امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۸۹۶۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
رايزن فرهنگي ايران در ارمنستان در گردهمايي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي اروپا و آمريکا به صدور پيام اخير مقام معظم رهبري خطاب به جوانان اروپا و آمريکا اشاره کرد و از اعضاي اين انجمن خواست به مطالعه و تحقيق جهت نشر اين پيام بپردازند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، آيين افتتاحيه گردهمايي سراسري "اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي اروپا و آمريکا"، سوم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين اژه‌اي، "نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان اروپا و آمريکا"؛ رحيم پورازغدي، "عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي"؛ مجيد مشکي، "رايزن فرهنگي ايران در ارمنستان"؛ رئيسي، "سفير ايران" و همچنين، دبيران انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان اروپا و آمريکا در محل سالن اجتماعات مسجد کبود ايروان برگزار شد.
در بخشي از اين گردهمايي، رايزن فرهنگي کشورمان با تشريح شرايط جهان و تلاش قدرت‌هاي سلطه‌گر در تشديد اسلام هراسي و ايران هراسي به منويات امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) خطاب به جوانان اروپا و آمريکا اشاره کرد.

وي خواستار نشر و تبيين پيام مقام معظم رهبري از سوي دانشجويان ايراني مقيم اروپا شد و تأکيد کرد: دانشجويان ايراني به مطالعه و تحقيق جهت نشر و تبيين پيام ايشان بپردازند.

مشکي با اشاره به تلاش‌هاي قدرت‌هاي جهاني براي خاموش کردن نور و شعله انقلاب اسلامي و ناکامي آنان در عرصه‌هاي مختلف به طرح توطئه‌هاي اخير آنان در مورد اسلام هراسي و ايران‌ هراسي اشاره کرد.

لزوم توسعه اسلام، قرآن، اهل بيت(ع) و ايران اسلامي
رايزن فرهنگي ايران در ارمنستان افزود: با توجه به صدور پيام اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي خطاب به جوانان اروپا و آمريکا، مسئوليت‌ دانشجويان ايراني در ترويج اسلام شيعي و اسلام عقلانيت چندين برابر گذشته شده است.

وي ادامه داد: لازم است تا دانشجويان ايراني مقيم اروپا، ضمن ترغيب جوانان غربي به مطالعه و تفکر پيرامون دعوت نامه رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز به بسط و توسعه اسلام، قرآن، اهل بيت(ع) و ايران اسلامي بپردازند.

مشکي با تأکيد بر مجهز شدن دانشجويان ايرامي مقيم اروپا به سلاح علم و ايمان، گفت: بدون شک پس از بازگشت به کشورهاي محل تحصيل خود با موجي از سؤالات جوانان هم دوره‌اي خود مواجه خواهيد شد و اين امر مي‌طلبد که خود را به سلاح علم و ايمان مجهز کنيد تا بتوانيد به سؤالات مربوط به اسلام‌شناسي و قرآن‌آموزي پاسخ صحيح دهيد.

اخلاص و تقوا در عمل؛ دو عنصر مهم در راز و رمز بقاء و ماندگاري
رايزن فرهنگي کشورمان با دعوت از اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان به رعايت اخلاص و تقوا در عمل، اظهار کرد: اين دو عنصر مهم، راز و رمز بقاء و ماندگاري و تأثيرگذاري کارها است.

وي افزود: دانشجويان ايراني مقيم اروپا بايد به گونه‌اي در تحصيل عمل کنند تا زينت خاندان پيامبر(ص) بوده و با ايجاد پيوند و همدلي با پيروان ساير اديان ذهن و دل آنان را به اسلام حقيقي متوجه و زمينه را براي ظهور حضرت ولي عصر(عچ) فراهم کنند.

گفتني است، اين اجلاس براي نخستين‌بار در آستانه پنجاهمين سال تأسيس اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان اروپا و آمريکا در شرق اروپا برپا شد که 48 نفر از دانشجويان ايراني مقيم تحصيل در 18 کشور جهان حضور يافتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها