أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۰۳۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
ايرنا/ يک فرمانده نظامي ارشد امريکا روز سه شنبه ضمن طعنه زدن به نيجريه در مورد نحوه پاسخ دادن به افراطي هاي جسور شده بوکوحرام، هشدار داد برگرداندن موجي که اين گروه راه انداخته است به تلاش هاي بين المللي ' عظيمي ' نياز دارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه ازواشنگتن، روابط ارتش هاي نيجريه وامريکا تيره شده و نيجريه دوره آموزش نظامي مستشاران امريکا را که گمان مي رفت در مبارزه با شبه نظاميان به کار رود لغو کرده است .
مناقشه در نيجريه بيش از سيزده هزار کشته و يک ميليون بي خانمان برجاي گذاشت .
ژنرال ديويد رودريگز رئيس فرماندهي ارتش امريکا در افريقا گفت: دستاوردهاي شبه نظاميان درميدان نبرد مايه نگراني است و شمار کساني که آواره شده اند خود گواه اين نگراني است . '
رودريگز در مراسمي سازماندهي شده توسط مرکز مطالعات استراتژيک و بين المللي يک انديشکده مستقر در واشنگتن گفت :' به عقيده من ، اين کار تلاش هاي بين المللي و چند مليتي عظيمي را براي تغيير جريان فعلي مي طلبد که به سمت نادرستي پيش مي رود. '
وي افزود : رهبري و ارتش نيجريه بايد قابليت هايشان را براي برخورد با اين جريان تا حد قابل ملاحظه اي بهبود ببخشند. '
به گفته رودريگز ، پاسخ ارتش نيجريه ' زياد موثر و کارايي نداشت و در عوض در برخي نقاط اوضاع را بدتر کرد. '
وي افزود :' من اميدوارم که آنها کمک بيشتري به ما بکنند. '
سفير نيجريه در واشنگتن در ماه نوامبر شکايت کرد که کشورش از ميزان حمايت امريکا در مبارزه با بوکوحرام راضي و خرسند نيست و واشنگتن مانع از فروش برخي از سخت افزارهاي نظامي به نيجريه از بيم نگرانيهاي حقوق بشر شده است .
جان کري وزير خارجه امريکا روز يکشنبه در سفر به لاگوس اعلام کرد : واشنگتن ' اماده اقدامات بيشتر براي کمک به نيجريه در مقابله با بوکوحرام ' است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها