أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۸۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

 صبحانه نوشت:

اگرچه به علت تحریم های غیرقانونی وضع شده علیه کشورمان، برخی شرکت های مهم تجاری از جمله تعدادی از ایرلاین های خارجی، اقدام به اعمال محدویت هایی در مراودات خود با کشورمان کرده اند اما به علت جذابیت های فراوان فضای اقتصادی ایران، هر کدام از کمپانی های بین المللی به دنبال بهانه و راه گریزی جهت برقراری مجدد فعالیت های خود در کشورمان هستند.

یکی از فعال ترین بخش های خارجی در ایران، ایرلاین ها هستند که به علت وجود دهها هزار مسافر ایرانی که سالانه به اقصی نقاط جهان سفر می کنند و نیز افزایش حضور گردشگران خارجی در کشورمان، علاقمند هستند از این امکان بهتر استفاده کنند. ولی برخی از این ایرلاین ها تلاش می کنند ضمن زیر پا گذاشتن مقررات فعلی یا سودجویی بیشتر، از این شرایط سوء استفاده کنند.

به عنوان مثال در حالی که هواپیمایی امارات با صدور بخشنامه ای در تاریخ 24 تیرماه سالجاری، اعلام کرده است که به دلیل افزایش روز افزون بهای نفت در بازارهای جهانی، نرخ بلیت های خود را در کلیه کلاس های پروازی افزایش می دهد، اما علی رغم کاهش شدید قیمت نفت، این بخشنامه با تغییر خاصی همراه نشده و همان بلیت گران قیمت به مسافران ایرانی فروخته می شود.
 


بخشنامه هواپیمایی امارات در ایام گرانی نفت


در عین حال، بر اساس یک اقدام غیرقانونی دیگر که با اعتراض رسمی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز مواجه شده، هواپیمایی امارات در الزام آژانس های هواپیمایی ایرانی به محاسبه و صدور کارمزد صدور بلیت، یک تخلف را تکرار می کند.
 


 

بر اساس این ابلاغیه که خطاب به عباس الحاجی مدیر منطقه ای شرکت هواپیمایی امارات صادر و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که علی رغم مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری ایران در زمینه محاسبه کارمزد خدمات مسافرتی از سال 88، متاسفانه هواپیمایی امارات از عمل به این دستورالعمل رسمی خودداری می کند. 

هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است که در هفته بیش از ۳۴۰۰ پرواز به ۱۳۳ شهر واقع در ۷۴ کشور جهان انجام می‌ دهد. برخی ایرلاین های مهم دنیا معتقدند سهامداران صاحب نفوذ امارات، بر عملکرد حقیقی این شرکت سرپوش گذاشته و وام‌ های دولتی آن را پنهان می‌ کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها