يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۱۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
نویسنده و پژوهشگر جهان اسلام در گفتگو با «نسیم» افزود: تصویر اسلام در غرب نه تنها توسط غربی‌ها بلکه با اقدامات معدودی از به ظاهر مسلمانان تخریب شده و حیاتی است که قشر جوان با اسلام ناب آشنا شوند.

به گزارش پایگاه 598، آصف حسین، استاد بازنشسته دانشگاه لنکستر انگلستان، و نویسنده و پژوهشگر جهان اسلام در گفتگو با «نسیم»، نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را حائز اهمیت خواند و گفت: تمامی جوانان باید به آن چه در این نامه گفته شده عمل کنند.

وی با بیان این که این نامه به جوانان یاد آوری می کند که جستجوی حقیقت و پیروی نکردن از ایده های غلط برای نسل جوان امروز ضروری است، افزود: یکی از علت های تضعیف جهان اسلام، همین است که نسل جوان مسلمان نیز دنباله رو سیاستمداران و رسانه ها شده اند.

این نویسنده دعوت از جوانان مسلمان برای واکاوی علل اسلام ستیزی اظهار داشت: تصویر اسلام در غرب نه تنها توسط غربی ها بلکه با اقدامات تعداد معدودی از به ظاهر مسلمانان به شدت تخریب شده است و نیاز است تا قشر جوان را با اسلام ناب آشنا کرد.

وی با بیان این این پیام به جوانان مسلمان یاد آوری می کند که باید تلاش کنند تا خود اطلاعات کافی و درستی را در زمینه اسلام کسب کنند و اندیشمندانی در زمینه اسلام باشند خاطر نشان کرد: اگر تمدن اسلامی حقیقی و درستی در جهان شکل گیرد، دین اسلام را به دین جهانی تبدیل خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها