يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۹۸۵۳
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
مدیرکل فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از افتتاح صحن جامع فاطمی(س) حرم مطهر با زیربنای 50 هزار متر مربع و مساحتی بالغ بر 29 هزار متر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، جواد کمالی اظهار کرد: این صحن شامل 8100 متر مربع زیربنای شبستان، 8900 متر مربع صحن، 8500 متر مربع فضاهای سرپوشیده ارتباطی صحن و رواق‌ها و 5000 متر مربع تالارهای جانبی، 8300 متر‌مربع فضاهای پشتیبانی، تأسیسات و سرویس‌های بهداشتی و 11200 متر مربع کتابخانه است.

وی ادامه داد: زیرزمین دوم کتابخانه با ظرفیت 900 هزار جلد کتاب و زیرزمین اول شامل تالارها، کتابخانه دیجیتال و نمایشگاه است. طبقه همکف نیز قرائت خانه نابینایان و با قفسه باز قرار داشته که مجموعاً 288 محل مطالعه دارد و طبقه اول روی همکف نیز شامل کتابخانه دیجیتال با 480 محل مطالعه است.

مدیرکل فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به صحن امام‌هادی علیه السلام (عتیق) اشاره کرد و گفت: زیر زمین صحن امام‌هادی علیه السلام که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و امید است که با اتمام این زیرزمین، احداث صحن امام رضا علیه السلام نیز در دستور کار قرار گرفته و فضاهای بیشتری را در اختیار زائران و مجاوران بانوی کرامت قرار دهد.

کمالی افزود: تمام اقدامات به صورت کارشناسی و ملاحظات فنی و معماری و میراثی انجام می‌شود تا هیچ آسیبی به ابنیه تاریخی وارد نیاید که البته این رویکرد در تمام پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه و عمرانی وجود دارد.

وی به وضعیت سایه بان‌های صحن صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: در صحن صاحب الزمان(عج) پس از بررسی و کارشناسی فنی بنا بر این است که تا سقف متحرکی ایجاد کنیم تا هرزمانی که لازم باشد، این سقف باز و بسته شود. در این راستا طرح‌هایی در نظر گرفته شده است و بازدید‌هایی هم داشته‌ایم که در صورت امکان و نبودن مشکل فنی و اجرائی پس از مثبت بودن نظرات کارشناسان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها