يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۹۶۲۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
خطرات ابتلاء‌ به این نوع بیماری شامل لاغر شدن و کاهش وزن است.
باشگاه خبرنگاران: ناصر‌ ابراهیمی دریانی‌ گفت: سوزش و درد معده‌ بعد از صرف غذا مربوط به مشکل فوقانی دستگاه گوارش است.

ابراهیمی‌دریانی، در پاسخ به این پرسش که چگونه متوجه شویم که این درد مربوط به معده است، پاسخ داد: نفخ کردن، تهوع، استفراغ و بیش از حد بودن دفع باد از گلو در فرد می‌توان این بیماری را تشخیص داد.

وی افزود: این نوع بیماری معمولاً ناشی از سوء‌هاضمه است و نگرانی مهمی برای بیمار نخواهد داشت.به همین علت افرادی که در سنین کمتر از 45 سال هستند نیازی به انجام آندوسکوپی ندارند.

ابراهیمی‌دریانی، خاطر نشان کرد: خطرات ابتلاء‌ به این بیماری شامل لاغر شدن و کاهش وزن است و احتمال این بیماری می‌تواند سابقه‌ی سرطان گوارش در بستگان نزدیک باشد.

وی تصریح کرد: علائم دیگر این بیماری در افراد بیش از سن 45 سال استفراغ خونی و دفع مدفوع سیاه رنگ و یا خون روشن و احساس درد شدید معده بعد از خوردن غذا باشد.

ابراهیمی‌دریانی، در پایان بیان کرد: به افراد بالای 45 سال انجام آندوسکوپی توصیه می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها