کد خبر: ۲۹۰۳۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
مهدي هاشمي براي زدن دولت دنبال تشديد تحريم‌ها بود
دوست و همکار قديمي مهدي هاشمي در سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت مي‌گويد او تنها کسي نبوده که مهدي هاشمي با وي براي لابي در غرب و تشديد تحريم ها عليه ايران تماس گرفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، نيک‌آهنگ‌ کوثر همکار نشريات مختلف زنجيره‌اي، با نظر مهدي هاشمي مسئول راه‌اندازي سايت در سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت شد. او پس از خروج مهدي هاشمي از کشور با وي در ارتباط بود. وي درباره انتشار فايل‌هاي صوتي خود با مهدي هاشمي مي‌گويد: اتهام انتشار اين نوارها به من، معتبر نيست، ولي بعد از اينکه اعضاي خانواده هاشمي، صحت نوارها را زير سؤال بردند، درست بودن و اديت نشدنشان را تاييد کردم. آقاي خرازي اگر جوياي واقعيت هستند و درباره صحت نوارها و مستندات نيز سؤالي دارند، مي‌توانند به طور علني يا غيرعلني از من بپرسند. مي‌توانند حتي بپرسند که آقاي مهدي هاشمي در چه روزي با من تماس گرفتند و از من خواستند به سراغ مسئولان وزارت خزانه‌داري [آمريکا بروم].



وي مي‌افزايد: داستان «نوار» مربوط به مکالمات ضبط شده بنده با مهدي هاشمي است که تا زماني که از من درخواست شهادت نکردند، کسي هم از وجود نوارها اطلاعي نداشت. آقاي مهدي هاشمي مدعي بودند که از وجود پرونده‌اي عليه خود در کانادا بي‌اطلاع بودند و چيزي درباره شکايت هوشنگ بوذري خودشان نمي‌دانستند. يک مکالمه 3 دقيقه در تابستان 1389 ثابت مي‌کرد که ايشان کاملاً آگاه بودند و همچنين، پاسخ شريک سابق‌شان عباس يزدانپناه يزدي به ادعاهاي شاکي پرونده و مستنداتي که خواهرزاده مهدي هاشمي در اختيار خودنويس قرار داده بود نشان مي‌داد که فرزند هاشمي‌رفسنجاني هم مطالب خودنويس را با دقت خوانده بود و هم جوابيه را از طريق شريک خود براي خودنويس ارسال کرد. فايل‌هاي صوتي، تنها و تنها به درخواست وکلاي مهدي هاشمي به طرفين و دادگاه تحويل داده شد. اين فايل‌ها به پرونده ارتباط پيدا مي‌کردند. مطابق حکم تاييد شده دادگاه در تابستان 1391، شاهد موظف به تحويل اسناد و فايل‌هاي صوتي و يا نوشتاري و تصويري به دادگاه بود. اين اسناد در 20 سپتامبر 2012، سه روز پيش از سفر مهدي هاشمي به تهران در اختيار وکلاي او قرار گرفته و در روز 28 سپتامبر نيز وکيل کانادايي نام برده، با اعلام تلويحي اطلاع از محتواي نوارها از راستي‌آزمايي شاهد پرونده، خودداري کرد.

نيک‌آهنگ ‌کوثر يادآور شد: در گفت‌وگو با فرزند فائزه هاشمي، يک ماه پيش از مهلت تحويل فايل‌هاي صوتي و مدارک، دقيقا تاکيد کردم که اولاً، مطابق قانون، امکان از بين بردن مستندات را ندارم. ثانيا، با توجه به عواقب عمومي شدن اين اسناد از سوي دادگاه عالي انتاريو در کانادا، ممکن است آسيب‌هاي معنوي به افراد مختلف از جمله نواده هاشمي‌رفسنجاني، و خودم به‌عنوان ثبت‌کننده گفت‌وگوها وارد شود و راه پيشنهادي من در آن زمان، دخالت فائزه هاشمي براي منصرف کردن برادرش و وکلا از گرفتن مستندات بود. فرزند فائزه هاشمي گفت که چنين درخواستي را از مادرش نخواهد کرد. از زمان تحويل اين فايل‌هاي صوتي، نسخه‌هاي اصلي را در جايي به شکل «آف لاين» دور از دسترس هستند تا از دسترسي افراد، حتي هکرها مصون بمانند. اين فايل‌ها تنها بخشي از مکالمات با مهدي هاشمي هستند که مي‌توانستند مورد استفاده دادگاه و وکلا قرار گيرند.

وي ادامه مي‌دهد: به هر تقدير تاييد مي‌کنم من تنها کسي نبوده‌ام که مهدي هاشمي براي اعمال تحريم‌هاي بيشتر با او تماس گرفته است. به گفته يکي از اعضاي اتاق‌هاي فکر واشنگتن، که مهدي هاشمي با او نيز تماس گرفته بود، تلاش هاشمي براي ضربه زدن به دولت و احيانا رقباي پدرش و حتي رهبري بوده است. تلاش براي انتشار مطالبي که در پاييز 1388 براي افرادي مختلف فرستاده بود، جزو وظايف ايشان بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها