يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۹۹۷۴
زمان انتشار: ۰۰:۴۲     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، فرزند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی، اولین فضانورد مسلمان بود که با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کرهٔ زمین گشت.
شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، فرزند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی، اولین فضانورد مسلمان بود که با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کرهٔ زمین گشت.
 
در سال ۱۹۸۵فضاپیمای دیسكاوری برای یك مأموریت هفت روزه در بیست و ششم خرداد 1364 زمین را ترك کرد؛ در بین سرنشینان این فضاپیما یك شاهزاده سعودی به نام سلطان سلمان‌السعود حضور داشت.
 
سلطان بن سلمان فرزند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان از یکی از سه ازدواج وی است. وی در جریان این سفر که به طور زنده از تلوزیون عربستان پوشش داده می‌شد در به راه انداختن سه ماهوارهٔ ارتباطی از جمله سازمان ارتباطات عربی (عرب ست) همکاری کرد و تعدادی آزمایش که به دست دانشمندان سعودی طراحی شده بود در سفینه انجام داد. دیسكاوری پس‌از سفری هفت روزه چهارم تیرماه در پایگاه هوایی ادواردز فرود آمد و نام سلطان سلمان‌السعود به‌عنوان نخستین مسلمان به‌ثبت رسید. گفته می‌شود سلمان  اکنون از بیماری آلزایمر رنج می برد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها