کد خبر: ۲۹۰۲۵۲
زمان انتشار: ۲۰:۵۳     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
يک ميزبان ديگر به فينال جام‌ملت‌ها‌ي آسيا پاي گذاشت.

به گزارش "ورزش سه"، نگاهی به عملکرد میزبان ها در ادوار گذشته جام‌ملت‌ها‌ خواهیم داشت.

هنگ کنگ 1956 ـ سوم
هنگ کنگ بین 4 تیم مرحله نهایی با 2 مساوی، یک باخت، 6 گل زده و 7 گل خورده سوم شد. آنها با کره جنوبی 2ـ2 و با ویتنام 2ـ2 کردند و 3ـ2 به رژیم اشغالگر قدس باختند.

کره جنوبی 1960 ـ قهرمان
کره جنوبی قهرمان دوره دوم شد. آنها هر 3 حریف مرحله نهایی را بردند. 5 ـ یک ویتنام، 3 ـ صفر رژیم اشغالگر و یک ـ صفر برابر تایوان نتیجه عملکرد شایسته آنها بود.

رژیم اشغالگر قدس 1964 ـ قهرمان
رژیم اشغالگر، بازی ها را در 3 ورزشگاه انجام داد و یک ـ صفر هنگ کنگ 2 ـ صفر هندوستان و 2 ـ یک کره جنوبی را برد و قهرمان شد.

ایران 1986 ـ قهرمان
جام‌ملت‌ها‌ در مرحله نهایی برای اولین بار با شرکت 5 تیم انجام شد. ایران با 4 برد برابر هنگ کنگ (2 ـ صفر)، تایوان (4 ـ صفر)، برمه (3 ـ یک) و رژیم اشغالگر (2 ـ یک) قهرمان این بازی ها شد.

تایلند 1972 ـ سوم
تایلند بدون برد، سوم شد! آنها ابتدا در دیدار گروه بندی 2 ـ صفر به کویت باختند، در مرحله گروهی با عراق یک ـ یک کرده، به ایران 3 ـ 2 باختند آنها دوم شده به نیمه نهایی رفتند. در نیمه نهایی آنها در وقت اضافه 2 ـ یک به کره جنوبی باختند و در بازی رده‌بندی بعد از تساوی 2ـ2 با کامبوج در وقت اضافه، در ضربات پنالتی حریف را 5ـ3 برده سوم شدند.

ایران 1976 ـ قهرمان
ایران در دومین میزبانی، بار دیگرقهرمان شد. فوتبال ایران، 8 ـ صفر یمن را برد، برد 2 ـ صفر برابر عراق و چین یک شکل بود و در فینال کویت را هم یک ـ صفر بردیم و قهرمان شدیم.

کویت 1980 ـ قهرمان
کویت، در بازی اول با امارات یک ـ یک کرد. سپس مالزی را 3 ـ یک برد اما به دنبال باخت 3 ـ صفر به کره جنوبی به خطر افتاد. آنها در آخرین بازی گروهی قطر را 4 ـ صفر برده و تیم دوم گروه شدند.

کویتی ها در دیدار نیمه نهایی ایران را 2 ـ یک بردند، سپس با پیروزی 3 ـ صفر برابر کره جنوبی از حریف انتقام گرفته و قهرمان شدند.

سنگاپور 1984 ـ هفتم
سنگاپور، ضعیف ترین میزبان جام‌ملت‌ها‌ تا این سال بودند. آنها در گروه خود به چین 2 ـ صفر و به امارات یک ـ صفر باختند، 2 ـ صفر هند را بردند و با تساوی یک ـ یک با ایران در گروه خود چهارم و در مجموع هفتم شدند.

قطر 1988 ـ پنجم
قطر، میزبا قدرتمندی بود اما گروه سختی داشت. آنها امارات را 2 ـ یک و ژاپن را 3 ـ صفر بردند اما به ایران 2 ـ صفر و به کره جنوبی 3 ـ2 باختند و در مجموع تیم پنجم بازی ها شدند.

ژاپن 1992 ـ قهرمان
ژاپنی ها بعد از 2 تساوی بدون گل با کره شمالی و امارات، در بازی سوم ایران را یک ـ صفر برده به نیمه نهایی رسیدند. در نیمه نهایی ژاپن برابر چین 3 ـ2 برنده شده و در فینال با پیروزی یک ـ صفر برابر عربستان قهرمان شدند.

امارات 1996 ـ دوم
امارات، با هدایت ایویچ، با کره جنوبی یک ـ یک کرد. سپس کویت را 3ـ2 و اندونزی را 2 ـ صفر برد، امارات در یک چهارم عراق را یک ـ صفر برد و در نیمه نهایی، با تکرار برد برابر کویت، این بار با نتیجه یک ـ صفر به فینال رفت. در فینال اماراتی ها با عربستان مساوی کرده و در ضربات پنالتی بازنده شدند.

لبنان 2000 ـ دهم
لبنانی ها، ابتدا 4 ـ صفر به ایران باختند اما با تساوی 2 ـ2 برابر عراق و یک ـ یک برابر تایلند حذف شده و در مجموع گروه بندی تیم دهم رقابت ها شدند.

چین 2004 ـ دوم
چین هم طی طریق خوبی تا فینال داشت. آنها ابتدا با بحرین 2 ـ2 کردند، سپس اندونزی را 5 ـ صفر و قطر را یک ـ صفر بردند. چین در یک چهارم 3 ـ صفر عراق را برد، آنها در نیمه نهایی بعد از تساوی یک ـ یک، در ضربات پنالتی 4 ـ3 برنده شده و در فینال به دنبال باخت 3 ـ یک به ژاپن، دوم شدند.

چهار میزبان 2007 ـ هشتم تا شانزدهم
تایلند میزبان اول با عراق یک ـ یک کرد، عمان را 2 ـ صفر برد و به استرالیا 4 ـ صفر باخت ویتنام، امارات را 2 ـ صفر برد با قطر یک ـ یک کرد و به ژاپن 4 ـ یک باخت مالزی به چین 5 ـ یک به ازبکستان 5 ـ صفر و به ما 2 ـ صفر باخت. اندونزی هم 2 ـ یک بحرین را برد اما به عربستان 2 ـ یک و به کره جنوبی یک ـ صفر باخت.
ویتنام تیم هشتم، تایلند دهم، اندونزی یازدهم و مالزی تیم شانزدهم مسابقات شدند.

قطر 2011 ـ ششم
قطر، 3 ـ صفر کویت و چین را 2 ـ صفر برد به ازبکستان 2 ـ صفر باخت و در گروه دوم شد.
قطری ها در یک چهارم نهایی، به ژاپن 3 ـ2 باخته و حذف شد آنها در مجموع تیم ششم بازی ها شدند ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها