کد خبر: ۲۹۰۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۱۲ آذر ۱۳۹۰

ويژه برنامه صوتي "بعثت خون" در پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) khamenei.ir منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ويژه برنامه صوتي "بعثت خون" كه از روز اول محرم و با نگاهي به نقش بانوان در حادثه كربلا آغاز و تا پايان دهه اول محرم ادامه دارد.

در اين برنامه مي توانيد، ذكر مصیبت، مداحی، شعرخوانی و روایت تاریخی توسط محمدحسین رجبی دوانی و فریبا علاسوند از كارشناسان تاریخ اسلام و تشیع را بشنويد.

در بخشي از اين برنامه آمده است؛ زنی از سپاه دشمن همراه شوهرش در كربلا حضور داشت. وقتی او، عصر عاشورا دید كه سپاه عمر سعد چه جنایتی را مرتكب می‌شود و به زنان و كودكان بی‌پناه حمله می‌برد، نتوانست تحمل كند و نیزه‌ای -كه ظاهراً عمود خیمه‌ای بود- برداشت و در حالی كه می‌گفت «یالثارات رسول‌الله» حمله برد به طرف سپاهیان خودشان. شوهر، از سپاه عمر سعد است ولی او نتوانست تحمل كند كه نامردانِ به ظاهر مرد، به زنان و كودكان حمله می‌كنند و یك مرد هم نیست تا از اینها دفاع كند. این زن آمد به میدان تا دفاع كند، اما شوهرش جلوی او را گرفت و بازگرداند و نگذاشت. ولی او همچنان فریاد می‌زد «ای خونخواهان خاندانِ پیامبر».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها