يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۱۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
ايسنا/ رئيس پليس تهران بزرگ از پاتک پليس به 79 سارق که در قالب 10 باند مختلف اقدام به ارتکاب جرايم مختلف کرده بودند، خبر داد.
سردار حسين ساجدي‌نيا ظهر روز دوشنبه با حضور در مقر پليس آگاهي تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران، گفت: از نخستين دقايق بامداد دوشنبه همکاران من در مجموعه پليس آگاهي تهران بزرگ عملياتي هماهنگ را در سطح شهر تهران و شهرهاي اطراف آغاز کرده و موفق به دستگيري 79 سارق که در قالب 10 باند فعاليت مي‌کردند شدند. وي با اشاره به جرايم ارتکابي از سوي اعضاي اين باندها، اظهار کرد: يکي از اين باندها در حوزه زورگيري فعاليت داشت و باندي ديگر اقدام به سرقت خودرو کرده بود. سرقت از منازل، قاچاق مواد مخدر نيز از ديگر جرايم اين باندها بود و از اعضاي يکي از اين باندها نيز 1.5 کيلوگرم شيشه کشف و ضبط شده است.

ساجدي نيا با اشاره به فعاليت اين باندها نيز خاطر نشان کرد: اعضاي يکي ديگر از باندها با شناسايي منازل افراد سالخورده و مسن به مقابل در منزل آنان رفته و از طريق اغفال يا زورگيري از آنان سرقت مي‌کردند.

ساجدي نيا با اشاره به شيوه يکي ديگر از باندهاي سرقت در سرقت از قصابي‌ها خاطر نشان کرد: اعضاي اين باند به قصابي‌ها مراجعه کرده و با سرقت گوشت از آنها اقلام مسروقه را به رستوران‌هاي مختلف مي‌فروختند که در تحقيقات بيشتر از اين افراد آن طور که خودشان معترف شده‌اند در مواردي نيز گوشت الاغ را به جاي گوشت گوسفند يا گوساله به رستوران‌دارها فروخته‌اند که در اين خصوص لازم است حتما رستوران داران از قصابي‌هاي مشخص يا مراکز مجاز توزيع گوشت براي تامين مايحتاج خود اقدام کنند.

رئيس پليس پايتخت با بيان اينکه هنوز ميزان اقلام مسروقه از سوي اين افراد مشخص نشده و تحقيقات و بازجويي‌ها از آنان ادامه دارد، به ايسنا گفت: بيش‌از 60 درصد دستگيرشدگان داراي سابقه کيفري هستند و برخي از آنان نيز در طول يکسال گذشته توسط خودمان دستگير شده‌اند. رئيس پليس پايتخت در پاسخ به سوال ديگر ايسنا درباره سن دستگيرشدگان اظهار کرد: افراد دستگير شده به طور متوسط بين 20 تا 30 سال سن دارند البته در ميان آنان چند متهم ميانسال نيز وجود دارد.

ساجدي نيا در پاسخ به سوال ديگري درباره آماده باش پليس در ايام نوروز نيز اظهار کرد: در اين خصوص در موعد مقرر اطلاع رساني خواهيم کرد اما با توجه به اينکه خريدهاي نوروزي نيز در پيش است يگان‌ها و گشت‌هاي پليس پايتخت در محدوده بازار و مراکز خريد مستقر شده‌اند و شهروندان مي‌توانند حضور آنان را مشاهده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها