أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۶۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
بازیکن تیم فوتبال نفت تهران گفت: «در این 3، 4 سال هیچ‌ وقت به یاد ندارید که فورواردهای تیم‌های حریف با دروازه‌بان ما تک‌ به ‌تک شده باشند.»

به گزارش پایگاه 598، ایمان مبعلی یکی از بهترین پاسورهای لیگ ‌برتر ایران معتقد است که مردم ایران به ‌دلیل شخصیت ویژه کارلوس کی روش دوست دارند که او در تیم ‌ملی ایران فعالیتش را ادامه دهد.

 

مبعلی مثل خیلی‌ها معتقد است که تیم‌ ملی در جام‌ ملت‌ها اسیر یک اتفاق شد و همین موضوع باعث گردید که با بدشانسی بازی‌ها را تمام کند. او در مورد عملکرد تیم ‌ملی، بحث ماندن یا جدایی کی روش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 

* ابتدا در مورد اردوی ترکیه و شرایط نفت تهران صحبت کن.

- اردوی بسیار خوبی داشتیم و دو بازی دوستانه هم انجام دادیم. کار ما در نیم‌فصل دوم خیلی سخت است، ولی می‌خواهیم از همان شروع، نتایج خوبی بگیریم. من فقط می‌خواهم به یک موضوع اشاره کنم و خواهش می‌کنم این حرف مرا بنویسید.

 

* چه موضوعی؟

- می‌خواهم بگویم زمین خوب، زمین خوب و زمین خوب. من معتقدم فوتبال ایران اگر زمین خوب داشته باشد، ‌همه چیز در این فوتبال رشد می‌کند. اگر زمین خوب داشته باشیم، بازیکنان، مربیان، مدیران، تماشاگران و همه آنهایی که فوتبال را دنبال می‌کنند، سود خواهند برد. امیدوارم فوتبال ما از این لحاظ رشد کند.

 

* فکر نمی‌کنی اینکه نفت تهران تماشاگر ندارد به ضرر شما باشد؟

- تماشاگر مثل چاقوی دولبه است. ممکن است یک تیم از داشتن تماشاگر سود ببرد و از طرفی می‌تواند این موضوع به یک تیم استرس بدهد. با این حال من دوست داشتم همیشه در یک تیم پرتماشاگر بازی کنم و مطمئن هستم اگر تیم ما تماشاگر داشت، خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتیم. دلیلش این است که بازیکنان نفت کاملاً بی‌حاشیه هستند.

 

* در مورد حذف تیم‌ ملی چه صحبتی داری؟

- اگر تیم‌ ملی قهرمان می‌شد، تمام مردم ایران خوشحال می‌شدند، چون این تیم فقط متعلق به یک قشر خاص نیست. من معتقدم تیم‌ ملی با کارلوس کی روش یک نظم تاکتیکی پیدا کرد و شما در این 3، 4 سال هیچ‌ وقت به یاد ندارید که فورواردهای تیم‌های حریف با دروازه‌بان ما تک‌ به ‌تک شده باشند. شاید خیلی کم این اتفاق رخ داده باشد و تا آنجا که من یادم می‌آید در جام ‌جهانی‌ هم این اتفاق نیفتاد.

 

* ولی خیلی‌ها به سبک دفاعی کی روش انتقاد کردند؟

- هر مربی‌ای سبک خاص خودش را دارد. در تیم کی روش تمامی بازیکنان با هم دفاع می‌کردند و این کار را در حمله هم انجام می‌دادند. تیم ‌ملی با این سبک خوب نتیجه گرفت و باید به تفکرات هر مربی احترام گذاشت.

 

* در مورد باخت به عراق چه صحبتی داری؟

- من معتقدم تصمیم سختگیرانه داور همه چیز را تغییر داد و اگر پولادی اخراج نمی‌شد، 2 گل دیگر هم به عراق می‌زدیم. تیم‌ ملی حتی با اینکه 10 نفره شد اما نظم خودش را حفظ کرد. اگر عراق را می‌بردیم، احتمالاً فینالیست می‌شدیم، چون فکر می‌کنم کره هم نمی‌توانست مقابل ما ایستادگی کند.

 

* برخی معتقدند کی روش کاری برای تیم‌ ملی انجام نداد. نظر تو چیست؟

- ما باید ببینیم چه چیزی در اختیار کی روش قرار دادیم و چه خواسته‌هایی داشتیم. آیا ما قهرمانی آسیا می‌خواستیم، آیا رفتن به جام ‌جهانی‌ می‌خواستیم، آیا معرفی چند بازیکن جوان به فوتبال ایران می‌خواستیم، آیا نتیجه گرفتن می‌خواستیم، آیا بازی زیبا می‌خواستیم؟ ما در نتیجه‌گیری بد نبودیم و شاید بعضی‌ها فقط از سبک بازی ایران انتقاد می‌کنند.

 

* فکر می‌کنی چرا کی روش همچنان بین مردم ایران محبوب است؟

- کی روش خیلی باهوش است و شخصیت خاصی دارد. طرز رفتار و حرف زدن او خاص است و به دل مردم ایران نشسته است. باید بگویم او روانشناس خوبی است. شما می‌بینید که تمامی بازیکنان با جان و دل برایش بازی می‌کنند و حتی بازیکنان ذخیره هم هیچ حرفی در مورد نیمکت‌نشینی نمی‌زنند. در این چند سال کمتر بازیکنی را پیدا می‌کنید که در مورد کی روش بد بگوید.

 

* به نظر تو او باید بماند یا برود؟

- خودش هم گفته است که باید با مسئولان فدراسیون فوتبال صحبت کند. فکر می‌کنم اگر طرفین با هم صحبت کنند، به نتایج خوبی برسند. فعلاً که چیزی معلوم نیست و شاید خود کی روش دوست نداشته باشد بماند. جام ملت‌ها دیگر تمام شده است و ما باید به فکر آینده باشیم.

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها