أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۳۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
فنایی؛
داور اسبق بین المللی کشورمان گفت: «اینکه دل مردم را خوش کنیم که رأی ای اف سی به سود ایران رقم می خورد کار درستی نیست البته من هم دوست دارم که این اتفاق بی افتد.»

به گزارش پایگاه 598، محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره پیگیری های صورت گرفته از سوی ایران برای تغییر نتیجه بازی تیم های ملی کشورمان و عراق اظهار داشت: «ما خیلی داریم دنبال چیزهایی می گردیم که قلبا آرزوی این را نداریم اما و اگرها خیلی درد ملت ما را درمان نمی کند. ای اف سی اگر قرار بوده که یک بازیکن محروم باشد این مسأله را می دانستند. قبل از هر بازی جلسه هماهنگی وجود داشته است و ما هم در ایران قبل بازی اسامی بازیکنان و محرومان را اعلام می کنیم و این بار هم قطعا اسامی نفرات محروم قبلا به آن کشورها اعلام شده است.»

 

وی در این باره که در لیگ قهرمانا آسیا از این قبیل تغییرات در نتایج بازی ها رخ داده گفت: «در جام باشگاه های آسیا تفاوت دارد و اگر به تیمی اعلام نکنند که بازیکنمش محروم بوده این اتفاق خواهد افتاد اما فلسفه دوپینگ تفاوت دارد و فیفا باید آن را اعلام کند و به دست آن کشور را برسد و نمی توانند یک کشور را فدای یک بازیکن کنند. الان تیم های عراق و کره را به سیدنی  فرستادند و داوران شان را تعیین کرده اند و تمریناتنشان را انجام می دهند من قطعا مطمئن هستم که این اتفاق رخ نمی دهد گرچه که ما دوست داریم که تیم ملی مان بتواند در این بازی برنده اعلام شود.»

 

فنایی ادامه داد: «این قبیل بازیکنان محروم اگر محروم باشند آن را به دبیر فدراسیون و کشورش اعلام می کند. این منطقی نیست که یک کشور این همه تدارک می بیند و هزینه کند و آن وقت نمی داند که یک بازیکن محروم دارد و آن را به مسابقات می فرستد؟»

 

وی اضافه کرد: «ای اف سی موظف است که شکایت ایران و هر تیمی که شکایت دارد را بررسی کند اما این دلیل این نیست که رأی را برگرداند. بعید است که فیفا  یک محرومیتی را ببیند و به کنفدراسیون قاره ای نفرستد. این مسأله محرومیت دوپینگ است. خود بازیکن هم قلبش طرف کشورش است و به آنها می گوید که من محرومم.»

 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تأکید کرد: «وقتی بازیکنی محرومیت داشته باشد آن را به فدراسیونش اعلام می کند و متأسفانه ما نباید دل مردم را به این مسایل خوش کنیم چون این قبیل آرا هرگز تغییر نمی کند.»

کاپ

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها