أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۸۹۶۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
کاهش وزن علی‌رغم افزایش اشتها، تپش قلب و اختلال تمرکز از علائم کاهش تیروئید است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: محسن خوش‌نیت فوق‌تخصص غدد گفت: گواترهای پرکار با پرکاری تیروئید و بزرگ شدن تیروئید همراه است. شایع‌ترین علت گواترهای پرکار بیماری گریو است.

وی ادامه داد: در برخی مواقع ممکن است گواتر با یک یا چند گره در تیروئید همراه باشد، این گره‌ها توده‌های داخل تیروئید هستند که در اکثر مواقع خوش‌خیم هستند و 5 الی 10 درصد ممکن است بدخیم باشند.

خوش‌نیت اظهار داشت: گواترهای پرکار با علائم کاهش تیروئید نظیر احساس گرمای زیاد، کاهش وزن علی‌رغم افزایش اشتها، تپش قلب، اختلالات عادات ماهیانه، اجابت مزاج مکرر، حالت آشفتگی، تحریک‌پذیری و اختلال در تمرکز همراه است.

این فوق‌تخصص غدد گفت: گواترهایی که به علت تغییر سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌‌شود معمولا راه پیشگیری ندارند و در خیلی مواقع زمینه ژنتیک دارند، این بیماری‌های خود ایمن تیروئید که به صورت گواترهای ساده، کم‌کار و پرکار تظاهر می‌کند ممکن است با استرس‌های روحی و روانی شروع شود.

وی بیان کرد: این بیماری بیشتر در نزدیکی سن بلوغ و سنین 40- 20 سالگی دیده می‌شود. در گواترهای پرکار دارو درمانی استفاده می‌شود.

دکتر خوش‌نیت در پایان گفت: آزمایشات هورمونی تیروئید، معاینات فیزیکی، بررسی تغییرات سیستم ایمنی بدن و سونوگرافی تیروئید راه‌های تشخیص این بیماری است. در سونوگرافی تیروئید می‌توان سایز تیروئید و وجود گره‌ها را تشخیص داد، در مواقعی که گره‌ها خیلی بزرگ و خوش‌خیم باشند نیاز به عمل جراحی نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها