أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۱۰۸
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
مستند «عامل نارنجی» با هدف نمایاندن چهره واقعی آمریکا در جنگ ها و آثار تسلیحات شیمیایی ارتش این کشور بر روی مردم ویتنام از شبکه افق پخش می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دنیای غرب به ویژه آمریکا که داد از حقوق بشر و صلح جهانی می زنند و مخالف گسترش تسلیحات کشتار جمعی هستند خود نخستین استفاده کنندگان از اینگونه سلاح های غیر متعارف به شمار می روند و عامل جنگ های متعددی هم در دهه های اخیر بوده‌اند.
 
دولت ایالات متحده که در دهه 70 میلادی به ویتنام حمله کرد و سال ها در این کشور حضور داشت و سرانجام با مقاومت گروه های مردمی و شبه نظامیان مجبور به فرار شد در خلال این حضور بارها از سلاح هایی با قدرت تخریب بالا و مواد شیمیایی علیه عوامل طبیعی و انسانی استفاده کرد.
 
یکی از موادی که ارتش آمریکا برای از بین بردن جنگل ها و با هدف تخریب جان پناه های طبیعی ویت کنگ های ویتنامی از آن استفاده می کرد معروف به عامل نارنجی است.
 
مستند «عامل نارنجی» به بررسی تاثیر یک ماده شیمیایی به همین نام که در جنگ ویتنام توسط ایالات متحده برای برگ زدایی استفاده شده است بر روی سلامتی افراد و ژن نسل های بعد پرداخته و برنامه از طریق مصاحبه با یک خانواده و نیز مراجعه به مرکز نگهداری کودکان ناقص الخلقه پیش می رود.
 
در ادامه از طریق مصاحبه با فعالان حقوق بشر به بررسی برخورد آمریکا با این موضوع می پردازد.
 
این مستند به زبان انگلیسی ساخته شده و به صورت دوبله شده برای پش از شبکه افق سیما در روز شنبه چهارم بهمن ساعت 19.30 در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها