يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۹۷۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
پدر شهید احمدی روشن در یادواره ی شهدای باغ فردوس اصفهان:
پدر شهید احمدی روشن تصریح نمود: از مصطفی سوال کردم که آیا ما غنی سازی 20 درصد را برای ساخت بمب می خواهیم؟ ایشان جواب دادند که نه، ما هرگز بدنبال بمب نبوده و نیستیم، اما در هنگام مواجهه با دشمن باید با دست پر صحبت کرد، واعدّو لهم مااستطعتم من قوّه. و من امروز به کسانی که ادعا می کنند آرمان های ما به سانتریفیوژهای ما وصل نیست اعلام می دارم که آرمان ما همین جمله ی قرآن است، آرمان ما «واعدّو لهم مااستطعتم من قوّه» است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حاج رحیم احمدی روشن در یادواره ی شهدای علم و عزّت محلّه ی باغ فردوس اصفهان، ضمن بیان برخی خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش اعلام نمود که عزّت مصطفی در آنجاست که امروز مردم آمریکا در اعتراضات خود به دولت ایالات متحده، عکس مصطفی را بالا می برند.

ایشان در ادامه سخنان خود متذکر وضعیّت اسفناک مذاکرات هسته ای شده و ضمن بیان تاریخچه ی مذاکرات هسته ای بیان داشتند: ما بخوبی بیاد داریم که متاسفانه در دوران اصلاحات غنی سازی اورانیوم به طور کلی تعطیل شد و کلاه بزرگی بر سر دولتمردان ما رفت و در حالی که قرار شد اورانیوم غنی نشده را از ما تحویل بگیرند و غنی شده تحویل دهند، حتی یک گرم اورانیوم غنی شده نیم درصد هم به ما تحویل ندادند. 5000 دستگاه سانتریفوژ ما را پلمپ کردند و هرچه قدر که اصرار کردیم تا لااقل25 دستگاه سانتریفوژ را بمنظور فعالیتهای صرفا تحقیقاتی در اختیار ما قرار دهند، نپذیرفتند و در حالی که ما به 20، 15، 10، 5 و در نهایت حتی به یک دستگاه سانتریفوژ هم راضی شدیم، آنها اجازه ی کار علمی به ما ندادند و عزّت ما زیر سوال رفت.



حاج رحیم احمدی روشن افزود: امروز و پس از این همه پیشرفت علمی ما در زمینه ی هسته ای، آیا رواست که دوباره همان کلاه بر سر ما برود؟ به چه دلیل مسئولین ما پیش از هر توافقی، پیشدستی کرده و در دو نوبت 160 کیلوگرم و 70 کیلوگرم اورانیوم 3درصد غنی شده را به دریا ریختند؟ برای راضی نگه داشتن کدخدا؟ برای اینکه با دشمنان دیرینه و قسم خورده ی انقلاب ببندید و یا شاید هم برای چند دقیقه قدم زدن در کنار جان کری! به کدام قیمت؟... همین آقای صالحی که امروز در تلوزیون اعلام می کند که ما از ابتدا هم نیازی به غنی سازی 20 درصد نداشتیم، در گذشته خودش از صداوسیما اعلام نموده بود که وقتی ما غنی سازی 20 درصد را به شهید شهریاری پیشنهاد دادیم و ایشان پذیرفت، ما حاضر بودیم بدلیل اهمیت این غنی سازی حتی تا 10 میلیارد تومان به ایشان بدهیم.

پدر شهید احمدی روشن تصریح نمود: وقتی پس از دوره ی اصلاحات، مقام معظم رهبری دستور بر شکستن پلمپ ها دادند، جوانان متخصّص و متدیّن این مرز و بوم شبانه روز به فعالیّت خود ادامه دادند تا به لطف الهی غنی سازی 3/5 درصد، 5 در صد و نهایتا 20 درصد انجام شد. از مصطفی سوال کردم که آیا ما غنی سازی 20 درصد را برای ساخت بمب می خواهیم؟ ایشان جواب دادند که نه، ما هرگز بدنبال بمب نبوده و نیستیم، اما در هنگام مواجهه با دشمن باید با دست پر صحبت کرد، واعدّو لهم مااستطعتم من قوّه. و من امروز به کسانی که ادعا می کنند آرمان های ما به سانتریفوژهای ما وصل نیست اعلام می دارم که آرمان ما همین جمله ی قرآنیست، آرمان ما «واعدّو لهم مااستطعتم من قوّه» است و لذا آرمان ما مستقیما در ارتباط با سانتریفوژهای ماست.

وی گفت: آرمان ما توانایی موشکی ماست که باعث می شود تا پیکر استکبار و صهیونیزم جهانی به لرزه بیافتد. من برادری داشتم که در سال 60 به شهادت رسید و جسم مطهّر او بر نگشت و فرزندم را نیز در راه آرمانهای این انقلاب قربانی کردم اما هرگز از ملّت ایران و انقلاب طلبکار نبوده ام. ولی امروز تحمّل این دست درازکردن در برابر آمریکای جنایتکار را ندارم. تحمّل دست دراز کردن در برابر دشمنی که قسم خورده است چنانچه بتواند تمام پیچ و مهره ی صنعت هسته ای ما را باز می کند، و حتی به مستند تاریخی ملّی شدن صنعت نفت، می خواهد پیچ و مهره ی تمام صنایع ما را باز کند، نداریم.

حاج رحیم احمدی روشن اظهار داشت: همان ها که دیروز به ما گفتند این نفت بد بو را به ما بدهید تا تصفیه کنیم و تصفیه شده تحویل شما بدهیم، و زغال سنگ برای شما کافیست، امروز می گویند نفت برای شما کافیست و صنعت هسته ای به کار شما نمی آید. انرژی هسته ای برای تولید برق و تولید رادیو دارو و مصارف صلح جویانه ی دیگر ما برای ما بد است اما برای شما که بمب می سازید و میلیونها انسان بی گناه را کشته و معلول می کنید خوب است؟ امروز نیروهای ارزنده و متدیّن ما را از سازمان انرژی هسته ای بیرون می کنند و هرچقدر که ما فریاد می زنیم، می گویند دروغ است. این همان بود که حضرت آقا فرمودند به اسم اعتدال نیروهای انقلابی را اخراج نکنید ...

پدر شهید احمدی روشن بیان نمود:  من خود را موظّف بر بیان حق می دانم و چنانچه حتی یک کلمه دروغ می گویم اعلام کنند. امروز وظیفه ی ما بیان این حقایق است. خود مقام معظم رهبری فرمودند رهبری بنا بر وظایفی که دارد اظهار نظر می کند، بقیه هم باید انتقادات صحیح خود را انجام دهند. امروز رهبری جامعه عمّار و مالک می خواهد و بر خواص واجب است که شرایط حسّاس موجود را تشریح نمایند. امروز بعد از یکسال ونیم مذاکره هیچ نتیجه ای نگرفته اند و این بدلیل آنست که هر کاری که برای خدا نباشد ابتر خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها