يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۱۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
مستند «اهل سنت ایران» ساخته محسن اسلام‌زاده امشب از ساعت 18 از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش فارس،‌ مستند «اهل سنت ایران» ساخته محسن اسلام زاده امشب از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته این مستند در ساعت‌های‌ 18، 21 و 24 به روی آنتن شبکه افق سیما خواهد رفت و بازپخش این مستند نیز روز چهارشنبه 8 بهمن ماه در ساعت های 8، 11 و 14 پخش می‌شود‌‌.

بنابراین گزارش، مستند «اهل سنت ایران» درباره احمد مصطفی کارشناس و خبرنگار مصری است که برای بررسی وضعیت زندگی اهل سنت ایران راهی این کشور می‌شود. وی 11000 کیلومتر مسیر استان‌های مرزی ایران را از گلستان، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی را که غالب اهل سنت ایران آن ساکن هستند را می‌پیماید. وی نزد علما و مسئولین و نخبگان سنت رفته و به بررسی وضعیت زندگی آنان می‌پردازد.

این مستند در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار موفق به دریافت فانوس بلورین این جشنواره شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها