أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۹۹۵۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۵     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با دفاع از اعطای مجوز به شرکت فیلیپ موریس برای واردات سیگار مارلبرو این مسئله را به سود کشور و به ضرر قاچاقچیان دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز: در چند ماه اخیر و در پی اعطای جواز واردات سیگار مارلبرو به یک شرکت از سوی وزارت صنعت، حاشیه هایی برای این تصمیم دولت درست شده است.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حواشی پیرامون واردات سیگار اظهار کرد: انتقادات صورت گرفته منطقی نیست، زیرا دولت براساس قانون محدودیتی در خصوص واردات سیگار ندارد.

وی با اشاره به واردات برند سیگار "مارلبرو" تصریح کرد: این برند در داخل تقاضای زیادی دارد، اما واردات آن به صورت قانونی صورت نمی گیرد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت افزود: این نیاز داخل از طریق قاچاق تامین می شود، بنابراین فراهم شدن بستری برای واردات قانونی مارلبرو در واقع قاچاق این نوع سیگار را به کشور کاهش می دهد.

خسروتاج به سودآوری واردات رسمی سیگار مارلبرو برای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: واردات رسمی این نوع سیگار مبلغی بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال را به حساب خزانه کشور واریز می کند، که از ارزش زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: چرا در حال حاضر که کشور را که ممکن است از ناحیه کاهش قیمت نفت متضرر شود، از این درآمد ارزشمند گمرکی محروم کنیم؟

قام مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این مطلب که " واردات سیگار مارلبرو به ضرر قاچاقچیان است " تاکید کرد: حجم وسیع قاچاق این سیگار شرایطی را فراهم می کند، که واردات آن از طریق مبادی رسمی در وهله اول به ضرر قاچاقچیان تمام شود.

خسروتاج شائبه صهیونیستی بودن این شرکت راهم بی پایه دانست و تصریح کرد: مراجع زیربط به هیچ وجه این مسئله را تایید نکرده اند و مطمئن باشید که ما در این خصوص در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد.

وی افزود: واردات رسمی مارلبرو گامی در جهت مبارزه با قاچاق است و منتقدان این مسئله نباید یکطرفه قضاوت کنند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که " چرا وزارت صنعت اولویت را به واردات این سیگار اختصاص داده است " بیان کرد: به هیچ وجه اولویتی به این مسئله داده نشده است، اما کار کارشناسی صورت گرفته نشان می دهد، واردات قانونی سیگار مارلبرو به سود کشور است و این کالا را در بستر مناسب تری وارد کشور می کند.

خسروتاج در پایان در خصوص دلیل ورود مستقیم نعمت زاده به این ماجرا تصریح کرد: ورود نعمت زاده به دلیل برخورد محکم وی در مقوله قاچاق است و نشان می دهد که هر گاه در این خصوص احساس وظیفه کند، کوتاهی نخواهد کرد.

گفتنی است برخی مخالفان شائبه صهیونیستی بودن این سیگار را علت مخالفت خود با واردات آن عنوان کرده اند.

اما کارشناسان معتقدند اتهامات مطرح شده در این باره پایه و اساسی ندارد زیرا در صورتی که این شرکت صهیونیستی بود نباید در کرانه باختری و نوار غزه دفتر داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها