کد خبر: ۲۸۹۷۷۹
زمان انتشار: ۰۵:۳۲     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش 3/ رضا وطنخواه مربي سابق تيم‌ملي فوتبال ايران معتقد است کارلوس کي‌روش قوي‌ترين فردي است که تاکنون سکان مربيگري تيم ملي را داشته است.
رضا وطنخواه نظرات خود را راجع به کارلوس کي روش اينگونه بيان بيان کرد: من ابدا راجع به ايشان احساسي صحبت نمي کنم و سعي مي کنم با آمار و ارقام حرف خود را بزنم. در اصول حرفه اي فوتبال عنوان مي شود براي موفقيت تيم بايد 4 فاکتور رعايت شود: اول، مديريت کارآمد. دوم، مربي در سطح بالا. سوم، ابزار که همان بازيکنان هستند و چهارم، امکانات سخت افزاري که تدارکات و پشتيباني و ... مي باشند. اگر بخواهيم واقع بينانه به موضوع نگاه کنيم با احترام به همه، مي بينيم ما به جزء مربي سطح بالا چيز ديگري نداشتيم. بهرحال مربي رئال مادريد و منچستر و تيم ملي پرتغال شدن کار راحتي نيست، همين که ببينيم ايشان مربي نسل طلايي پرتغال بوده و نوابغي نظير رونالدو و فيگو و خيلي هاي ديگر زير نظر ايشان کشف شده اند و رشد کرده اند خيلي چيزها را راجع به ايشان روشن مي کند.
وطنخواه راجع به سيستم مورد نظر کي روش گفت: ببينيد وقتي من بازيکنان تعيين کننده اي همچون دايي، مهدوي کيا، عزيزي و کريمي و ... ندارم طبيعي است مي آيم و سيستم تيمم را جوري مي چينيم که مثل ماري زهردار منتظر حريف بمانم به محض اينکه نزديک شد او را نيش ميزنم و شکارش مي کنم. حالا به نظر شما اين بد است؟ شايد تماشاچي بخواهد 10 گل رد و بدل شود اما مربي مي خواهد سه امتياز را به دست بياورد. بهرحال براي ايشان اين در اولويت است که با تغيير موضع و سيستم، بازي را ببرد.
او نسبت به تشابه رفتاري کي روش و دهداري گفت: در دو مورد آقاي کي روش کارهايي کردند که من را ياد مرحوم دهداري انداخت، اول نظم و انظباطي که ايشان در تيم جاري کرد، انصافا در چندين اردو و دو تورنمنت سنگين، شما چند خبر حاشيه اي از تيم ملي شنيديد؟ اين موضوع را فقط در دوره مرحوم دهداري مي ديديم که ديسيپلين و انظباط در تيم بر هر چيزي ارجح باشد، از طرف ديگر در زمان خودش مي بينيم ايشان چگونه تماشاگران را به بازيکنان نزديک مي کند، به راحتي و با حرکتي استثنايي و متفکرانه صميميت بين تيم و تماشاگران را زياد مي کند بدون اينکه حاشيه اي به وجود بيايد و مورد دوم، اسفاده ايشان از جوانها بود، الان هفت، هشت جوان تازه وارد در تيم مي بينيم که مي توانند در پوست اندازي اين تيم کمک شايان توجه اي بکنند.
وطنخواه در پايان راجع به ماندن کي روش گفت: من به شدت علاقه مندم که ايشان در ايران بماند. من آرزو دارم ايشان با قدرت به کارشان ادامه دهد و البته فاکتورهاي ديگر موفقيت هم براي ايشان فراهم شود و آن وقت بياييم ارزيابي کنيم ببينيم چه چيزهايي به ايشان داديم و او چه نتيجه اي گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها