أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۰۵۱۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
کوچک‌زاده در نطق میان‌ دستور:
نماینده تهران با بیان اینکه اطلاق واژه سرباز فراری برای تمام سربازان غایب بی‌انصافی است، گفت: برخی از سربازان به علت شرایط وخیم اقتصادی و تأمین معیشت افراد تحت تکفلشان از رفتن به خدمت سر باز زده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر به تمام مستضعفان اظهار داشت: بر همه آشنایان با سیستم اطلاعات آمار اقتصادی کشور روشن است که شناسایی و تعیین درآمد اشخاص و تفکیک دهک‌های غیر نیازمند و مرفه به صورت موثر و در عین حال دقیق و کامل با سیستم و زیرساخت‌های موجود کشور میسر نیست، اما از آنجایی که میزان مصرف گاز، برق و آب و بنزین همگی از روی قرائت کنتور و کارت‌های هوشمندی که میسر بوده و مصرف چند قلم اساسی دیگر چون نان، روغن و سایر اقلام از این قبیل مانند بنزین قابل حساب و کتاب نیست، توصیه اکید به کمیسیون تلفیق دارم که به جای پرداخت علی الصبیه یارانه به همه قیمت کالاهای یاد شده به صورت پلکانی تعیین شود.

وی افزود: از پرمصرف‌ها قیمت واقعی و بلکه مضاعف دریافت و به کم مصرف‌ها نیز به جای پرداخت یارانه بنا به توصیه‌های منطقی و اخلاقی حضرت امام (ره) تا حد مجانی و از حداقل مصرف تا حدی معقول با نازل‌ترین قیمت هزینه دریافت شود و در این مورد پیشنهادهای مکتوبی به کمیسیون تلفیق ارائه داده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در اخذ جریمه از سربازان غایب و صدور کارت معافیت برای آنها چند نکته نباید مورد غفلت واقع شود، بخش بزرگی از خدمت نرفتگان سرباز فراری به معنای کسی که به سرنوشت و امنیت کشورش بی‌تفاوت است، منصفانه نیست، چراکه بسیاری از این افراد را می‌شناسم که به دلیل قرار گرفتن در شرایط اقتصادی وخیم و برای تأمین زندگی حداقلی برای افراد تحت تکفلشان به خدمت نرفتند و در حال حاضر نیز در وضع مطلوب زندگی نمی‌کنند، از این رو باید جریمه، شکل و مبلغ آن به گونه‌ای باشد که تنها متمکنین مرفه و به معنای واقعی فراری مانند فوتبالیست‌ها و آقازاده‌های پشت کرده به مردم و محرومان از آن منتفع نشوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها