يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۹۶۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
ايران/ مرد جواني که در محمودآباد براي نجات يک مرغابي‌ وارد آب‌بندان شده بود به کام مرگ فرو رفت.

ساعت 5 عصر شنبه چهار بهمن‌ماه بود. مرد 29 ساله در محل پرورش مرغابي در روستاي عبداللـه‌آباد شهرستان محمودآباد متوجه شد يک مرغابي در چند متري ساحل آب‌بندان گرفتار شده است. مرد جوان مردد و دودل بود. نمي‌دانست از خير مرغابي بگذرد يا اينکه تن به سردي آب زده و مرغابي را بردارد.

يکي از اهالي روستا که از دور شاهد ورود اين مرد مشهدي به داخل آب بود با فرو رفتن او به عمق آب بندان بلافاصله ساکنان روستا را براي کمک خبر کرد اما شرايط جوي به‌گونه‌اي بود که امکان ورود به داخل آب بدون تجهيزات امکان نداشت. بنابراين مردم روستا مأموران پليس و آتش‌نشاني محمود آباد را مطلع کردند.

دقايقي بعد خودروي پليس و امدادگران آتش‌نشاني آژيرکشان خود را به ساحل آب‌بندان رسانده و عمليات امداد و نجات آغاز شد. در تجسس‌هاي ابتدايي هيچ نشانه‌اي از جسد قرباني حادثه در سواحل آب‌بندان ديده نشد. آتش‌نشانان با تجهيزات غواصي وارد عمل شدند. وقتي هوا تاريک شد تجسس با مشکل روبه‌رو شد. تجسس‌هاي قدم به قدم عمق درياچه محلي ادامه يافت. تاريکي و سرما عمليات گروه امدادرسان را با کندي همراه کرد و تلاش‌هاي امدادگران و غواصان زير نور پروژکتورهاي قوي ادامه يافت.

گل‌آلود بودن کف آب‌بندان و علفزارهاي اطراف آن باعث شد آتش‌نشانان با سختي پيش بروند. شش ساعت از آغاز عمليات تجسس گذشت که يکي از امدادگران جسد را از لابه‌لاي گل و لاي عمق درياچه محلي بيرون کشيد.

يک منبع آگاه در اين باره گفت: جوان مشهدي وقتي وارد آب بندان شده بر اثر سرماي زياد سنگ کوب کرده و در همان لحظات نخست دچار ايست قلبي شده است.

حسن ذبيح‌پور مسئول آتش‌نشاني محمودآباد درباره جزئيات اين حادثه گفت: با دريافت گزارش مبني بر ناپديد شدن يک مرد در آب‌بندان‌هاي محمودآباد و احتمال غرق شدن وي بلافاصله با تجهيزات مورد نياز و غواصان در صحنه حادثه حضور پيدا کرديم.

وي اظهار کرد: جوان 29 ساله اهل مشهد به نام رمضان که براي بيرون آوردن مرغابي وارد آب‌بندان روستاي عبداللـه‌آباد بخش سرخ‌رود شده بود، به دليل سرماي آب دچار ايست قلبي شد و به زير آب رفت و اثري از جنازه وي در لحظه حضور نيروهاي آتش‌نشان و مقامات محلي و مردم روستا وجود نداشت.

وي ادامه داد: با کمک مأموران انتظامي پاسگاه بيشه‌کلا، نيروهاي آتش‌نشاني سرخ‌رود، دهيار و اعضاي شوراي روستاي عبداللـه‌آباد عمليات کشف جسد توسط غواصان آتش‌نشاني آغاز شد.
ذبيح‌پور با اشاره به سختي عمليات کشف جسد اظهار کرد: با توجه به اينکه تاريکي شب کار پيدا کردن جسد را دچار مشکل کرد اما تلاش شايسته غواصان پس از گذشت بيش از پنج ساعت به نتيجه نشست و پيکر بي‌جان اين جوان ساعت 5/10 شب از آب بيرون کشيده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها