يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۹۷۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
سعید جلیلی دریافت تذکر از رهبر انقلاب را تکذیب نمود:
سعید جلیلی در حاشیه مراسم رونمایی از سند جامع نقض حقوق بشر در انگلیس، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آقای صادق خرازی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام داشته که شما بابت مذاکرات هسته‌ای از رهبر انقلاب تذکر گرفته‌اید، گفت: من این مصاحبه را ندیده‌ام، اما اینکه از رهبر انقلاب بابت مذاکرات هسته‌ای تذکر گرفته‌ام، کذب محض است، چون این مسائل مبنا و اساسی ندارد و این حرف یک دروغ‌سازی است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سعید جلیلی عضو ارشد سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سند جامع نقض حقوق بشر در انگلیس، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آقای صادق خرازی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام داشته که شما بابت مذاکرات هسته‌ای از رهبر انقلاب تذکر گرفته‌اید، گفت: من این مصاحبه را ندیده‌ام، اما اینکه از رهبر انقلاب بابت مذاکرات هسته‌ای تذکر گرفته‌ام، کذب محض است، چون این مسائل مبنا و اساسی ندارد و این حرف یک دروغ‌سازی است.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: در جهان امروز شاهدیم که نقض مکرر حقوق بشر توسط برخی از دولت‌های مدعی حقوق بشر حتی نسبت به مردم کشورهای خودشان صورت می‌گیرد که این موارد باید در عرصه عمومی تبیین شود.

وی افزود: ملت‌ها دفاع از حقوق مشروع را حق خود می‌دانند و بر این مبنا از منافع خود دفاع می‌کنند، برخی از حوادث مصنوعی که در جهان شکل می‌گیرد قابل تامل است و حتی طیف‌های داخل همین کشورها نیز در مورد این حوادث شکل گرفته سوالات بی‌پاسخی دارند که این مسئله به دلیل موج جدی اقبال عمومی نسبت به اسلام است.

جلیلی با اشاره به اینکه غرب تمدن خود را بر مبنای غلط ۵ قرن تبلیغ کرد، اما امروز با یک رقیب گفتمانی جدی روبروست، تصریح کرد: غرب امروز برای گریز از رقابت منطقی گفتمانی وارد عرصه‌هایی می‌شود تا با حرکات قابل تامل از فضای رقابت فرار کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ما معتقدیم تمام ملت‌ها که از حقوق خود دفاع می‌کنند باید مورد کمک واقع شوند. تروریست‌ها با برخی از قدرت‌های جهانی اهداف مشترک دارند و به عنوان مثال دانشمندان ما در لیست سیاه شورای امنیت قرار گرفتند و در عین حال از سوی تروریست‌ها نیز مورد هجمه واقع شدند، بنابراین تروریست‌ها در منطقه و جهان علیه منافع ملت‌ها اقدام می‌کنند و از سوی غرب نیز حمایت می‌شوند که نمونه آن حزب‌الله لبنان است که هدف مشترک تروریست‌ها و کشورهای غربی است.

وی با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای‌شمالی تاکید کرد: نامه مقام معظم رهبری در حقیقت شروع یک حرکت تمدنی بود برای اینکه این قشر را متوجه کنند که امروز تمدنی مطابق فطرت و حقیقت انسان‌ها شکل گرفته و این تمدن از سوی منکران حقیقت مورد هجمه واقع شده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: این کار یک شروع ارزشمند است برای اینکه صدای تمدن اسلامی به گوش جوانان غرب برسد و آنها با تمدن اسلامی آشنا شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخیر فرانسه، یادآور شد: آنچه که در فرانسه شکل گرفت و به خصوص رفتارهای بعد از آن یک سناریوی طراحی شده بود، چرا که برخی تلاش دارند تا ظهور اندیشه اسلام که با موج استقبال از اسلام در اروپا روبرو شده را خاموش کنند، چرا که نمی‌توانند در رقابت منطقی با این اندیشه قرار گیرند، بنابراین تلاش دارند تا به شکلی موج اسلام‌هراسی را در این کشورها ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: حقوق بشر تعریفی مشخص دارد و کسانی که مدعی حقوق بشر هستند خود بیشترین محدودیت‌ها را علیه آزادی انسان‌ها اعمال می‌کنند. لذا نمی‌توانند در جایگاهی باشند که برای سایر کشورها شاخص‌های حقوق بشری تعریف کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها