يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۰۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
مدافع مصدوم تیم ملی فوتبال گفت: «کی روش درست در زمانی که فکرش را نمی‌کردم من را مقابل ازبکستان در اولین بازی گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی به میدان فرستاد.»

به گزارش پایگاه 598، مصدومیت او یکی از حسرت‌های بزرگ فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا بود؛ مدافع بلند بالا و مطمئن ایران که به دلیل یک مصدومیت عجیب جام ملت‌ها را از دست داد تا در کلیدی‌ترین برهه دست کارلوس کی روش را در پوست گردو بگذارد و سرمربی پرتغالی را وادار کند تا در غیاب او، یک هافبک دفاعی تخصصی را به قلب دفاع ببرد.

 

شاید اگر پژمان منتظری در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت، تیم ملی در استرالیا سرنوشتی دیگر می‌یافت و هنوز در جام باقی مانده بود و برای قهرمانی تلاش می‌کرد.

 

منتظری در خصوص آخرین شرایط خود در کشور قطر و رفع مصدومیتش و همچنین نتایج تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صحبت‌ کرده است.

 

* ابتدا از وضعیت مصدومیت و شرایط خودت صحبت کن؟

- خدا را شکر وضعیت خوبی دارم و دو هفته است که در کنار تیم تمرین می‌کنم. البته مصدومیت بد زمانی به سراغ من آمد چون از لحاظ بدنی در شرایط خیلی خوبی بودم و خیلی امیدوار بودم بتوانم به تیم ملی در جام ملت‌ها کمک کنم اما این آسیب‌دیدگی بد زمانی به سراغ من آمد و از این موضوع خیلی ناراحت هستم اما به تمرینات تیم برگشته‌ام و با تیم تمرین می‌کنم. در آن زمان تیم ما در 8 هفته فقط یک گل خورده بود و بهترین خط دفاعی لیگ قطر را داشتیم و می‌توانستم در جام ملت‌ها به تیم ملی خیلی کمک کنم که متاسفانه آن مصدومیت سراغم آمد.

 

* ظاهرا مصدومیتت خیلی زودتر از موعد مقرر بهبود یافت؟

- بعد از اینکه درمان را شروع کردم این رویه خیلی زود جواب داد. البته من از ناحیه کشاله ران دچار آسیب‌دیدگی شده بودم و طول درمان آن هم 4 هفته بود. پزشکان تیم ما و تیم ملی 4 هفته طول درمان برای ما در نظر گرفته بودند که قاعدتا با توجه به وضعیت آمادگی جسمانی جام ملت‌ها را از دست می‌دادم ولی خوشبختانه بعد از 18 روز نرم دوی را آغاز کردم و چند روز بعد هم با تیم تمرین کردم. قبول دارم اینکه زودتر برگشتم کمی غیرطبیعی بود ولی در تمام دنیا اینگونه است که مصدومیت پارگی کشاله ران چند هفته طول درمان خواهد داشت.

 

* بعد از اینکه به قطر برگشتی، شایعه شد که پزشکان تیم ملی اشتباه تشخیص داده‌اند و تو می‌توانستی برای تیم ملی بازی کنی آیا چنین موضوعی را شنیدی؟

- من هم چنین مساله‌ای را شنیدم و حتی با پزشکان تیم ملی تماس گرفتم. نمی‌دانم این صحبت از کجا بیرون آمده بود ولی الان دیگر در سال 2015 حضور داریم و علم پیشرفت کرده است. همه چیز از روی عکس MRI مشخص می‌شود و تنها یک پزشک در مورد آسیب‌دیدگی من نظر نداده بود. نه تنها پزشکان تیم ملی بلکه پزشکان تیم ما هم معتقد بودند که طول درمان من حداقل 4 هفته است و با این شرایط من جام ملت‌ها را از دست می‌دادم. اتفاقا از پزشکان تیم ملی ممنون هستم و آنها برایم خیلی زحمت کشیدند.

 

* بازی‌های تیم ملی را تماشا کردی؟

- من تمام بازی‌های تیم ملی را دیدم و واقعا بهترین لحظات زندگی‌ام را از دست دادم. دوست داشتم در کنار تیم باشم ولی نشد اما انصافا خودم را کنار بازیکنان دیگر حس می‌کردم و واقعا از بازی کردن آنها لذت می‌بردم. می‌دیدم که آنها چقدر زحمت می‌کشند و با جان و دل کار می‌کنند.

 

* به نظرت عملکرد تیم ملی چگونه بود؟

- عملکرد تیم ملی خوب بود و کی روش در مورد همه مشکلاتی که قرار بود به وجود بیاید، فکر کرده بود به جز داور استرالیایی و تصمیماتش. تیم ملی عراق به هیچ عنوان نمی‌توانست ما را شکست دهد ولی با یک تصمیم اشتباه داور ما را از مسابقه کنار زد. من به عملکرد تیم ملی و بازیکنان افتخار کردم و از آنها هم تشکر می‌کنم.

 

* با پایان یافتن جام ملت‌ها صحبت‌های فراوانی درباره آینده نیمکت تیم ملی شده. به نظر تو کی روش باید در تیم ملی بماند یا نه؟

- در بزرگی کارلوس کی روش شک نکنید چون 3، 4 سال است که تیم ما را رهبری می‌کند و جوانان خیلی خوبی را به این فوتبال معرفی کرده است. او می‌داند که چه موقع از چه بازیکنی استفاده کند و هیچ وقت یادم نمی‌رود که چه زمانی به من در تیم ملی بازی داد. خود من تصور می‌کردم که خیلی زودتر برای تیم ملی بازی کنم اما کی روش درست در زمانی که فکرش را نمی‌کردم من را مقابل ازبکستان در اولین بازی گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی به میدان فرستاد. به همین خاطر است که می‌گویم کی روش بلد است از چه بازیکنی در چه زمانی استفاده کند. الان بهترین فرصت است که از کی روش استفاده کنیم و از تجربیات او بهره ببریم.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها