أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۰۴۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
پدیده تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت ها گفت: «برای من حتی مبالغی بیشتر از این و تا ١٠٠‌ میلیارد هم مهم نیست و من احساسی عمل نمی‌کنم.»

به گزارش پایگاه 598، بی‌شک پدیده اصلی تیم‌ملی را در جام ملت های آسیا می‌توان مرتضی پورعلی‌گنجی معرفی کرد که با نظر کارلوس کی‌روش از همان ابتدا در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار گرفت و در تمام دقایق ٤ بازی ایران در زمین حضور داشت.

 

این بازیکن که اولین بازی‌های ملی خود را در استرالیا پشت سر می‌گذاشت، توانست در تیم منتخب دور گروهی این رقابت‌ها به‌عنوان تنها نماینده ایران خودش را معرفی کند.

 

گفتگو با پورعلی‌گنجی را بعد از بازگشت به ایران در زیر می‌خوانید:

 

*‌ از تیم‌ملی و حذف از جام ملت‌ها برایمان بگو.

- در روزهای اخیر زیاد درباره چگونگی حذف ایران و اتفاقاتی که دست به دست هم داد تا تیم‌ملی از دور رقابت‌ها کنار برود،‌ شده است. دیگر دوست ندارم این اتفاقات که بعضا تلخ هم بود،‌ جلوی چشمانم بیاید و درباره‌شان صحبت کنم.

 

* تقریبا همه ملی‌پوشان این روزها از ابقای کی‌روش حمایت کرده‌اند،‌ نظر تو چیست؟

- من هم قطعا با سایر بازیکنان هم نظر هستم اما ترجیح می‌دهم در فضایی که بعد از حذف تیم‌ملی به‌وجود آمده،‌ دراین‌باره صحبت نکنم. البته هر کس نظر شخصی‌اش را گفته اما به نظرم برخی برخوردها درست نیست.

 

*‌ شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد کی‌روش به مدافع جوانی مثل تو در این رقابت‌ها اعتماد کند اما این اتفاق افتاد. دلیلش چه بود؟

- به هر حال من در اردوهای قبلی نیز به تیم‌ملی دعوت شده بودم اما فرصت بازی پیدا نکردم. این بار با لطف خدا و اعتماد کی‌روش توانستم در ترکیب تیم‌ملی باشم و امیدوارم مردم هم از من راضی باشند. من قبل از این با حسینی،‌ صادقی و منتظری هماهنگ شده بودم اما به‌هرحال شرایطی پیش آمد که در کنار سیدجلال بازی کنم. خوشحالم که این اتفاق رخ داد و به نظرم همین که ٣ بازی دروازه ایران بسته ماند، نشان از هماهنگی ما در خط دفاعی داشت.

 

*‌ این روزها همه پیگیر موضوع پولادی هستند که به ایران بازنگشت و برخی مسئولان از پیگیری برای بازگشت او صحبت کرده‌اند؟

- پولادی و رفیعی نیز مثل سایر بازیکنان تیم‌ملی نهایت تلاش شان را کردند تا ایران سرافراز شود. به نظرم برخی برخوردها درست نیست و نباید این‌قدر این بازیکنان را تحت فشار گذاشت. باید به پولادی فرصت بدهند تا وقتی قراردادش با تیم قطری به پایان رسید به ایران بازگردد. من با او صحبت کردم و هدف مهرداد واقعا این نیست که نخواهد به ایران برگردد ولی قراردادش با تیم قطری دردسرساز شده است.

 

* شنیده می‌شود تو هم از قطر یک پیشنهاد ٥/٥ میلیاردی دریافت کرده‌ای؟

- بله، چنین پیشنهادی مطرح شده است. من فعلا تصمیمی دراین‌باره نگرفتم اما قطعا حضورم در تیم‌ملی باعث شده تا این پیشنهادات برای جذب من بیاید. باید با منصوریان دراین‌باره صحبت کنم و نظر او که بسیار باتجربه‌تر از من است را جویا شوم. برخی‌ها در این پیشنهاد فقط به مبلغ قرارداد توجه کرده‌اند اما برای من حتی مبالغی بیشتر از این و تا ١٠٠‌ میلیارد هم مهم نیست و من احساسی عمل نمی‌کنم. مهم برای من این است به باشگاهی بروم که بتوانم در آن پیشرفت کنم. قطعا به خاطر مسائل مالی وسوسه نمی‌شوم که از نفت بروم.

 

*‌ بعد از گلی که به عراق زدی،  میان هواداران ایرانی در استرالیا رفتی و حتی لباست هم رنگی شده بود!

- ایرانیانی که در استرالیا بودند،‌ واقعا به ما دلگرمی دادند. بعد از آن گل تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که میان هواداران بروم و شادی‌ام را با آنها تقسیم کنم زیرا در مدتی که ما در استرالیا بودیم، خیلی خوب حمایتمان کردند. رنگ‌هایی که به صورتشان زده بودند نیز به لباسم کشید و پیراهنم رنگی شد.

 

* وقتی پشت ضربه پنالتی ایستادی، همه نگران بودند که به‌عنوان یک بازیکن کم‌تجربه ضربه را هدر بدهی که برعکس شد و خیلی با اعتماد به نفس ضربه زدی؟

-  برخلاف آنچه اعلام شده بود، ما در تمرینات روی ضربات پنالتی کار کرده بودیم و تمام بازیکنان آمادگی زدن ضربه را داشتند. من هم سعی کردم به بهترین شکل ضربه را بزنم تا بار روانی را از روی تیم بردارم. به نظرم‌درصد بالایی از ضربات پنالتی شانس است و نمی‌توان آن را به مسائل فنی ربط داد. وحید امیری که هم تیمی من است،‌ ضربه آخر را خراب کرد اما نباید تمام تقصیرها را گردن او بیندازیم.

شهروند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها