أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۱۹۷
زمان انتشار: ۰۰:۰۹     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
ملک عبدالله حامی حقوق زنان بود؟
روزنامه گاردین در گزارشی با انتقاد از اظهارات رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره اینکه ملک عبدالله عربستان حامی حقوق زنان بوده، نوشت: «لطفا ما را نخندانید».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با انتقاد از اظهارات «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره اینکه ملک عبدالله عربستان حامی حقوق زنان بوده، نوشت: «لطفا ما را نخندانید».

خانم لاگارد روز گذشته درباره مرگ ملک عبدالله، با بیان اینکه پادشاه سابق عربستان حامی حقوق زنان بود، گفت: «من از مرگ او بسیار متاسف شدم او یک رهبر بزرگ بود و اصلاحات زیادی را در داخل کشور خود انجام داد».

در واکنش به این اظهارات رئیس صندوق بین‌المللی پول،‌ گاردین در گزارشی تحت عنوان «ملک عبدالله،‌ فمنیست؟ ما را نخندانید» اظهارات خانم لاگارد درباره این موضوع را به باد انتقاد گرفت.

در گزارش آمده است: «کرسیتین لاگارد اولین زنی که به ریاست صندوق بین‌المللی پول رسیده، او را مدافع بزرگ حقوق زنان دانست. البته قطعا این چیزی نیست که او واقعا فکر می‌کند. عبدالله کشوری را رهبری کرد که علیه حقوق زنان و همه فعالان حقوق بشر سوءاستفاده کرد».

این گزارش می‌افزاید: «موارد محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان سعودی برای برشمردن، بسیار زیاد است. همین الان دو زن به اتهام تلاش برای رانندگی در زندان هستند. موضوع فقط به رانندگی منتهی نمی‌شود بلکه ممنوعیت رای دادن و دیگر مسائل را هم در برمی‌گیرد».

در پایان این گزارش درباره علت اظهارات لاگارد آمده است: «چنین اظهاراتی تمایل برای آن است که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان و متحد مهم غرب در خاورمیانه رنجیده نشود؛ خودسانسوری که به سعودی‌ها اجازه می‌دهد ادعا کنند آنها به حقوق بشر احترام می‌گذارند».

پس از مرگ پادشاه عربستان، هرچند مقامات کشورهای غربی به تمجید از وی پرداختند و رسانه‌های غربی در خطوط اصلی خود سعی در معرفی وی به عنوان فردی اصلاح‌گر کردند، اما یادداشت متعددی در انتقاد از دیکتاتوری حاکم بر عربستان منتشر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها