کد خبر: ۲۹۰۴۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
مجيد حاجي فرجي نسبت به مصرف بيش از اندازه نمک هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وي با بيان اينکه 17 ميليون نفر در دنيا بر اثر بيماري‌هاي قلبي و عروقي سالانه جان خود را از دست مي‌دهند گفت: 9 ميليون نفر از اين افراد به علت فشار خون مي‌ميرند که علت اصلي فشار خون نيز مصرف نمک است.
رئيس انستيتو تغذيه ايران ذائقه‌سازي و مصرف غذاي سالم در افراد را يکي از عوامل مهم در پيشگيري از فشار خون عنوان کرد و گفت: بعضي مناطق کشور الگوي مصرفي متفاوتي دارند و تحقيقات نشان مي‌دهد که اين الگوهاي غذايي نقش مهم در ابتلا به انواع بيماري ايفا مي‌کند.
مصرف روزانه نمک نبايد از 3 گرم تجاوز کند ضمن اينکه با توجه با اعلام متخصصان تغذيه در هر صد گرم پنير 2.2گرم، در هر صد گرم نان 2.3 و حتي در هر صد گرم سس گوجه 1.8 گرم نمک وجود دارد و اين ميزان در نان سنتي به 1.75 مي‌رسد.
حاجي فرجي در ادامه به عادت غذايي ايرانيان اشاره کرد و گفت: برخي عادت دارند قبل و بعد از غذا مقداري نمک مصرف کنند. اين افراد بايد توجه داشته باشند که مصرف نمک در پيش و پس از غذا خوردن به اين دليل بوده که معده را تحريک و سبب ترشح شيره‌هاي مختلف شود.
رئيس انستيتو تغذيه افزود: اين مقدار نمک بايد در حد نوک انگشت باشد و نبايد از چند صدم گرم تجاوز کند آن هم در شرايطي که مقدار مصرفي نمک روزانه ما از 3 گرم تجاوز نکند.
از نمک به همراه شکر و هروئين به عنوان سم سفيد ياد مي‌شود که سالانه جان عده بسياري را مي‌گيرد.
طبق آمار اعلامي دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت، نمک بسيار مضرتر از هروئين است و جان‌ انسان‌هاي بيشتري را نسبت به هروئين مي‌گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها