يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۱۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
سرمربی تیم ملی روی قوچان‌نژاد حساب خاصی در پنالتی ها باز كرده بود ولی وی به نحوی از زیر مسئولیت زدن ضربه پنالتی شانه خالی کرد و حاضر نشد که برای تیم‌ملی ایران پنالتی بزند.

به گزارش پایگاه 598، حرف و حدیث‌ها در مورد بازی ایران – عراق همچنان ادامه دارد و در حالی که تیم‌ملی ما از گردونه بازی‌ها حذف شده، تعدادی از منتقدان حتی در خصوص انتخاب پنالتی‌زنان تیم‌ملی از کی‌روش انتقاد می‌کنند.

 

برخی کارشناسان بر این باورند که انتخاب احسان حاج‌صفی به عنوان پنالتی زن اول ایران مقابل عراق کار درستی از سوی کی‌روش نبوده و سرمربی تیم‌ملی نباید پنالتی اول تیمش را به این بازیکن جوان می‌داده.

 

صرف نظر از اینکه حاج‌صفی در زدن ضربات ایستگاهی و پنالتی تبحر خاصی دارد، قرار نبود که او پنالتی اول تیم‌ملی را بزند.

 

یکی از عوامل اجرایی تیم‌ملی که در هنگام پر شدن لیست پنالتی‌زن‌ها در کنار کی‌روش بوده در مورد این موضوع صحبت‌های جالبی می‌کند: «قرار نبود که حاج‌صفی پنالتی‌زن اول تیم‌ملی باشد. کی‌روش پنالتی اول تیمش را به نکونام سپرد و از کاپیتان تیم‌ملی خواست که او با توجه به تجربه‌ای که دارد پنالتی اول را بزند ولی نکونام حاضر به انجام این کار نشد و پنالتی اول را نزد!»

 

در مورد اینکه چرا نکونام پنالتی اول را نزده، صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که البته منطقی هم به نظر می‌رسد. بدون شک وقتی یک بازیکن پنالتی اول و حساس تیمش را نمی‌زند که از لحاظ روحی و روانی شرایط مساعدی نداشته باشد و احتمالا به همین دلیل بود که جواد از کی‌روش خواسته تا پنالتی اول را نزند!

 

منبع موثق ما در مورد این موضوع چنین ادامه می‌دهد: «وقتی نکونام حاضر نشد پنالتی اول را بزند، کی‌روش با او صحبت کرد و جواد گفت که می‌خواهد پنالتی سوم را بزند! با توجه به این موضوع بود که پنالتی اول را احسان حاج‌صفی زد و به جای او جواد نکونام پشت ضربه سوم ایستاد!»

 

پس از اینکه پنالتی حاج‌صفی گل نشد، پورعلی‌گنجی، نکونام، سيدجلال حسینی، غفاری، عليرضا جهانبخش و آندو تیموریان پنالتی‌های‌شان را به گل تبدیل کردند تا اینکه نوبت به وحید امیری رسید و ضربه او به تیرک دروازه اصابت کرد.

 

اما در مورد این موضوع و آنهایی که حاضر نشدند ضربه پنالتی را بزنند هم صحبت‌های جالبی به گوش می‌رسد. کی‌روش که در ضیافت پنالتی‌ها روی بازیکنان باتجربه و تازه نفس تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده بود، رضا قوچان‌نژاد را نیز به عنوان یکی از پنالتی‌زنان تیم‌ملی انتخاب کرد ولی قوچان‌نژاد هم به نحوی از زیر مسئولیت زدن ضربه پنالتی شانه خالی کرد و حاضر نشد که برای تیم‌ملی ایران پنالتی بزند.

 

نکته قابل توجه در مورد کارنامه و پنالتی‌های این بازیکن در جایی است که نکونام قبلا در جام‌ملت‌های 2004 چین، در دیدار مقابل چین پس از علی دایی و مهدوی‌کیا، پنالتی سوم را زد و پس از آن در جام ملت‌های 2007 و در دیدار مقابل کره‌جنوبی، قرار شد که پنالتی پنجم را بزند که البته با توجه به خراب شدن پنالتی‌های قبلی، نوبت به نکونام نرسید.

 

آمار و سوابق نکونام نشان می‌دهد که او هرگز به زدن پنالتی اول علاقه‌ای نداشته است.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها