کد خبر: ۲۹۰۰۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
اسطوره دروازه بانی ایران گفت: «مگر می‌شود 9 تا پنالتی بزنند و دروازه‌بان 5 تایش را خلاف جهت برود و یک ضربه هم نگیرد؟»

به گزارش پایگاه 598، حسین فرکی گفته بود هنگامی که بازی ایران و عراق به پنالتی کشید، ناخودآگاه یاد احمدرضا عابدزاده افتادم چون در این شرایط دل آدم به هنرنمایی عابدزاده قرص بود.

 

همین صحبت جرقه‌‌ای شد در ذهن ما تا سر صحبت را با احمدرضا عابدزاده باز کنیم و بحث به مسائل دیگر هم کشیده شد، بخوانید.

 

* عملکرد تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا چگونه ارزیابی می‌کنی؟

- در 3 بازی مرحله مقدماتی برنده شدیم که عجیب نبود چون فوتبال ما همواره از فوتبال کشورهای همسایه بالاتر بوده و هست، ولی شیوه بازی‌مان برای من دلچسب نبود به خصوص در بازی با امارات ناراحت شدم که 63 درصد مالکیت توپ و میدان در اختیار اماراتی‌ها بود.

 

* ولی درصد بالایی از مردم از همین عملکرد رضایت داشتند.

- چون سطح توقع مردم را پایین آورده‌ایم، آنقدر ناله و مظلوم‌نمایی کردیم، از کمبودها گفتیم و طوری رفتار کردیم که افکار فوتبالی‌ها به نباختن راضی باشد و با این تفکر و موجی که ایجاد شد، وقتی بردیم همه تصور کردند شق‌القمر کرده‌ایم.

 

* در بازی عراق وقتی کار به ضربات پنالتی کشیده شد چه احساسی داشتی؟

- دوست داشتم ببریم ولی نتوانستیم و ناراحت شدم به عراق باختیم. با توجه به افت فوتبال کره و ژاپن می‌توانستیم در جام ملت‌ها موفق باشیم.

 

* چرا حقیقی در مهار پنالتی‌ها هیچ تبحری ندارد؟

- مهار پنالتی خصیصه برخی دروازه‌بان‌ها نیست. من از کادر فنی و شخص مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در عجب مانده‌ام! موقعی که کار به پنالتی کشید، کفاشیان و نبی که نمی‌توانستند بروند با دروازه‌بان تیم صحبت کنند، مربی گلرها کجا بود؟ یادم هست سال 64 با نام اصفهان رفته بودیم شیراز در تورنمنت جام فجر شرکت کنیم. بازی نیمه‌نهایی و فینال کشید به ضربات پنالتی. اولین تورنمنتی بود که من می‌رفتم و بازی کشیده بود به ضربات پنالتی. نمی‌دانم حواسم پرت شده بود یا چه چیزی که قبل از زدن ضربات پنالتی، آقای رسول کربکندی یک ضربه به صورت من زد، یک ضربه مثل سیلی و با صدای بلند گفت احمد با روحیه می‌ری و پنالتی‌ها را می‌گیری و تیم را برنده می‌کنی. باور بفرمایید همین شوک، مرا به خودم آورد، پنالتی‌ها را گرفتم و پس از آن بارها کار تیم باشگاهی‌ام یا تیم ملی به ضربات پنالتی کشید که اکثر مردم بازی‌های پکن را در ذهن دارند، ولی بارها کار تیم ملی به ضربات پنالتی کشید و به لطف پروردگار و دعای خیر مردم ایران روسفید از زمین خارج شدم. ولی در بازی با عراق مربی دروازه‌بان‌های ما ضعف بزرگش را نشان داد. مگر می‌شود 9 تا پنالتی بزنند و دروازه‌بان 5 تایش را خلاف جهت برود و یک ضربه هم نگیرد؟

 

* وقتی ایران از بازیکن دوپینگی عراق شکایت کرد امیدی داشتی به نفع ما رأی بدهند؟

- با کدام رابطه و کرسی فکر می‌کنیم در فیفا یا AFC نفوذ داریم؟ نکند فکر کرده‌اید چون فلانی ثروتمند است و در دبی سکونت دارد، در فیفا نفوذ دارد یا فیفا شیفته خنده‌های کفاشیان است یا از اخم‌های نبی می‌ترسد؟ قبل از بازی ایران و استرالیا ما با ژاپن بازی داشتیم که من و اگر اشتباه نکنم مهدو‌ی‌کیا، سعدوای، خاکپور و مدیرروستا دو اخطاره شدیم. کریم باقری هم در بازی با قطر اخراج شد و محروم بود و هیچ کدام اجازه بازی مقابل استرالیا را نداشتیم اما داریوش مصطفوی با نفوذی که در فیفا داشت، محرومیت همه را بخشید. خودمان مانده بودیم مصطفوی چگونه توانسته چنین حکمی بگیرد. خب به این می‌گویند ارتباط! ولی حالا ارتباط رئیس فدراسیون معطوف شده به رؤسای هیأت‌ها تا موقع انتخابات فدراسیون رأی بیاورد. حال عملکردش در فدراسیون و تیم‌های ملی چه بوده، نیازی به تشریح ندارد! ‌هر موضوعی هم در میان باشد فقط می‌خندد. با چنین مسئولی چگونه انتظار دارید اوضاع فوتبال بدتر نشود؟ بقیه فوتبال‌مان هم شده کلانتری، دادستانی، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، کمیته استیناف و کمیته داوران، آن وقت از فوتبال چه مانده؟ 2 هزار تماشاگر برای پرسپولیس و استقلال. زمانی که کسی ماشین نداشت و چند تا اتوبوس و مینی‌بوس داغان بود، استادیوم پر می‌شد حالا که همه اتومبیل دارند، ورزشگاه‌ها خالی شده‌اند چرا؟ چون فوتبال را از چشم مردم انداختیم، چون آنقدر فوتبالمان را کوچک کرده‌ایم که بابت بردن امارات جوی ایجاد می‌کنند که انگار برزیل و اسپانیا را شکست داده‌ایم. این هم از نسل فوتبالیست‌هایمان که شماره 10 امارات مثل مارادونا 3، 4 بازیکن ما را دریبل می‌کند و 10 مدل پاس عمقی می‌دهد، آن وقت نکونام در 150 بازی ملی یک پاس اینجوری نتوانسته به بازیکنان بدهد! یک جباری داشتیم و معلوم نشد چه کار کردند که قید جام جهانی را زد! علی کریمی را آوردند افکار عمومی را به نفع خودشان تغییر دادند. بعد هم کاری کردند او قبل از جام ملت‌ها فرار کند و مردم هم فکر کنند کریمی مقصر است. مگر می‌شود بازیکن و مربی قید تیم ملی را بزنند؟

 

* در کل موافق کی روش هستید یا مخالف؟

- هیچ کدام!‌ من دلم برای فوتبال خودمان می‌سوزد و به آدم‌ها کاری ندارم، نه کسی جای مرا گرفته که مخالفش باشم، نه می‌خواهم با کسی همکاری کنم که موافقش باشم.

 

* قیمت باشگاه پرسپولیس و استقلال را اعلام کردند، رقم 290 میلیارد تومان برای این 2 باشگاه منطقی است؟

- این دو باشگاه حالا حالاها سروسامان پیدا نمی‌کنند و به معنای واقعی، خصوصی نمی‌شوند. این حرف‌ها رسانه‌ای هستند و سرگرم‌کننده!

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها