أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۲۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
پناهیان در بزرگداشت شهدای حزب‌الله:
مشاور فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، با تبیین مهمترین ویژگی‌های نامه اخیر رهبر انقلاب به جوانان اروپا گفت: نباید فرصت‌سوزی کنیم؛ چراکه این نامه، فرصتی طلایی برای معرفی اسلام به غرب است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم مردمی بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی لبنان که عصر امروز با حضور جمعی از فعالان دانشجویی و رسانه‌ای در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار شد، با بیان اینکه رسانه مهمترین ابزار قدرت‌آفرین است، اظهار داشت: با وجود ویژگی قدرت‌آفرین بودن رسانه، اهالی تفکر لیبرال دموکراسی تصور می‌کردند که هر چقدر ابزار رسانه را بیشتر توزیع کنند، بازی به نفع آنها خواهد بود، اما این از کم‌خردی آنها است که اینطور تصور می کردند.

وی در توضیح این مطلب افزود: جذابیت‌های اولیه انواع رسانه‌ها از بین رفته و حالا نوبت استفاده دیگر از رسانه است؛ مردم امروز دیگر هر ابزار رسانه ای و هر محصول رسانه ای را که می بینند، با ارزیابی نسبت آن با حقیقت به آنها نگاه می کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به تلاش دشمنان برای تبلیغات رسانه‌ای دروغین علیه اسلام به ویژه در کشورهای اروپایی و آمریکایی خاطر نشان کرد: از همان زمان حادثه ۱۱ سپتامبر مطالعه‌کنندگان قرآن در آمریکا افزایش یافتند؛ این یعنی اینکه مردم جهان امروز دیگر به تبلیغات رسانه ها با چشم تردید نگاه می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در فرانسه عنوان کرد: من مطمئنم که فتنه‌ای که با این حادثه درست کردند یا باواسطه و بی‌واسطه در آن دست داشتند به نتیجه نمی رسد؛ حتی تصور من این است حتی آنها در اتاق‌های فکرشان نیز می دانستند که این ترفند نمی گیرد، اما به بن‌بست رسیده بودند و نمی دانستند که چه کاری باید انجام دهند.

برای تبیین اسلام ناب کم‌کاری می‌کنیم

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با بیان اینکه این کم‌کاری از جانب ما است که از این موقعیت های ناب برای روشنگری استفاده نمی‌کنیم، تصریح کرد: امروز تمام ابزارهای ارتباطی از قبیل اینترنت، سینما و تلویزیون به خودی خود به ضرر آنها (دشمنان) تمام می شود؛ من معتقدم که این ابزارها می توانند برای مومنان یک فرصت باشد به شرطی که از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما از فرصت هایی مانند دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی شهدایمان نیز به خوبی استفاده نکرده ایم، اظهار داشت: این استفاده نکردن‌ها باعث شد امام(ره) جام زهر نوشید و اگر از فرصت شهدا و حماسه‌آفرینی آنها نیز درست استفاده و آن را بین‌المللی می کردیم، امروز یک عده با شعار «الله‌اکبر» سر نمی بریدند.

این استاد حوزه و دانشگاه پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف را یکی دیگر از فرصت های طلایی برای معرفی پیام اسلام و انقلاب اسلامی به جهان خواند و یادآور شد: ما هنوز خودمان نیاز داریم که این پیام امام(ره) را برای خودمان شرح دهیم؛ آن وقت چطور انتظار داریم که ملت های دیگر این پیام را خوب فهمیده باشند!؟

مشاور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،با اشاره به برخی کلیدواژه ها در بیانات امام(ره) اظهار داشت: امام راحل حدود ۱۱ بار در بیاناتشان از کلمه «لیبرال ها» استفاده کردند که غیر از یک مورد، بقیه آنها مربوط به ماه های آخر عمر ایشان بوده است و جالب است که این کلمه را در کنار کلمه «منافقین» به کار بردند و منافقین نیز در فرهنگ دینی و سیاسی ما به معنی «تروریست ها» است، یعنی نمونه هایی از کسانی که در ماه مبارک رمضان و بر سر سفره افطار، پدر یک خانواده را با زبان روزه در مقابل خانواده اش سربریدند و این یک فرصت طلایی است تا از این عبارات امام خمینی(ره) استفاده کنیم که لیبرال ها چه کسانی هستند.

ضرورت استفاده از فرصت جدید ایجاد شده با نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه ما نباید به یک ملت فرصت سوز معروف شویم، تصریح کرد: الان فرصت خوبی فراهم شده است که به بهانه این توهین ها به اسلام و ترورها و سربریدن ها، اسلام و امام حسین(ع) سربریده را معرفی کنیم.

وی افزود: با وجود کم کاری ما، اما رهبر معظم انقلاب از این فرصت به خوبی استفاده کردند و این پیام را به جوانان اروپا و آمریکای شمالی دادند؛ حالا باید از این فرصت که بهانه ای برای توجه غرب به اسلام است، استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری حدود ۵ یا ۶ سال پیش نیز با بیان این موضوع که «اگر مردم اروپا بدانند تمام مشکلات آنها زیر نظر صهیونیست ها است، با آنها چه کار خواهند کرد»، این فرصت را فراهم کردند؛ این یعنی اینکه ما باید به مردم اروپا بگوییم که صهیونیست ها چه کسانی هستند.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: اگر ذره ای تدبیر در برنامه های فرهنگی ما باشد، بسیاری از برنامه‌های ما رویکرد خارجی می یابد؛ من به طور مشخص به عوامل جشنواره عمار پیشنهاد می کنم که برای سال آینده فقط پیگیر نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا باشند و هیچ محصول دیگری را قبول نکنند.

مشاور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با بیان اینکه واقعیت امروز جهان غرب این است که آزادی عمل دارند، اما در اندیشه آزاد نیستند، خاطر نشان کرد: باید دقت کنیم که نامه اخیر حضرت آقا به جوانان اروپا و آمریکا چقدر نسبت به شیوه های تبلیغ دینی ما متفاوت بود؛ این پیام بسیار مهربانانه، متواضعانه، از سر مناعت طبع و بسیار صادقانه بود که امکان فریب و تزئین حتی در یک جمله آن نیست و اصراری برای پذیرش مطلب به مخاطب نکرده اند.

وی افزود: ایشان در این نامه بسیار حداقلی از مخاطب درخواست کرده اند و بیشتر به راه رسیدن به هدف پرداخته اند تا اصل هدف؛ این آزادمنشی در روحیه ایشان است که به سادگی تراوش می کند، اما بیایید این فرصت را از دست ندهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: نامه دیروز ایشان به دانشجویان ایرانی مقیم اروپا نیز از جنبه دیگری جالب بود که بسیار کوتاه و پرانرژی بود و تنها توصیه کردند که ببینید راز ترس آنها از اسلام در چیست.

حجت الاسلام پناهیان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت اسلامی لبنان به ویژه «شهید جهاد مغنیه» گفت: ویژگی شهادت «جهاد» این بود که در دوران اوج عزت جبهه اسلام رخ داد و در چنین شرایطی در سوگ او جمع شده ایم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها