امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۸۹۴۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزي خبر/ يک متخصص تغذيه و رژيم غذايي اظهار داشت: مويز و انگور سياه داراي خاصيت آنتي اکسيداني است که مصرف آن موجب پيش‌گيري از بروز انواع سرطان، پيري، چروک شدن پوست و ... مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر، دکتر احمدرضا درستي درباره فوايد مصرف انگور سياه و مويز گفت: به تمام افراد به خصوص زنان توصيه مي‌شود در تابستان روزانه حداقل 20 عدد انگور سياه درشت و دانه‌دار مصرف کنند و در زمستان به دليل محدوديت دسترسي به اين ميوه، مويز درشت و هسته‌دار را به همين تعداد مصرف کنند.
وي افزود: مويز و انگور سياه داراي خاصيت آنتي اکسيداني هستند و مصرف آن از بروز پيري، چروک صورت و ابتلاي فرد به انواع سرطان‌ها جلوگيري مي‌کند اما افراد بايد توجه داشته باشند بيش از 20 عدد اين ميوه را استفاده نکنند زيرا به دليل دارا بودن مقداري قند موجب افزايش قند خون به ويژه در افراد مبتلا به ديابت مي‌شود.
اين متخصص تغذيه و رژيم غذايي يادآور شد: در بدن انسان واکنش‌هاي ناخواسته و خطرناک رخ مي‌دهد که منجر به اکسيداسيون غيرعادي در بدن مي‌شود و در نهايت باعث بروز پيري، سرطان و ... در افراد مي‌شود بنابراين مصرف مواد حاوي آنتي اکسيدان از قبيل سبزي، ميوه، انگور سياه، مويز و... مي‌‌تواند از بروز اين عوارض و بيماري‌ها در انسان جلوگيري کند اما افراد بايد توجه داشته باشند هر کدام از اين مواد غذايي بايد تحت نظر متخصص تغذيه و به مقدار لازم مصرف شود.
درستي خاطرنشان کرد: به افراد توصيه مي‌شود ميوه و سبزيجات رنگي‌تر و تيره را استفاده کنند زيرا هر چه رنگ ميوه تيره‌تر باشد خاصيت آنتي اکسيدان آن بيشتر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها