أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۰۱۴۱
زمان انتشار: ۰۵:۳۰     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس مي گويد طبق پيشنهاد حسين هدايتي در نهايت فقط 6 درصد سهام اين باشگاه به پيشکسوتان مي رسد.
امير عابديني درباره خريد سهام باشگاه پرسپوليس اظهار کرد: از خريد باشگاه منصرف شدم. با توجه به آن چيزي که من در اطلاعيه فروش خواندم، ديدم شرايط مناسب نيست. البته شايد آقاي هدايتي در قالب شرکت هلدينگ استيل آذين ايرانيان براي خريد باشگاه اقدام کند. دوستان براي پرداخت پول زمان کمي را مشخص کرده اند. يعني شما بايد از اسفندماه که باشگاه را در اختيار مي گيريد بايد ظرف 2 سال 290 ميليارد پرداخت کنيد. اين در حالي است که بايد مبلغي هم به بازيکنان بپردازيد.
وي افزود: طبق اطلاعيه گفتند ديون باشگاه را دولت پرداخت مي کند. امکان ندارد که فيفا با اين موضوع موافقت کند. زيرا فيفا با دولت طرف نيست و با اين باشگاه طرف است. آقايان مي گويند ما خودمان ديون باشگاه را تسويه مي کنيم اما چگونه مي خواهيد اين کار را انجام دهيد؟ اگر پرداخت يکي از ديون با تاخير صورت گيرد، باشگاه متضرر مي شود. براي واگذاري باشگاه 3 اصل قوانين جمهوري اسلامي ايران، قوانين فيفا و تعامل بين هواداران را بايد در نظر گرفت.
عابديني اضافه کرد: ما اين کارها را انجام مي دهيم که هواداران را خوشحال کنيم اما براي واگذاري قوانين سختي را در نظر مي گيريم. ما در بحث واگذاري به تنها چيزي که فکر نکرديم، هوادار است.
او در ادامه درباره جلسه روز گذشته پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس اظهار کرد: در اين جلسه مقرر گرديد 70 درصد سهام شرکت پيشکسوتان کهن به آقاي هدايتي يا همان شرکت هلدينگ استيل آذين ايرانيان واگذار شود و آقاي هدايتي هم در قبال آن 20 درصد سهام باشگاه پرسپوليس را براي شرکت پيشکسوتان خريداري کند. حال در نظر بگيريد 20 درصد سهام باشگاه به شرکت پيشکسوتان واگذار شود بعد 70 درصد همين شرکت متعلق به حسين هدايتي است. يعني 6 درصد سهام پرسپوليس به پيشکسوتان واگذار مي شود. البته آقاي هدايتي هم حق دارند زيرا قرار است چيزي حدود 58 ميليارد تومان پرداخت کنند.
عابديني تصريح کرد: حال در نظر بگيريد 6 درصد سهام باشگاه پرسپوليس متعلق به پيشکسوتان است. اين پيشکسوتان چند نفر هستند؟ ما از سال 1368 تا سال 1378 پيشکسوت داريم. من معتقدم اگر 2 درصد سهام را به علي پروين و يا پيشکسوتان اوليه واگذار نکنيم در حق آنها ظلم کرده ايم.
عابديني درباره حضور خودش در شرکت پيشکسوتان کهن هم گفت: من پيشکسوت نيستم و نمي خواهم هيچ سمتي هم در شرکت پيشکسوتان داشته باشم. تا به امروز هم هر کاري از دستم برآمده انجام داده ام. آقاياني هم که فکر مي کنند من به خاطر منافع شخصي خودم اين کارها را انجام مي دهم بدانند من سهامدار شرکت پيشکسوتان کهن نيستم.
وي در پاسخ به اين سوال که چرا براي خريد 100 درصد سهام باشگاه اقدام نمي کنيد، گفت: نمي خواهند با شرايط ما کنار بيايند. ما گفتيم 20 درصد در ابتدا پرداخت کنيم و مابقي هم طي 5 سال بدهيم اما با اين پيشنهاد موافقت نکردند.
عابديني در پاسخ به اين سوال که آيا خريداري حاضر مي شود پول خريد باشگاه را ظرف دو سال پرداخت کند گفت: بله کساني که خودمان پول به جيبشان ريخته ايم تا در خارج از کشور براي ما کاري انجام دهند که البته هيچ کاري هم انجام نداده‌اند و به سود خودشان کار کردند، مي آيند و باشگاه را مي خرند. اين در حالي است که بعد از خريد باشگاه، زنداني‌اش مي کنيم!
مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس در پايان خاطرنشان کرد: خريدار بايد 300 ميليارد تومان ظرف 2 سال پرداخت کند. ظرف 5 سال هم چيزي حدود 300 ميليارد هزينه باشگاه است. يعني 600 ميليارد ظرف 5 سال هزينه مي شود، اگر اين پول را در بانک بگذارند سالي 120 ميليارد سود اين پول خواهد بود. آقاياني که تجربه کار اجرايي ندارند و تصميمات اين گونه مي گيرند، کار را خراب مي کنند. طبق قانون فقط بايد سهام به فروش برسد و نمي توانند برند را بفروشند اما اين دوستان مي گويند اين همان است و ايرادي ندارد. در بند «ع» تبصره 3 قانون بودجه 93 با صراحت آمد که سهام شرکت هاي ورزشي و فرهنگي دولتي بايد واگذار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها