کد خبر: ۲۸۹۶۱۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
حزب سیریزا در یونان برنده انتخابات این کشور شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آنتونیس ساماراس" نخست وزیر یونان با رئیس حزب چپگرای سریزا تماس گرفته و پیروزی این حزب را در انتخابات پارلمانی یونان تبریک گفت.

پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان+ تصاویر

"ساماراس" ضمن پذیرش شکست حزب دمکراسی جدید در انتخابات این کشور ابراز امیدواری کرد که پیش بینی هایش برای آینده کشور درست از آب درنیاید.

ساماراس در گفتگویی مطبوعاتی خاطر نشان کرد من کشوری را تحویل می دهم که در حال خروج از بحران و عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو است و امیدوارم که دولت آینده نیز این دستاوردها را حفظ کند.

نخست وزیر یونان یادآور شد دو سال پیش هنگامی که قدرت را در دست گرفت مسئولیت کشوری را در آستانه فاجعه و بدون چشم انداز به دست گرفته بود.

ساماراس همچنین خاطر نشان کرد ما موفق شدیم که کشور را از کسری بودجه خارج کنیم و پایه های رشد را بنیان نهادیم.

وی همچنین افزود نتایج انتخابات نشان می دهد که حزب راست مقاومت کرده و روی پای خود ایستاده است و آمادگی دارد به عنوان ضامن ثبات و اصلاحات، نقشی حیاتی ایفا کند.

"آلکسیس سیپراس" که رهبری حزب چپگرای افراطی سیریزا را برعهده دارد وعده داده است در صورتی که در این انتخابات پیروز شود در سمت و سو اقتصادی و مالی کشورش به طور کلی بازنگری خواهد کرد. 

پیروزی حزب سریزا در انتخابات یونان+ تصاویر

"کارولین کاماره" خبرنگار و کارشناس مسائل اروپا که برای پوشش خبری تحولات انتخابات یونان به آتن رفته است می گوید برآوردهای اولیه حاکی از آن است که میزان مشارکت مردمی در این انتخابات خیلی خوب بوده است. میزان مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی سال 2012 حدود 62 درصد واجدان شرایط رای بود. رای دادن در یونان اجباری است اما اگر کسی هم رای ندهد جریمه نخواهد شد. 

پیروزی حزب سریزا در انتخابات یونان+ تصاویر


صرف نظر از این مسائل، موضوع انتخابات پارلمانی یونان این بار خیلی جدی است زیرا آلکسیس سیپراس قول داده است به فکر فقرا خواهد بود و مالیات بر ثروتمندان را افزایش خواهد داد. زیرا ثروتمندان از بحران مالی که یونان در سالهای اخیر گرفتار آن بود برای ثروت اندوزی بیشتر خود با هزینه کردن از مردم فقیر سوء استفاده کرده اند. 

پیروزی حزب سریزا در انتخابات یونان+ تصاویر

برخی گزارش ها همچنین حاکی ازآن است حزب سیریزا در نظر دارد بخشی از بدهی های این کشور به طلبکارانش را پس ندهد و این در حالی است که یونان به علت سیاست های ریاضت اقتصادی که حزب دمکراسی نو تحت رهبری آنتونیس ساماراس، نخست وزیر کنونی به اجرا گذاشته بود در سال 2014 حتی به مازاد بودجه نیز رسید. 

پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان+ تصاویر

چیزی که بیش از همه مایه نگرانی اتحادیه اروپا شده است اینکه دولت آینده یونان نخواهد بدهی های خود را پرداخت کند. زیرا اروپایی ها طلبکار اصلی یونان هستند .

پیروزی حزب سریزا در انتخابات یونان+ تصاویر

بر اساس این گزارش، حزب سیپراس در انتخابات پارلمانی سال 2009 حدود چهار و شش دهم درصد آرا و درانتخابات پارلمانی سال 2012 حدود 27 درصد آرا را به دست آورد و در انتخابات امسال نیز در راس قرار گرفته است که به احتمال زیاد سمت نخست وزیری کشورش را به دست خواهد گرفت. وی افزود سیپیراس آدم خونگرمی است که از نظر روانی زیاد سخت گیر نیست. بسیاری از طرفدار وی به شدت اروپاستیز هستند. وی تاکنون نیز ازدواج نکرده است. اما دو فرزند دارد که از طریق کلیسای ارتدوکس سرپرستی آنها را برعهده گرفته است.سیپراس در سال 2006 در انتخابات شورای های شهر آتن به طور رسمی پا به عرصه سیاست گذاشت و دو سال بعد رهبری حزبی که به آن تعلق داشت بر عهده گرفت. 

پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان+ تصاویر

به هر حال چیزی که تاکنون مشخص شده است اینکه وی تاکنون خیلی خوب گام های خود را برداشته و توانسته بر فردی مانند آنتونیس ساماراس پیروز شود که حتی از حمایت اتحادیه اروپا برخوردار است. رقیب سیپراس از حمایت رهبران اروپا مانند آنگلا مرکل ، ژان کلود یونکر، پیئر موسکوویسی، برخوردار بود اما نتوانست حمایت مردم کشورش را در مقابل سیپراس به دست آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها