يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۹۶۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
در یک مطالعه مشخص شد افراد مبتلا به دیابت در سنین ۴۰ تا ۵۰ سال، در صورت درمان نکردن یا درمان نامناسب، بیشتر در معرض خطر زوال مغز هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: در صورتی که دیابت کنترل نشود، مغز را سریع‌تر پیر می‌کند؛ مطالعه‌ای بر روی 16 هزار بزرگسال در آمریکا بین سنین متوسط انجام شد که توانایی‌های شناختی آنها مانند حافظه، استدلال، تمرکز، حل مسئله، زبان و... در آغاز مورد بررسی قرار گرفت؛ تمام این پارامترها برای یک دوره 20 ساله تحت نظر قرار گرفتند.

 در این مطالعه مشخص شد افراد مبتلا به دیابت در سنین 40 تا 50 سال، بیشتر در خطر ابتلای سریع به زوال مغز هستند به ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت که درمانی وجود ندارد یا به نحو مناسبی درمان نمی‌شوند.

محققان دانشگاه جان هاپکینز اشاره کردند بازده قند اضافی در خون می‌تواند سیستم عروقی از جمله عروق مغز را تغییر دهد؛ به همین منظور کنترل وزن، فعالیت بدنی و کنترل دقیق دیابت از زمانی که تشخیص داده شده است، الزامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها