس این گزارش، سلمان بن عبدالعزیز جانشین پادشاه متوفی سعودی شده است. ملک عبدالله 90 ساله که پیشتر شایعاتی درباره مرگ وی منتشر شده بود، در هفته های اخیر به علت بیماری تحت مراقب بود و بامداد امروز جمعه بالاخره درگذشت. ملک عبدالله از سال 2005 پس از مرگ شاه فهد پادشاه عربستان بوده و پس از 10 سال سلطنت بر عربستان درگذشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها