کد خبر: ۲۸۹۹۴۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۶     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی باعث کاهش فرصتهای شغلی برای کارگران نفتی در اسکاتلند شده و این در حالی است که روسای اتحادیه‌های کارگری در مورد شرایط بدتر هشدار داده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ تونی ماگیر یک کارگر نفتی در آبردین گفت: این اتفاق قبلا رخ داده و مجددا رخ خواهد داد. احتمالا با کاهش فرصت‌های شغلی مواجه خواهیم شد اما اوضاع همیشه اینطور بوده است. 

این در حالی است که جیک مولی مسئول هماهنگی اتحادیه کارگری در آبردین، کارگرانی که شغل خود را از دست می‌دهند در زندگی خود با بحران مواجه خواهند شد. 

آبردین پایتخت نفتی اروپا واقع در شمال شرقی اسکاتلند که بر پایه درآمدهای نفتی ساخته شده، 

مولی یکی از 20 هزار کارگری است که در سال 1986 در پی کاهش بهای نفت شغل خود را از دست داد. 

وی افزود: کاهش کنونی بهای نفت در بازارهای جهانی خطرناک‌تر از گذشته است، زیرا میادین نفتی دریای شمال در حال خالی شدن هستند. 

جیک مولی اعلام کرد: امیدوارم این موضوع مقطعی باشد، اما هم اکنون نگرانی ام بسیار بیشتر از گذشته است. 

بهای نفت برنت دریای شمال در بازارهای جهانی از ماه ژوئن که به 115 دلار در هر بشکه رسیده بود، در حال حاضر با کاهش 60 درصدی به کمتر از 50 دلار در هر بشکه رسیده است. 

شرکتهای بزرگ نفتی به سرعت به کاهش قیمت نفت واکنش نشان داده و شرکت‌های توتال، بریتیش پترولیوم، شل و کونوکو فیلیپس طی شش ماه گذشته فعالیت‌های خود را کاهش داده اند. 

روسای دو شرکت بزرگ نفتی انی و توتال در اجلاس اقتصاد جهانی در داووس هشدار دادند که کاهش سرمایه‌گذاریهای نفتی در آینده باعث کاهش تولید و در نتیجه کمبود عرضه و افزایش شدید قیمت‌ها خواهد شد. 

کلودیو دسکالزی رییس شرکت نفتی انی ایتالیا گفت: اگر اوپک برای احیای ثبات در قیمتهای نفت کاری انجام ندهد، ممکن است قیمت نفت در سال‌های آتی به 200 دلار در هر بشکه برسد. 

وی به رویترز گفت: آنچه که ما احتیاج داریم ثبات است. اوپک همانند یک بانک مرکزی برای نفت است که باید در قیمت‌های نفت ثبات ایجاد کند تا سرمایه‌گذاریها در این بخش مسیر عادی خود را داشته باشد. 

وی پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها ظرف 12 الی 18 ماه آینده پایین بماند اما با توجه به شروع کاهش تولید نفت شیل در آمریکا به تدریج روند صعودی پیدا خواهد کرد. 

همچنین پاتریک پویان مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه نیز با تکرار نگرانی‌های دسکالزی گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در میادین سرتاسر جهان پنج درصد کاهش یافته است. این به معنای این است که تا سال 2030 بیش از نیمی از تولید جهانی نفت از بین خواهد رفت. در این صورت به پول هنگفتی احتیاج است تا روزانه 50 میلیون بشکه نفت جدید تولید شود. 

توتال با کاهش سرمایه‌گذاری در تولید نفت شیل و دریای شمال قرار است سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال جاری نسبت به سال 2014 که 26 میلیارد دلار بود 10 درصد کاهش دهد. 

بیش از نیمی از فرصت‌های شغلی در آبردین با نفت گره خورده است. نشانه‌های هشدار درباره کاهش فرصت‌های شغلی و پیامدهای آن در این شهر دیده می‌شود. 

کالین ولش مدیرعامل بانک آمریکایی سیمونز& کامپنی که بیشتر در صنعت نفت فعال است، گفت: ممکن است آبردین در 10 سال آینده به شهر ارواح تبدیل شود. 

آنه بگ عضو پارلمان آبردین گفت: به رغم خبر کاهش فرصت‌های شغلی هنوز کارگری اخراج نشده است. 

بگ افزود: باید شش ماه تا یک سال صبر کنیم و در واقع در آن زمان می‌توانیم شاهد تأثیرات اقتصادی کاهش قیمتها باشیم. 

صنعت نفت و گاز رونق اقتصادی آبردین را به همراه داشته است. دستمزد کارگران صنعت نفت در این شهر 2.5 برابر متوسط حقوق دیگر افراد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها