کد خبر: ۲۹۰۱۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
ورزش 3/ محمدرضا زادمهر عضو هيات مديره پرسپوليس معتقد است که تيم‌ملي مال مردم است و وقتي 70درصد مردم به بودن کي‌روش راي مي‌ دهند، ديگر حرفي باقي نمي‌ ماند.زادمهر گفت: وقتي که تيم عملکرد خوبي دارد اما نتيجه نمي‌ گيرد بايد موارد ديگري از قبيل مديريت در آن مورد سوال قرار بگيرد.
70درصد به ماندن کي‌روش راي دادند
تيم‌ملي مال مردم است. مردم بايد از عملکرد مربي و بازيکنان رضايت داشته باشند. وقتي که 70درصد از مردم به تيم‌ملي راي مثبت مي‌دهند همين بزرگترين معيار است. کارهاي خرد و کوچکي هم هست که بايد از قبيل مديريت که بايد مورد سوال قرار بگيرد.
کي‌روش بايد به تيم هاي پايه هم کمک کند
منظور من از مديريت اين است که آقاي کي‌روش صرفا تيم بزرگسال را در دست نداشته باشد بلکه به تيم هاي پايه هم سر بزند و براي مربيان آنها کلاس بگذارد و در جلساتي نقطه نظرات خودش را با آنها در ميان بگذارد. نبايد اينطور باشد که انتقادها روي کي‌روش تاثير منفي بگذارد.
به اندازه تمجيدها از يک مربي انتقاد مي‌ شود
معمولا همانقدر که از يک مربي تعريف مي‌ شود، مورد انتقاد هم قرار مي‌ گيرد. به نظر من اين مساله هم بخشي از مديريت بوده که متاسفانه در کشور ما به آن توجهي نشد، يعني آقاي کي‌روش بايد متوجه مي‌ شد که مربياني که از او انتقاد مي‌ کنند، دلسوز هستند و دلشان براي اين مي‌ تپد و انتقاد کردن هيچ اشکالي ندارد، يعني ما بايد يک جلسات و کلاس هايي مي‌ گذاشتيم که همه دور هم جمع مي‌ شدند و پيش از عزيمت تيم‌ملي اين ابهامات برطرف مي‌ شد. همين که 70 درصد موافق ايشان هستند نشان مي‌ دهد که کارنامه خوبي دارند اما نبايد بگوييم که آن 30درصد باقي مانده ناگاه هستند و فوتبال نمي‌ فهمند بلکه بايد پاي صحبت هاي آنها بنشينيم و علت را جويا شويم.
کي‌روش مربي معمولي نيست
کي‌روش مربي معمولي نيست و حالا که عملکرد خوبي داشته ما بايد به او فرصت بيشتري بدهيم و براي اين چند سال باقيمانده مثلا تا جام‌جهاني آمريکا برنامه ريزي درستي انجام دهيم. مثلا اينکه اگر رفتيم جام‌جهاني مطالبات ايشان کامل پرداخت شود و اگر نرفتيم نيمي از مطالبات ايشان را پرداخت نکنيم. اين ها همان بحث هاي مديريتي هستند که مي‌ گويم بايد به آنها توجه شود يا اينکه به جاي اينکه وقت کي‌روش صرف پيدا کردن اردو و کمپ براي تيم‌ملي باشد، از دانش فني او براي مربيان داخلي استفاده کنند.
تيم هاي پايه
تيم هاي پايه در نتيجه گيري تيم هاي بزرگسال نقش اساسي دارند. وقتي که تيم ما رفت جام‌جهاني يا قهرمان آسيا شد، بايد ببينيم که در چند سال گذشته اش تيم نوجوانان قهرمان آسيا بوده. پس به شکل اصولي پله هاي پيشرفت و ترقي را پشت سر گذاشته و به بزرگسال رسيده. اما ما حالا از تيم بزرگسال توقع داريم که يکدفعه بالا بياييد و قهرمان شود. درخت براي اينکه ميوه بدهد بايد خاک و ساقه خوبي داشته باشد.
خصوصي سازي
در دنيا يک تجربه وجود دارد آن هم اين است که اکثر تيم هاي موفق خصوصي هستند به همين دليل هم هست که بسياري از کارشناسان معتقدند که يک باشگاه خصوصي پتانسيل، سرعت و سرمايه بهتري براي تيم داري دارد. اما اين دليل نمي‌ شود که ضعف مديريتي را ناديده بگيريم چون در مقاطعي بوده که همين سيستم به آسيا رفته و نتيجه گرفته؛ اما بايد نگاه ويژه اي به بحث مديريت داشته باشيم و اصول حرفه اي گري را طوري رعايت کنيم که اگر کسي جلو آمد، بتواند با درآمدزايي به باشگاه کمک کند. وگرنه باشگاه داري صرفا خرج کردن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها