امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۸۸۸۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
« سید عمار الحکیم» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی به « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان،حمله ارتش صهیونیستی به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت اسلامی را روی دیگر سکه تروریسم در منطقه دانست و این جنایت را بشدت محکوم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، عمار الحکیم در این پیام ، این جنایت را بیانگر ضعف رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومت اسلامی در میدان نبرد دانست و تاکید کرد که« اطمینان داریم اینگونه جنایات وحشیانه هرگز اراده و پایداری نیروهای مقاومت اسلامی و عزم آنها برای ناکام ساختن توطئه های تجزیه منطقه و سیطره بر آن را تضعیف نخواهد کرد».

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خطاب به دبیرکل حزب الله لبنان نوشت که ما در این عزا شریک هستیم وبر حمایت و همبستگی خود با شما تاکید می کنیم و از خداوند متعال برای این شهدای بزرگ رحمت و خانواده شهدا صبر جمیل مسئلت می کنیم و امیدواریم لبنان و ملت برادر ما از همه مکرها دور بمانند.

دولت لبنان جنایت صهیونیست ها در القنیطره را محکوم کرد

هیات دولت لبنان در جلسه عصر دیروز خود، جنایت صهیونیست ها علیه نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه القنیطره سوریه را محکوم کرد. « رمزی جریح » وزیر اطلاع رسانی بعد از این جلسه افزود: اسراییل قطعنامه های بین المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ را که لبنان به آن پایبند مانده است، همواره با تجاوزهای مکرر به خاک و حمله به ارتش لبنان نقض می کند.

وی اضافه کرد: هیات دولت لبنان برای جلوگیری از تجاوزهای اسراییل خواستار وحدت و همبستگی ملی در لبنان و پایبندی به قطعنامه های بین المللی شد. وزیر اطلاع رسانی لبنان تصریح کرد: تحولات خطرناک در منطقه می تواند بر اوضاع داخلی لبنان تاثیر بگذارد بنابر این دولت باید برای مقابله با پیامدهای این تحولات آماده باشد و به فعالیت خود و حل امور کشور و اجرای برنامه امنیتی که موجب خرسندی مردم شده است، ادامه دهد.

روزنامه لبنانی السفیر در گزارشی از جلسه دولت لبنان نوشت: حمله اسراییل به گروهی از نیروهای مقاومت در منطقه القنیطره سوریه با آرامش در دولت لبنان بررسی و همه ارکان سیاسی حاضر در دولت با اجماع این جنایت را محکوم و تاکید کردند هر شهروند لبنانی که جان خود را در راه نبرد با صهیونیست ها فدا می کند، شهید است.

السفیر افزود:موضوع پاسخ نظامی حزب الله به دشمن صهیونیستی نیز با توجه به اظهارات « تمام سلام» نخست وزیر در ابتدای جلسه بررسی شد واشرف ریفی وزیر دادگستری و از گروه ۱۴ مارس گفت که این تجاوز در خارج از خاک لبنان صورت گرفته و بنابراین نباید لبنان را از طریق پاسخ نظامی با خطر مواجه کرد.

« پطرس حرب» وزیر ارتباطات و عضو دیگر گروه ۱۴ مارس گفت: باید توجه داشت هرگونه پاسخ نظامی منجر به جنگی می شود که لبنان طاقت تحمل آن را ندارد.

در حالی که « میشل فرعون» دیگر وزیر دولت لبنان و عضو گروه ۱۴ مارس همین نظرها را تکرار کرد، « سجعان قزی» وزیر کار و عضو حزب الکتائب گفت که نمی توان تجاوز اسراییل به هر کشورعربی را محکوم نکرد حتی اگر موضع ما در قبال نظام آن موافقت و یا مخالفت باشد. وی که عضو گروه ۱۴ مارس است، با تسلیت شهادت نیروهای مقاومت اسلامی به« محمد فنیش» و « حسین الحاج حسن» وزیران حزب الله در دولت لبنان ، افزود: بهترین پاسخ به این تجاوز، حفاظت از لبنان از پیامد خطرها و تحکیم اوضاع داخلی از طریق تقویت عملکرد دولت ، احترام به قطعنامه ۱۷۰۱ و انتخاب رییس جمهوری و ثبات سیاسی است.

براساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، نیروهای کلاه آبی حافظ صلح این سازمان تحت عنوان « یونیفل» برای نظارت بر اوضاع مرزهای جنوب لبنان با شمال فلسطین اشغالی در منطقه مستقر شده اند. السفیر نوشت:محمد فنیش تاکیدکرد که حزب الله همواره منافع لبنان را در اولویت قرار داده است و اما نباید به اسراییل اجازه دهیم تجاوزهای خود را تکرار کند.

حزب الله لبنان با صدوربیانیه ای اسامی شش شهید حمله موشکی عصر (یکشنبه) گذشته بالگردهای ارتش صهیونیستی به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در شهرک مزرعه 'الامل' در القنیطره سوریه را اعلام کرد. اسامی و مشخصات شش شهید حزب الله لبنان به این شرح اعلام شده است :

- فرمانده شهید 'محمد احمد عیسی' (ابوعیسی) متولد ۱۹۷۲ میلادی شهرک 'عربصالیم' و دارای چهار فرزند

- شهید مجاهد 'جهاد عماد مغنیه' ( جواد) متولد ۱۹۸۹ میلادی شهرک 'طیردبا' و مجرد

- شهید مجاهد 'عباس ابراهیم حجازی' ( سیدعباس) متولد ۱۹۷۹ میلادی شهرک 'الغازیه' و دارای چهار فرزند

- شهید مجاهد 'محمدعلی حسن ابو الحسن' ( کاظم) متولد ۱۹۸۵ میلادی شهرک 'عین قانا' و مجرد

- شهید مجاهد 'غازی علی ضاوی' ( دانیال) متولد ۱۹۸۸ میلادی شهرک 'الخیام' و دارای یک فرزند

- شهید مجاهد 'علی حسن ابراهیم' (ایهاب) متولد ۱۹۹۳ میلادی شهرک 'یحمر الشقیف' و مجرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار«محمدعلی الله دادی» نیزدرجنایت تهاجم بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در القنیطره سوریه دعوت یاران و همرزمان شهیدش را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها