کد خبر: ۲۹۰۲۹۷
زمان انتشار: ۲۲:۳۳     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
رییس پلیس راه استان قزوین با اشاره به علت وقوع یک فقره تصادف و کشته شدن دو نفر، گفت: رعایت نکردن حق تقدم و ورود از راه فرعی به اصلی علت رقم خوردن این حادثه بود.
به گزارش پایگاه 598،سرهنگ 'بهرام زینلی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه که در ساعت 19 و 50 دقیقه حوالی ضیاء آباد واقع در محور اصلی قزوین - همدان روی داد، یک دستگاه سواری پراید به هنگام ورود به جاده اصلی و بدون رعایت ماده 138 و 139 قانون راهنمایی و رانندگی با یک دستگاه کامیون خاور حامل شیشه تصادف و در نتیجه دو نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

 

وی اظهرکرد: براساس ماده 138 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، در برخورد راه اصلی با فرعی، حق تقدم با وسیله ای است که از راه اصلی عبور می کند و رانندگانی که از راه فرعی وارد راه اصلی می شوند، باید پیش از ورود به مسیر اصلی توقف نموده و پس از رعایت حق تقدم وسایل نقلیه عبوری، با سرعت مجاز وارد راه اصلی شوند.

 

سرهنگ زینلی خاطرنشان کرد: برهمین اساس و در ماده 139 این آیین نامه آمده 'رعایت مقررات ماده یاد شده برای وسایل نقلیه ای که از راه خصوصی مانند پارکینگ، کوچه، گاراژ و مانند آنها به معابر عمومی وارد می شوند نیز لازم می باشد.

 

این مسوول انتظامی راه یادآور شد: همواره به رانندگان توصیه شده که به هنگام ورود به راه اصلی از راه فرعی، احتیاط لازم را به عمل آورده و با توجه به اینکه حق تقدم در این موارد با وسایل نقلیه عبوری در راه اصلی است، از اینرو ضمن توقف کامل، اجازه داده تا وسیله و یا وسایل نقلیه عبور کرده و سپس با سرعت مطمئن وارد مسیر اصلی شوند.

 

رییس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته با وقوع پنج فقره تصادف در راههای استان قزوین پنج نفر مصدوم شده که مصدومان حوادث یاد شده به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها