أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۳۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
وزیر امور خارجه در نشست خبری با وزیر امور خارجه کرواسی افزود: امیدواریم دولت عربستان با یک نگاه حسن همجواری و واقع‌بینانه زمینه‌های همکاری بیشتری را برای دو طرف ایجاد کند/ تحریم‌ها به غرب خسارت می‌زند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، محمد جواد ظریف در نشست خبری با وزیر خارجه کرواسی اظهار داشت: سیاستمداران غربی بدانند تحریم‌ها جز ایجاد خسارت فایده‌ای دیگر برای غرب نخواهد داشت و آنها باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با مذاکره به نتیجه برسند یا فشار را زیاد کنند که البته مردم ما نشان داده‌اند که فشارها فایده‌ای ندارد.

ظریف افزود: من برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در مونیخ خواهم بود و طبیعتاً اگر زمینه گفتگو باشد گفتگو خواهیم کرد با این حال هنوز برنامه‌ای برای گفتگو با وزرای 1+5 در مونیخ تصمیم‌گیری نشده و البته تعدادی از وزرا در مونیخ حضور دارند و برخی از آنها نیستند؛ برنامه‌های مونیخ بسیار فشرده است و هنوز در خصوص اینکه برنامه گفتگو باشد یا خیر معلوم نیست.

وزیر امور خارجه ادامه داد: همکاران ما دیروز در زوریخ دیدارهایی با نمایندگان کشورهای 1+5 داشتند و آخر هفته نیز گفتگوهایی با سه کشور اروپایی خواهند داشت و همچنین گفتگوهای مستمری با چین و روسیه داریم.

ظریف اظهار داشت: امیدواریم دولت عربستان با یک نگاه حسن همجواری و واقع بینانه زمینه‌های همکاری بیشتر برای دو طرف ایجاد کند. ایران و عربستان مشکلی با هم ندارند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه باب گفتگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای باز است گفت: لازم است ایران و عربستان به یک راه حل مشترک برسند و با همکاری هم می‌تواند برای ایجاد ثبات و امنیت منطقه‌ای بدون هرگونه دخالت خارجی‌ نقش تسهیل کننده داشته باشند

وی ادامه داد: دوستان مجلس قبلا اعلام کرده‌اند که در برابر تحریمی که کنگره آمریکا اگر اتفاق می‌افتد واکنش نشان می‌دهند و من نیز به عنوان بیان واقعیت و نه یک تهدید آن را اعلام کردم.

ظریف روابط ایران و کرواسی را روابط دیرینه توصیف کرد و گفت: از ابتدای استقلال کرواسی ما با این کشور روابط داشتیم و سختی‌هایی که مردم بالکان در دوران قبل داشته‌اند در کنار مردم این حوزه بودیم.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که یک دولت در اتحادیه اروپا به دوستان ما اضافه شده است.

ظریف با نا عادلانه و ظالمانه خواندن تحریم‌ها تصریح کرد: این وضعیت نه به نفع صنایع ایران و نه به نفع صنایع کشورهای وضع کننده تحریم‌ها است و امیدواریم با حل مشکل تحریم‌ها بتوانیم روابط اقتصادی خود را افزایش دهیم

ظریف با اشاره به سفر سال گذشته رئیس مجلس تصریح کرد: ایران مصمم به افزایش روابط دو جانبه با کرواسی در زمینه توریست و همکاری‌های ورزشی و دیگر زمینه‌ها و در خصوص افزایش روابط گفتگوهایی صورت گرفته.

وزیر امور خارجه با اشاره به گفتگوهای صورت گرفته بین وی و وزیر امور خارجه کرواسی اظهار داشت: در خصوص افراط‌ گرایی و بحث هسته‌ای گفتگوهایی داشتیم و با تصریح بر اینکه چرا بی توجهی به مقدسات مسلمانان می‌تواند باعث افزایش خشونت شود در منطقه ما و دیگر مناطق شود.

وی با اشاره به حضور اقلیت مسلمان در کرواسی افزود: گفتگوها و نقشی که رهبران مسلمان کرواسی برای ایجاد گفتگو در این کشور بازی می‌کنند به دولت کرواسی توان قابل توجهی را برای افزایش گفتگوها بین مردم و کاهش تندروی‌ها می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها