أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۶۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
پزشکان تاکید کردند زنان جوانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند اکسیژن بیشتری به مغز خود می‌رسانند و ذهن فعال‌تری دارند.
ایسنا: «لیئانا ماچادو» از دانشگاه اوتاگو زلاندنو و متخصص ارشد این مطالعه گفت: این منطقی است که نتیجه بگیریم ورزش کردن موجب تقویت توانایی ذهنی می‌شود و این تاثیرگذاری حتی در افراد جوان و سالم هم وجود دارد.

در مطالعات پیشین مشخص شده بود افراد میانسالی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند خون در مغز آنان بهتر جریان دارد و در تست‌های حافظه و دیگر مهارت‌های ذهنی عملکرد مطلوب تری از خود نشان می‌دهند و این نتیجه به طور قطع در افراد بی‌تحرک مشاهده نشده است. به گفته ماچادو با این حال در تعداد محدودی از بررسی‌ها این رابطه در افراد جوان بررسی شده و به همین دلیل در این تحقیق 52 فرد 18 تا 30 ساله مورد مطالعه قرار گرفتند.

پیش فرض اولیه این بوده که مغز افراد جوان بدون توجه به سطح ورزشی که انجام می‌دهند عملکرد خوبی دارد اما در این مطالعه مشاهده شد میزان اکسیژن رسانی در مغز زنان جوان بسته به نوع عادات ورزشی‌شان متفاوت است.

به گزارش هلث دی نیوز، متخصصان در مقایسه با این افراد با گروه کم‌تحرک دریافتند در زنانی که بیشتر ایام هفته را ورزش می‌کنند گردش اکسیژن در لوپ پیشانی بیشتر است. در این قسمت فعالیت‌هایی همچون توانایی برای برنامه ریزی، تصمیم گیری و عملکرد بهتر حافظه طولانی مدت انجام می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها