کد خبر: ۲۸۹۴۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ساجده ال رشاوی جلیقه  انتحاری را که در سال ۲۰۰۵ موفق به انفجار آن در هتلی واقع در امان نشده است، نشان می‌دهد.



تروریست های داعش اعلام کرده اند که در برابر ‌آزادی یکی از زندانی هایشان حاضر به رها کردن روزنامه نگار ژاپنی هستند.

این گروه تروریستی روز سه شنبه در ویدئویی که منتشر کرده بودند طلب ۲۰۰ میلیون دلاری در قبال ۲ گروگان ژاپنی به مدت ۷۲ ساعت کردند که در غیر آن صورت سر آنان را خواهند برید.

‫ژاپن اعلام کرد، در ویدئویی که جدیدا توسط این گروه تروریستی منتشر شده، نشان می دهد که کنجی گوتو روزنامه نگار گروگان گرفته شد، عکس هورانا یوکاوا گروگان دیگری که همراه وی بوده را در دست دارد که ظاهرا کشته شده است.

این در حالی است که برخی منابع در صحت این ویدئو شک دارند و کارشناسان معتقدند پیام منتشر شده جدید داعش با ویدئوهای پیشین این گروه متفاوت است.

حال گروه تروریستی داعش تغییر موضع داده و در قبال رهایی گروگان ژاپنی خواهان آزادی زن زندانی به نام ساجده ال رشاوی عضو گروه تروریستی القاعده که در سال ۲۰۰۵ در بمب گذاری انتحاری در اردن با شکست روبرو شده بود، است.

بنا به گزارش فرفاکس روز جمعه به خانواده گوتو نوار صوتی با صدای وی ارسال شده است. در این ویدئو وی را مجبور کرده اند برای نجات جانش التماس کند.

فر فاکس گزارش کرد گوتو گفته: در خواستشان آسان‌تر است. اکنون آنان منصف هستند و دیگر پولی نمی‌خواهند. دیگر لازم نیست شما برای کمک مالی به تروریست‌ها نگران باشید. آنان خواهان آزادی خواهر ساجده ال رشاوی زندانی خود هستند. بسیار ساده است. شما به آنان ساجده را بازگردانید و من آزاد خواهم شد.

همچنین  شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، خواهان آزادی روزنامه نگار ژاپنی گروگان گرفته شده توسط گروه تروریستی داعش شد.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای کشتن یکی از گروگان ها را بی رحمانه خواند.

در این بیانیه ذکر نشده است که ایالات متحده چگونه از کشته شدن هارونا یوکاوا ۴۲ ساله آگاه شده است.

اوباما در این بیانیه اذعان کرده است که شانه به شانه در کنار ژاپن برای آزادی فوری کنجو گوتو خواهد ایستاد.

آبه پس از دیدار شب هنگام کابینه اظهار کرد: چنین اقدامات تروریستی ظالمانه ای غیر مجاز است و سبب برانگیخته شدن خشم می شود . قاطعانه این عمل را محکوم می کنم.

وی در ادامه افزود که دولت ژاپن در برابر تروریست ها تسلیم نخواهد شد و به همکاری خود با جامعه بین المللی در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: ‌قاطعانه تقاضا می کنم که صدمه‌ای به کنجی گوتو وارد نشود و فورا وی آزاد شود.

همچنین فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت: اگر صحت و اعتبار این فیلم تایید شود، قتل یوکاوا یک اقدام وحشیانه و نفرت‌انگیز خواهد بود.

وی افزود: این اقدام تنها بر شرارت داعش تاکید می‌کند. نباید اجازه دهیم وحشیگری‌های آنها موفقیت‌آمیز باشد.

عکس: AP، آسوشیتدپرس
مترجم: گلناز سادات غفاری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها