امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۹۰۲۵۷
زمان انتشار: ۲۰:۵۵     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: برخي آقايان مي‌خواهند خودشان را عزيز کنند و حرف‌هاي جالبي مي‌زنند.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از فارس، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین استقلال در جمع خبرنگاران گفت: تیم ما 3 قسمت شده بود یک بخش 5 ملی‌پوش بودند که همراه با تیم بزرگسال بودند و یک بازیکن امید هم داشتیم. بخش دوم 2-3 مصدومی بود که داشتیم و 10 نفر هم در این 40 روز با ما تمرین کردند. برخی آقایان می‌خواهند خودشان را عزیز کنند. نمی‌خواهم از کلمه شیرین استفاده کنم و حرف‌های جالبی می‌زنند. اما سؤالم این است به تیمی که 5 بازیکن در تیم ملی دارد با تیمی که اصلا بازیکن ملی‌پوش نداشته باید یکسان نگاه شود.

وی ادامه داد: برخی آقایان مصاحبه می‌کنند و می‌گویند از قبل ما گفته بودیم که بازی‌ها اینگونه برگزار می‌شود اما این نگاه یکسان نیست. استقلالی که 5 ملی‌پوش دارد با تیمی که ملی‌پوش ندارد قابل مقایسه است؟

امیر قلعه‌نویی ادامه داد: ملی‌پوشان ما 50 روز است که از ما دور بوده‌اند و در این مدت برد و باخت بوده و فراز و نشیب هم بوده است. 7ساعت و نیم هم اختلاف ساعت بین ایران و استرالیا است. قانون می‌گوید برای هر یک ساعت اختلاف ساعت یک روز بازیکنان باید زودتر به آن کشور بروند. خود تیم ملی حدود دو هفته زودتر به استرالیا رفت. اکنون تاج و بهروان چگونه انتظار دارند که بازیکنان ما ظرف سه روز برای بازی با سپاهان آماده شوند آیا این عدالت است، آیا این نگاه عدالت‌گونه به استقلال است؟یک تیم هیچ ملی‌پوشی نداشته و کارهای تاکتیکی و بدنی‌اش را با تمام بازیکنانش انجام داده اما ما پنج ملی‌پوش داشتیم و نتوانستیم کارهای تاکتیکی انجام بدهیم و فقط تمرین تاکتیکی کرده‌ایم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: آقایان نسبت به قلعه‌نویی ذهنیت دارند اگر با قلعه‌نویی مشکل دارید خود من را بزنید. بعد از بازی با پرسپولیس گفتند چون از من محوطه فنی بیرون آمده‌ام محروم شده‌ام اما در بازی‌های آسیایی دیدید که مربیان چگونه رفتار کردند و چند بار تیم جریمه شد. تیمی که 40 روز با 10 نفر تمرین کرده اکنون باید ظرف 9 روز سه بازی انجام بدهد. در حالیکه در 50 روز گذشته با 10 نفر تمرین کرده‌ایم چگونه اکنون سه بازی را در 9 روز انجام بدهیم این چه برنامه ریزی‌است؟بله تیمی که با 22 بازیکن کار تاکتیکی و بدنی کرده مشکلی ندارد من هم باشم راضی هستم و حمایت می‌کنم اما 5 ملی‌پوش ما همراه تیم نبودند، مجید حسینی هم همراه تیم امید است و هنوز به ایران نیامده ما چگونه کار تاکتیکی باید انجام دهیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه اعتراضش برای تغییر برنامه ظاهرا نتیجه نداده آنهم در حالی که ملی‌پوشان را در اختیار نداشته، گفت: قبلا هم گفته‌ام تیم ملی قوی از دل لیگ بیرون می‌آید. شما پورعلی‌گنجی، وریا غفوری و احسان حاج‌صفی را ببینید. این سه نفر از چهره‌های شاخص تیم ملی بودند. البته دیگر بازیکنان هم زحمت کشیدند. از سردار آزمون گرفته تا بززگترها. اما این سه بازیکن از دل لیگ بیرون آمدند. بازیکنی که در باشگاهش انگیزه داشته باشد می‌تواند به تیم ملی هم کمک کند.

وی ادامه داد: امیرحسین صادقی در جام ملت‌ها فقط 3 دقیقه بازی کرد. شاید اگر اردوی قبلی او را به تیم ملی دعوت نمی‌کردند هم تلنگری می‌خورد و هم باکیفیت‌تر در جام ملت‌ها حاضر می‌شد. این مسائل را دیگر مربیان ساده هم می‌دانند. بعد می‌گویند قلعه‌نویی انتقاد کرده است. همه می‌دانند که در لیگ کیفیت مهم است اما در تورنمنت‌ها هم شانس باید باشد. شما ببیننید امارات چه بازی انجام داد و باید 5 گل می‌زد اما شانس نداشت. یا در بازی آرژانتین و آلمان، آرژانتین بهتر بازی کرد و آلمان قهرمان جهان شد. من زمانی که در هلسینکی بودم در مورد شاخصه‌های مربیان صحبت شد. یکی از این ویژگی‌ها شانس بود. اینکه یک مربی باید شانس هم داشته باشد. ژاپن با وجود آنکه فوتبالش از آسیا بالاتر است اما در جام ملت‌ها حذف شد.

سرمربی استقلال تصریح کرد: 4 روز است در رادیو ورزش و هر رسانه دیگری هر کسی هر چه دلش می‌خواهد می‌گوید. کارشناس و مجری عزیزی که پابه توپ نزده حق دارد در مورد تیم ملی صحبت و حمایت کند اما حمید درخشان که کاپیتان تیم ملی این مملکت بوده و یکی از باهوش‌ترین بازیکنان فوتبال ایران بوده است حق ندارد در فوتبال تیم ملی صحبت کند. آیا این عدل و عدالت است؟

قلعه‌نویی در مورد اینکه وضعیت هاشم بیک‌زاده از نظر جسمانی چگونه است، گفت: شما می‌دانید شرایط بیک‌زاده چگونه است؟ ما هم نمی‌دانیم. امروز هم نمی‌دانم به تمرین آمده یا نه. فقط می‌دانم که گچ دستش را باز کرده و نرم‌دوی را آغاز کرده است. (به قلعه‌نویی گفته شده که بیک‌زاده به تمرین نیامده است).

وی افزود: بازیکنان ملی‌پوش دیروز ساعت 5 بعداز ظهر رسیدند و کادر پزشکی ما در تماس بود و البته بیشتر آنها خواب بودند. الان هم مدام می‌گویند مربی ایرانی چنین و چنان است و هر طور که می‌خواهند مربی ایرانی را مچاله می‌کنند و هر چه می‌خواهند می‌گویند. از لیگ ما انتقاد می‌کنند. اما لیگ ما هر چه باشد از لیگ عراق که بالاتر بود و کیفیت بیشتری دارد.

قلعه‌نویی تصریح کرد: سردار آزمون وقتی 15 ساله بود من او را مقابل دو تیم روسی بازی دادم. او زمانی که 15 ساله بود یک سال همراه سپاهان تمرین کرد و در اردوی ترکیه مقابل تیم‌های روسی به میدان فرستادمش. خیلی از بازیکنان لیگ جوانانی بودند که من در سپاهان، مس کرمان و تراکتورسازی به آنها بازی دادم. آن موقع می‌گویند لیگ ما خوب نیست. مربی ایرانی و لیگ ایرانی را تحقیر می‌کنند. لیگ ایران فقط یک ایراد دارد و آنهم این است که زیرساخت‌هایش ضعیف است.

وی افزود: علی کریمی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و خداداد عزیری و .. ازکجا آمده‌اند. مهدوی‌کیا از کجا به هامبورگ رفت؟ هاشمیان از کجا به هامبورگ رفت. مگر غیر این است که همه آنها از لیگ ایران بیرون آمدند. علی دایی چگونه به بایرن مونیخ رفت. چگونه لیگ ایرانی و مربی ایرانی را تحقیر می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها